مقاله های قهوه

قهوه ایلی و تاریخچه آن

یک فنجان قهوه ایلی

قهوه ایلی (Illy coffee) یک شرکت قهوه بزرگ در کشور ایتالیا است که موسس آن آقای فرانچسکو ایلی است. این شرکت در سال 1933 تاسیس شد. این شرکت در هر پنج قاره جهان فعالیت می کند و قهوه ای که تولید می کند در جهان بسیار محبوب است.

قهوه ای که این شرکت تولید می کند یک ترکیب منحصربفرد از 9 نوع دانه های قهوه عربیکا است. طعم آن بسیار دلپذیر بوده و در اغلب هتل ها، رستوران ها، کافه ها و ادارات سرو می شود.

در این مقاله با این قهوه و تاریخچه آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه قهوه ایلی

این شرکت قهوه توسط فردی به نام فرانچسکو ایلی تاسیس شد و هنوز هم توسط خانواده ایلی اداره می شود. رئیس افتخاری این شرکت خانم آنا ایلی است که همسر پسر فرانچسکو است که در سال 2008 از دنیا رفته است. رئیس این شرکت هم اکنون آندریا ایلی و مدیر عامل شرکت ماسیمیلیانو پوگیلانی است. خانم آنا ایلی جی هم روابط بین تولید کنندگان قهوه را مدیریت می کند.

یک فنجان قهوه ایلی و دانه های قهوه

شرکت قهوه ایلی از ابتدا تلاش کرده به افرادی که به دنبال کیفیت زندگی بهتر هستند بهترین قهوه های با کیفیت در جهان را شناسایی و عرضه کند. البته ابتدا قهوه را پیدا کرده و سپس با آخرین تکنولوژی های روز دنیا کیفیت آن را بهبود می بخشند.

شرکت قهوه ایلی با نوآوری های خلاقانه بهترین قهوه را در تمام نقاط جهان تشخیص داده و رهبری می کند. چشم انداز این شرکت آن را به عنوان “premium” یا رهبر قهوه جهان معرفی می کند.

ارزش های شرکت قهوه ایلی

شرکت ایلی از زمانی که تاسیس شد بسیار متعهد بوده و بر ثبات، پایداری، شفافیت و توسعه تاکید داشته است. این شرکت تمام دستاوردهایی که دارد را با دیگران به اشتراک می گذارد. پس می توان گفت اخلاق یکی از مهم ترین ارزش هایی است که در این شرکت حرف اول را می زند.

این شرکت با ساخت محصولات منحصربفرد و فوق العاده با استفاده از زنجیره تهیه قهوه از وقتی که دانه های قهوه استخراج می شوند تا زمانی که قهوه نهایی تهیه میشود تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند نیازهای مشتری را برطرف کند. البته این شرکت توانسته که نیاز مشتری را بر اساس ذائقه های متفاوت آنها برآورده کند. پس این مسئله برتری شرکت را نشان می دهد.

این شرکت برای تهیه یک فنجان قهوه خوش طعم و بی نظیر از هوشمندی، علم، تجربه و هنر بهره می برد. شرکت ایلی با ساخت ماشین های تهیه قهوه، ابزارها و تجهیزات تهیه قهوه از جمله فنجان قهوه به برتری برسد. تجربه های این شرکت کافی شاپ های معتبر در ایتالیا و شبکه بین المللی از باریستاهای ماهر در جهان را ایجاد کرده است و هر روز بیشتر گسترش پیدا می کند.

شرکت Università del Caffè توسط شرکت illy برای گسترش فرهنگ و کیفیت قهوه در سراسر جهان پایه گذاری شد. شرکت Università del Caffè توانسته با خلاقیت و نوآوری محصولاتی مانند Iperspresso و کپسول های قهوه Mitaca را اختراع و ثبت کند.

این شرکت همچنین زندگی تولید کنندگان قهوه در کشورهای جهان مانند آمریکای جنوبی و هند را بهبود ببخشند.

مکمل های شرکت ایلی

این شرکت قهوه در کنار قهوه محصولات دیگری مانند شکلات، چای، شیرینی و شراب را هم تولید می کند. برخی همراهان قهوه illy عبارتند از :

شکلات پرمیوم (Domori)

چای فرانسوی (Dammann Freres)

مرباهای مارون گلاسه (Agrimontana)

بررسی شرکت قهوه ایلی در اعداد

امروزه این شرکت در 140 کشور جهان فعالیت می کند و کافه هایی با نام این شرکت دارد. علاوه بر این حدود صد هزار خرده فروش برای این شرکت کار می کنند. تعداد فروشگاهها و کافه های ایلی در جهان به بیش از 236 می رسد. حدود 1500 Artisti del Gusto ، حدود 22 برند جدید POS، تقریبا 10269 کارمند، 460 میلیون یورو گردش مالی، پنج گواهی که 4 تا مربوط به کیفیت و یکی مربوط به پایداری و … مربوط به این شرکت است.

ترکیب منحصر به فرد ایلی

همانطور که اشاره شد قهوه این شرکت از ترکیب 9 نوع قهوه با کیفیت از نوع عربیکا است. دانه های قهوه با کیفیت توسط شرکت ایلی از کشاورزان در کل جهان خریداری می شود. از ویژگی های این قهوه تعادل در طعم، مزه، غنی بودن، کامل بودن، چند وجهی بودن و در عین حال ظرافت است. می توان گفت ترکیب موجود مانند یک ارکستر سمفونیک که هر کدام از این قهوه ها به طور خاص با تکنوازی زیر نظر رهبر ارکستر سمفونیک فعالیت می کنند و در نهایت بهترین ها اتفاق می افتد.

طعم این قهوه ها ملایم، شیرین، متوازن، طعم میوه ای همراه با طعم کاراملی و شکلات بوده و رایحه بادام و عسل دارد. شرکت قهوه ایلی تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک طعم عالی، بی نظیر و منحصربفرد کرده است و این اشتیاق تفاوت این شرکت است.

تهیه قهوه ایلی با دستگاه قهوه ساز

دانه های قهوه از کارخانه ایلی تا خانه

ابتدا دانه های قهوه سبز از کشاورزان در پنج قاره جهان خریداری می شود. سپس با بسته بندی مناسب در کیسه های 60 کیلویی به ایتالیا انتقال می یابند. شرکت ایلی با دانش منحصربفرد خود در نقل و انتقال دانه های سبز قهوه را با بهترین کیفیت به مقصد تریسیته ایتالیا می رساند.

دانه های قهوه بعد از انتقال به کارخانه مورد ارزیابی قرار می گیرند. سپس با استفاده از توری های مخصوص و جداسازهای مغناطیسی مواد خارجی و فلزی حذف می شوند. بعد از آن از دانه های قهوه توسط دستگاه تصویربرداری پیشرفته عکس می گیرند. در این ارزیابی دانه های معیوب و تخمیر نشده نیز جدا می شوند.

در این مرحله 9 نوع از قهوه عربیکا با هم ترکیب می شوند و سپس رست می شوند. با این روش تمام دانه های قهوه به طور یکسان حرارت می بینند و طعم قهوه نهایی غنی، پیچیده، متوازن و منحصربفرد شود.

جمع بندی

شرکت قهوه ایلی با تولید کنندگان قهوه در سرتاسر جهان همکاری می کند و از کشاورزان به طور مستقیم با کیفیت ترین قهوه را خریداری می کند. خرید قهوه با کیفیت یکی از تخصص های این شرکت است. همکاری این شرکت به صورت متقابل برای هر دو طرف سود دارد. در عین حال روسای این شرکت بر همکاری و احترام متقابل اصرار دارند. احترام، انتخاب درست، تشخیص کیفیت، تضمین سود و … از ویژگی های بارز شرکت ایلی است.

برای خرید قهوه ربوستا و عربیکا باکیفت مانند خرید قهوه عربیکا 70 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک، خرید پودر قهوه سبز، خرید قهوه فوری گلد و خرید قهوه فوری کلاسیک میتوان به فروشگاه قهوه کویز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *