مقاله های قهوه

افزودنی های قهوه برای طعم دار کردن آن

افزودنی های قهوه و یک فنجان قهوه

افزودنی های قهوه باعث ایجاد طعم های جدید می شوند و قهوه را لذت بخش می کنند. دانه های قهوه طعم های متفاوتی دارند اما بسیاری از افراد به طعم قهوه بدون هیچ طعم دهنده ای علاقه دارند. البته بر اساس ذائقه افراد انواع مختلف قهوه را انتخاب می کنند. بعضی علاقه دارند قهوه را تلخ و برخی شیرین تر دوست دارند.

نکته مهم خواص بسیار زیاد این جواهرات شگفت انگیز است. قهوه خواص زیادی داشته و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است. قهوه سطح انرژی در بدن را بالا برده و از بیماری هایی مانند پارکینسون، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و … جلوگیری می کند. در عین حال بر ذهن تاثیر مثبت داشته و باعث رفع خستگی و بی خوابی می شود. پس می توان گفت که این خواص افراد زیادی را به سوی نوشیدنی قهوه جذب می کند.

چند فنجان قهوه با افزودنی های قهوه

هر چند برخی از افراد طعم قهوه را به تنهایی دوست دارند اما اضافه کردن طعم دهنده ها به قهوه باعث خلق طعم های جدید و بسیار جذاب می شود. در این مقاله با این طعم دهنده ها آشنا خواهیم شد.

هل

در منطقه خاورمیانه یکی از افزودنی های قهوه هل می باشد. اغلب از هل به عنوان طعم دهنده چای استفاده می کنند اما استفاده از آن در قهوه هم باعث خوش طعم شدن قهوه و عطر شیرین در این نوشیدنی می شود. در عین حال هل خواص و فواید زیادی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

  • کافئین موجود در قهوه باعث تحریک پذیری می شود و هل این اثر کافئین را خنثی می کند.
  • هل سرشار از مواد معدنی مفید و غنی از فیبر است و در نتیجه با سرطان مقابله می کند.
  • هل دستگاه گردش خون را بهبود بخشیده و کلسترول خون را کنترل می کند. همچنین هل در درمان بعضی بیماری ها مانند دندان درد و سوزاک مفید است.

دارچین

دارچین نوعی ادویه بسیار پر خاصیت بوده و یکی از طعم دهنده های قهوه است. ادویه دارچین از گیاه استوایی (Cinnamomum) به دست می آید و به صورت چوب یا پودر دارچین به فروش می رسد. هنگام دم آوری قهوه به آن چوب دارچین اضافه کنید و اجازه دهید در زمان دم طعم آن وارد قهوه شود. در بعضی از نوشیدنی ها مانند کاپوچینو از پودر دارچین برای تزیین استفاده می کنند.

  • ادویه دارچین علاوه بر طعم شگفت انگیزی که به قهوه می دهد خواص و فواید زیادی هم دارد.
  • دارچین باعث کنترل قند خون می شود.
  • دارچین میزان کلسترول خون را کنترل می شود.
  • ادویه دارچین دارای آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن و منگنز است.
  • دارچین حالت تهوع را رفع کرده و ضد التهاب و ضد ویروس بوده و آنتی باکتریال است. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

وانیل

عصاره وانیل یکی از خوش طعم ترین طعم دهنده ها است که در قهوه هم می تواند استفاده بشود. برخی از افراد به قهوه با کریمر علاقه دارند اما به دلیل قند زیاد از خوردن آن امتناع می کنند. وانیل به قهوه یک طعم خاص و فوق العاده داده که مانند کریمرها است. از خواص وانیل می توان به کاهش دادن استرس، کاهش دادن درد مفاصل، تقویت عملکرد ذهن، سلامت مغز و تسکین دردهای معده می شود.

شیر نارگیل

یکی دیگر از افزودنی های قهوه شیر نارگیل است. معمولا از شیر نارگیل به جای شیر در قهوه استفاده می شود. زیرا برخی افراد به لاکتوز موجود در شیر لبنیاتی حساسیت دارند و نمی توانند از آن در قهوه استفاده کنند. شیر نارگیل علاوه بر طعم فوق العاده و منحصربفردی که به قهوه می دهد خواص زیادی هم دارد. شیر نارگیل حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین های B, C, E ، آهن و منیزیم است. تاثیر زیادی در سلامت مغز، استخوان، قلب، دندان ها و کلیه ها دارد. چربی آن از نوع اشباع بوده و در بدن متابولیزه می شود. حاوی اسید لوریک بوده که به یک ترکیب آنتی باکتریال و ضد ویروس در بدن تبدیل می شود.

زنجبیل

ادویه زنجبیل یکی از طعم دهنده های تند و بسیار پرخاصیت است. اضافه کردن آن به قهوه باعث تند شدن قهوه و طعم بسیار جذاب آن می شود. این ادویه خواص زیادی دارد. زنجبیل سرماخوردگی را درمان و دردهای ناشی از آرتروز را تسکین می دهد. خاصیت ضد سرطان و ضد التهاب دارد و به هضم غذا کمک می کند و باعث تسکین درد معده می شود.

عصاره نعنا

عصاره نعنا هم جزو طعم دهنده های قهوه است که به این نوشیدنی طعمی خاص و جذاب می دهد. از خواص آن می توان به ضد التهاب بودن، کمک به هضم غذا، برطرف کردن حالت تهوع و سوزش معده، تسکین دردهای عضلانی، کاهش استرس و اضطراب و … نام برد.

پودر کاکائو

یکی دیگر از افزودنی های قهوه پودر کاکائو است. استفاده از پودر کاکائو در قهوه باعث ایجاد طعم شکلاتی قهوه می شود که بسیار جذاب و خاص است. کاکائو خاصیت ضد التهابی داشته و باعث کاهش فشار خون می شود.

کره فندق

کره فندق در قهوه باعث شیرین تر شدن قهوه می شود و خاصیت ضد پیری، ضد سرطان، کنترل قند خون و کلسترول خون، غنی از فیبر و چربی های سالم و آنتی اکسیدان، کاهش بیماری قلبی و … می شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ از پودر کاکائو با درصد بالا تهیه می شود. افزودن آن به قهوه علاوه بر طعم جذاب و خوشمزه باعث کاهش فشار خون، تقویت ذهن، تنظیم کلسترول، حفاظت از پوست و کاهش بیماری های قلبی و سکته های قلبی می شود.

افزودنی شکلات تلخ به قهوه

شکر نارگیل

شکر نارگیل از شیره جوانه های نخل نارگیل به دست می آید. این شکر قهوه ای بوده و باعث تعادل سطح قند خون شده و از سرطان روده بزرگ و بیماری کبد چرب جلوگیری می کند. این شکر چون تصفیه نمی شود سرشار از آنتی اکسیدان، روی، آهن و فیبر اینولین است.

نمک

یکی دیگر از افزودنی های قهوه نمک می باشد که اضافه کردن آن به قهوه باعث کاهش تلخی آن می شود. البته میزان نمک باید دقیق و به نسبت 20 به 80 باشد. ترکیب نمک با قهوه حاوی آنتی اکسیدان، منیزیم و پتاسیم است. نمک با قهوه از آلزایمر جلوگیری می کند.

کافی میت

یکی دیگر از طعم دهنده های قهوه کافی میت است. کافی میت باعث کریمر شدن قهوه و حالت خامه ای آن شود. کافی میت از روغن های گیاهی تهیه شده و کالری آن پایین است. در آن از شکر استفاده نمی شود و قند لاکتوز ندارد.

جمع بندی

افرودنی های قهوه برای طعم دار کردن قهوه و ایجاد طعم های خاص و جدید به قهوه اضافه می شوند. این طعم دهنده ها هر کدام خواص زیادی دارند و افزودن آنها به قهوه علاوه بر طعم های منحصربفرد و جذاب برای بدن هم مفید است.

برای خرید کافی میت و انواع قهوه های عربیکا و ربوستا مانند خرید قهوه عربیکا 50 درصد و خرید قهوه ربوستا 60 درصد میتوان به فروشگاه کویز مراجعه نمایید.

همچنین شما علاوه بر خرید قهوه می توانید مطابق با ذائقه خود یکی از این طعم دهنده ها را تهیه و به قهوه خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *