مقاله های قهوه

هندپرسو چیست؟| تهیه اسپرسو با هندپرسو

دستگاه قهوه ساز هندپرسو

هندپرسو یک دستگاه قهوه ساز دستی است که به راحتی یک فنجان اسپرسو را تهیه می کند. نوشیدنی های قهوه امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه مطابق با ذائقه افراد وجود دارد. اما ممکن است تهیه این نوشیدنی ها به زمان زیادی نیاز داشته باشد. بنابراین امروزه که مشغله های کاری بسیار زیاد است با صرف زمان زیاد برای تهیه قهوه جور در نمی آید.

فعالان صنعت قهوه در صدد رفع این مشکل برآمدند و با ساخت قهوه ساز دستی هند پرسو این مشکل را حل کردند. این قهوه ساز دستی به دلیل سایز کوچکی که دارد در تمام نقاط شلوغ مانند مترو، اتوبوس، خیابان، مسافرت، زمان رانندگی، حین ورزش و … قابل استفاده است و به راحتی یک فنجان قهوه اسپرسو دلچسب با عطر و طعم عالی را برای شما به ارمغان می آورد.

هندپرسو (HANDPRESSO) چیست؟

اسپرسو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های قهوه است. در سال 2008 در پی علاقه زیاد به اسپرسو دستگاه اسپرسو ساز دستی هند پرسو وارد بازار شد. این دستگاه تحول زیادی در صنعت قهوه بوجود آورد و تبدیل به قدرتمندترین دستگاه اسپرسوساز قابل حمل در تمام نقاط و شرایط شد. این دستگاه با شعار “اسپرسو در همه جا” جایگاه خود را در صنعت قهوه پیدا کرد.

اولین بار قهوه ساز دستی هند پرسو در فرانسه به صورت پمپی طراحی شد. این قهوه ساز توانست هفت جایزه بین المللی بهترین طراحی را به خود اختصاص دهد. در عین حال به عنوان بهترین اسپرسو ساز دستی قابل حمل با کیفیت و طعم بالای اسپرسو شناخته شد.

در این دستگاه اسپرسو با فشار 16 بار تهیه می شود. این در حالی است که در دیگر دستگاههای اسپرسو ساز قهوه با فشار 8 بار تهیه می شود. این فشار بالای آب در این دستگاه باعث می شود عصاره گیری قهوه به خوبی صورت گیرد. در نتیجه نوشیدنی نهایی طعم بسیار فوق العاده و کاملی خواهد داشت.

قهوه ساز هندپرسو پمپی

امروزه این دستگاه در دو مدل پمپی و اتوماتیک در بازار وجود دارد. نوع اتوماتیک آن با برق 12 ولت کار می کند و به راحتی می توان در ماشین از آن استفاده کرد اما نوع پمپی آن بدون نیاز به برق کار می کند. این دستگاه ظرف مدت کوتاهی یک فنجان اسپرسو خوش طعم را برای شما آماده می کند.

ویژگی‌های هندپرسو

یک فنجان قهوه اسپرسو بهترین انتخاب برای یک روز سخت و پرمشغله است. مصرف قهوه می تواند خستگی را رفع کرده و انرژی بدن را تامین کند. بنابراین اگر در یک روز کاری به شدت خسته شده اید و یا باید یک مسیر طولانی را رانندگی کنید بهترین انتخاب یک فنجان قهوه است. اما اگر وقت کافی برای تهیه اسپرسو ندارید و به شدت به آن نیاز دارید می توانید از قهوه ساز هندپرسو استفاده کنید.

ویژگی مهم این دستگاه قابل حمل بودن آن در همه جا است. در عین حال در مدت زمان کوتاهی یک قهوه اسپرسو بسیار دلچسب برای شما آماده می کند. این قهوه طعم بسیار عالی و دلچسبی دارد. دستگاه قهوه ساز هند پرسو پمپی بدون نیاز به برق مانند تلمبه دوچرخه اسپرسو را تهیه می کند.

پمپ دستگاه هندپرسو به این صورت عمل می کند که با ذخیره فشار 16 بار در هر دفعه حدود 50 میلی لیتر آب را گرم می کند. یک فلاسک برای نگهداری آب داغ در کنار دستگاه قرار دارد. این فلاسک دمای هوا را تا 90 درجه حفظ می کند. می توانید پودر قهوه را به همان صورت داخل دستگاه بریزید و یا از پد های قهوه که مانند چای کیسه ای هستند در آن استفاده کنید. این دستگاه تنها با فشاری که از طرف دست به پمپ وارد می شود کار کرده و قهوه را آماده می کند.

با پیشرفت تکنولوژی در سال 2012 دستگاههای هندپرسو اتوماتیک وارد بازار شدند. این دستگاهها با ولتاژ برق 12 ولتی برای استفاده در ماشین مناسب هستند. این دستگاه مجهز به یک دکمه است که با فشار آن ظرف مدت چند دقیقه اسپرسو آماده می شود. برای برق این دستگاه می توانید از جا فندکی ماشین استفاده کنید.

سایر ویژگی ها

سایز و اندازه دستگاه هند پرسو به گونه ای است که می توان به راحتی آن را در جا لیوانی ماشین، کیف، ساک دستی و … قرار داد. طعم اسپرسو تهیه شده با آن بسیار عالی با بدنه قوی و لایه ضخیم و غنی است. جنس دستگاه هندپرسو از فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک PBA است که بسیار مقاوم بوده و برای سلامتی ضرری ندارد.

نکات نگهداری و مزایای هندپرسو

این دستگاه قهوه ساز به راحتی با آب شسته شده و نیاز به استفاده از مواد شوینده شیمیایی ندارد. با آب تمیز می شود و با یک پارچه نرم خشک می شود. البته نمی توان این دستگاه را داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. چون طراحی و فناوری آن به گونه ایست که در ماشین ظرفشویی خراب می شود.

تهیه اسپرسو با هندپرسو داخل ماشین

این دستگاه برای بسیاری افراد که شغل آنها بیرون از منزل است مانند راننده های وسایل نقلیه عمومی بسیار مناسب است. و مزایای زیادی دارد که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم :

  • کار کردن و استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.
  • هنگام تهیه اسپرسو روی آن کف یا فوم ایجاد می کند.
  • در دو نوع پمپی که به برق نیاز ندارد و اتوماتیک که با برق 12 ولت کار می کند، تولید شده است.
  • شستشو و تمیز کردن آن بسیار راحت بوده و با آب تمیز می شود.
  • انرژی مصرفی آن بسیار کم و سالم است.
  • طراحی آن زیبا و منحصربفرد است.
  • وزن آن سبک و اندازه آن کوچک است و به راحتی قابل حمل به هر جایی است.
  • اسپرسو تهیه شده با آن بسیار خوش طعم و غنی است.
  • نوع اتوماتیک آن می تواند به طور خودکار آب را درون محفظه دستگاه داغ کند. نوع پمپی آن یک فلاسک آب داغ دارد.
  • فشار آن دو برابر سایر دستگاههای اسپرسو ساز (16 بار) است.
  • با فشردن یک دکمه در کمترین زمان ممکن اسپرسو تهیه می شود.

جمع بندی

دستگاه هندپرسو می تواند لذت نوشیدن یک اسپرسو خوش طعم را در هر جایی برای شما فراهم کند. اگر شما آدم پرمشغله ای هستید و طرفدار قهوه نیز می باشید توصیه می کنیم علاوه بر خرید قهوه یک ذستگاه هند پرسو خریداری کنید. بدین ترتیب می توانید در محل کار، مترو، اتوبوس، سفر و یا هر مکان دیگری از قهوه خود لذت ببرید.

شما می‌توانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید دانه و پودر قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید قهوه ربوستا عربیکا 50*50 و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *