مقاله های قهوه

دانکین دوناتز (دونات و قهوه) و تاریخچه درخشان آن

دونات و یک فنحان قهوه دانکین دوناتز

دانکین دوناتز نام یک رستوران در ماساچوست است که قهوه و دونات را به بهترین نحو ممکن سرو می کند. این رستوران در سال 1955 تاسیس شد و ظرف مدت کوتاه 10 ساله حدود 100 شعبه از آن تاسیس شد.

ویلیام روزنبرگ صاحب رستوران در کوئنسی ماساچوست بود که در کافی شاپ خود دونات و قهوه را با قیمت پایین به مشتری عرضه می کرد. او بعد از جلسه با مدیران کافی شاپ به یکباره تصمیم گرفت نام رستوران را تغییر دهد.

امروزه این شرکت یکی از برترین و بزرگ ترین ها در صنعت قهوه در جهان است که شعبه های زیادی در 36 کشور جهان دارد. محصولاتی که در این رستوران ها عرضه میشود انواع دونات، بگل، فرآورده های نان و نوشیدنی های گرم و سرد است.

میسر دونات اصلی ترین رقیب دانکین دونات بود که در سال 1950 توسط این شرکت خریداری شد. بعد از این که خریداری شد تمام رستوران های میسر دونات در آمریکای شمالی تغییر نام دادند.

تاریخچه دانکین دوناتز

در سال 1948 فردی به نام ویلیام روزنبرگ در کوئنسی ماساچوست کافه ای به نام Open Kettle را تاسیس کرد. در سال 1950 این کافی شاپ به نام دانکین دونات تغییر نام داد. این کافی شاپ انواع غذاها و دونات و قهوه را سرو می کند. در سال 1955 فروشگاههای زنجیره ای این رستوران در جهان تاسیس شد.

در سال 1963 همزمان با تاسیس صدمین شعبه این شرکت پسر ویلیام روزنبرگ در 25 سالگی مدیر این شرکت شد. آن زمان رستوران های این شرکت در سرتاسر جهان سرویس های غذایی متفاوتی را به مشتری عرضه می کردند. بعضی از آنها صبحانه کامل، برخی انواع غذاها و بعضی فقط دونات و قهوه را به فروش می رساندند.

انواع نوشیدنی های قهوه دانکین دوناتز

وقتی در سال 1990 آلاید لاینز صاحب رستوران بسکین رابینز دانکین دونات را خرید و نام آن را دانکین دوناتز نهاد. با ادغام این دو شرکت توانست حدود 2500 شعبه را در جهان تاسیس کند و به درآمد دو میلیاردی برسد. در سال 2005 میلادی سه شرکت خصوصی به نام Carlyle Group، BainCapital، Thomas H. Lee مقداری از سهام رستوران های دانکین دونات و بسکین را خریدند و شریک تجاری بسکین رابینز شدند.

این شرکای خصوصی در سال 2006 توانستد با تبلیغات زیاد درآمد سالیانه این شرکت را تا 6 میلیارد دلار افزایش دهند. در تبلیغات تلویزیونی این شرکت موبایل آیفون، آیپاد تاچ و اسمارت فون اندروید را به عنوان هدیه به مشتریان داد. این شرکت اولین برنامه وفاداری خود را در سال 2014 میلادی منتشر کرد.

درباره دانکین دونات

در سال 2014 این رستوران به منوی خود انواع زیادی از غذاها و نوشیدنی ها را اضافه کرد. با این کار در تمام روز می توانست پذیرای مشتریان زیادی باشد. همین طور نوشیدنی های قهوه با طعم های مختلف از جمله کلاسیک و فندقی را به منوی خود اضافه کرد. رستوران دانکین دوناتز نوشیدنی های قهوه با طعم های مختلف در تمام فصل های سال را سرو می کرد.

این شرکت در طول 10 سال توانسته بالاترین رتبه وفاداری مشتری را کسب کند. این رستوران علاوه بر سرو انواع نوشیدنی های قهوه، نوشیدنی های دیگر مانند هات چاکلت، چای یخی، نوشیدنی های یخی Coolatta و انواع اسموتی ها را در کنار انواع ساندویچ ها و غذاهای متنوع در منو خود دارد. بنابراین می تواند سلیقه ی طیف گسترده ای از مشتریان را برآورده کند.

آنها همچنین قهوه رست دارک مناطق جنگل های بارانی، قهوه دمی سرد، ماکیاتو و دونات کروسان را به منو خود اضافه کردند. شرکت دانکین در فن آوری دیجیتال یک اپلیکیشن طراحی کرده است که بوسیله آن مشتریان در سرتاسر جهان می توانند به منو رستوران دسترسی داشته باشند. در عین حال می توانند نزدیک ترین شعبه را یافته و به آن مراجعه کنند.

همچنین امکان خرید آنلاین با دسترسی به اکانت DD Perks وجود دارد. شما می توانید به راحتی سفارشات خود را از رستوران دانکین دوناتز انجام دهید و سفارش خود را از نزدیک ترین شعبه به صورت خودرویی تحویل بگیرید.

امروزه تعداد شعبه های این رستوران در جهان به بیش از 12000 تا رسیده است و در 45 کشور جهان فعالیت دارد.

محصولات رستوران دانکین دوناتز

در رستوران های این کمپانی انواع دونات ها، فرآورده ها نانی، انواع ساندویچ ها، انواع شیرینی، مافین، مانشکین (حفره دونات)، ساندویچ های رست شده در فر (Big N Toasted) و ساندویچ صبحانه دونات لعاب دار تهیه و سرو می شود. فروش در این رستوران ها 65 درصد انواع نوشیدنی ها، 27 درصد انواع ساندویچ ها و غذاها و 8 درصد دونات است.

نوشیدنی های گرم در این رستوران ها انواع قهوه، چای، هات چاکلت و … هستند.

نوشیدنی های سرد شامل آیس کافی، آیس تی و Coolata هستند. Coolata از قهوه و خامه و یا آب میوه تهیه می شود.

قهوه، لاته و ماکیاتو از نوشیدنی هایی است که طعم های کاراملی، وانیل و فندق به آنها اضافه می شود.

در فصل های سال هم متناسب با فصل محصولات فصلی سرو می شود. به عنوان مثال در بهار کره گردویی آمریکایی و در پاییز قهوه با طعم کدو تنبل و کارامل شور و در زمستان شکلات داغ نعنایی را در منو خود دارد.

از 18 دسامبر 2007 رستوران های دانکین دوناتز در ایالات متحده آمریکا استفاده از چربی های ترانس را محدود کردند و از چربی های ترکیبی، پالم، سویا و دانه پنبه کمتر استفاده کردند. آنها امیدوارند شعبه های دیگر آنها در سرتاسر جهان نیز این رویه را پیش گیرند.

دونات و سه نوع قهوه در دانکین دوناتز

لوگوی شرکت دانکین دوناتز

در سال 1961 این شرکت تصمیم گرفت برای برند خود یک لوگو طراحی کند. در اولین لوگوی آن نام شرکت بصورت دایره و به شکل دونات روی فنجان قهوه طراحی شد. سال 1980 رنگ نارنجی به لوگوی کمپانی استفاده شد و در سال 2014 لوگوی نهایی شرکت حروف کلمه دانکین با رنگ نارنجی و ضخیم و کلمه دونات با رنگ صورتی در سمت راست قرار دارند و در سمت چپ نیز یک فنجان قهوه در یک مستطیل به رنگ های صورتی و نارنجی قرار دارد.

جمع بندی

کمپانی بزرگ دانکین دوناتز با شعارهای متعددی برند خود را به دنیا معرفی کرد. آخرین شعار این شرکت “آمریکا با دانکین به پیش می‌رود” از سال 2006 است. این شرکت توانسته با انواع نوشیدنی های گرم و سرد، انواع ساندویچ ها، انواع دونات ها و … توانسته در تمام اوقات روز مشتریان زیادی را به خود جذب کند. در عین حال طراحی اپلیکیشن هم امکان خرید از این کمپانی را ساده تر کرده است.

شما می توانید برای خرید انواع دانه های قهوه، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک، خرید هات چاکلت، خرید کافی میت و … به سایت فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *