مقاله های قهوه

تاثیر قهوه بر تناسب اندام چگونه است؟

یک آقا در حال ورزش و یک فنجان قهوه

تاثیر قهوه بر تناسب اندام بسیار زیاد است. امروزه مکمل های تناسب اندام در فعالیت های ورزشی و بدن سازی طرفداران زیادی دارد. اغلب کارشناسان و ورزشکاران تناسب اندام معتقدند که این مکمل ها مزایای بسیار زیادی دارند و در تناسب اندام و سلامتی موثرند.

با افزایش محبوبیت این مکمل ها در بین ورزشکاران، متخصصان تناسب اندام تصمیم گرفتند تا مکمل هایی را تولید کنند که تازه و طبیعی باشند. در عین حال فاقد انواع ترکیبات فرآوری یا شکر باشند. تا هنگام ورزش کردن بدن آنها بیشتر تقویت شود.

یکی از این مواد طبیعی برای تناسب اندام و بدنسازی قهوه بود. برای تهیه این محصول می توان از قهوه فوری، انواع رست قهوه و درجه های مختلف آسیاب آن استفاده کرد. حتی می توان قهوه را با مواد دیگر ترکیب کرده و مکمل های بسیار پیچیده ای تهیه کرد.

فنجان قهوه و تاثیر آن بر تناسب اندام

در این مقاله این موضوع که آیا می توان از قهوه به عنوان مکمل تناسب اندام استفاده کرد را بررسی می کنیم.

تاثیر قهوه بر عملکرد بدن

کافئین موجود در قهوه مزایای زیادی برای بدن دارد. کافئین انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را به فرد می دهد و خستگی را رفع می کند. همینطور ثابت شده قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. مصرف منظم قهوه با کیفیت از بسیاری بیماری ها مانند دیابت، انواع سرطان و حتی بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

قهوه علاوه بر مزایایی که دارد گاهی مشکلاتی برای افراد به وجود می آورد. از این عوارض می توان به سردرد، اضطراب و گاهی اوقات مشکلات گوارشی به دلیل استفاده از قهوه های با رست کم بوجود می آید.

مطالعات زیادی درباره تاثیر قهوه بر ذهن وجود دارد. اما چیزی که واضح است مصرف قهوه با کیفیت بالا و رست مناسب برای سلامتی بدن بسیار مفید است. و می تواند یک مکمل غذایی عالی برای بدن باشد. در عین حال تاثیر قهوه بر تناسب اندام را نمی توان نادیده گرفت.

استفاده از کافئین به عنوان مکمل تناسب اندام

همانطور که گفته شد قهوه به دلیل داشتن کافئین بالا باعث افزایش سطح هوشیاری بدن شده و باعث بی خوابی می شود. ورزشکارانی که روزانه فعالیت ورزشی زیادی انجام می دهند به دنبال یک بمب انرژی هستند تا انرژی لازم برای این فعالیت ها را به آنها بدهد. قهوه به دلیل خواص موجود در کافئین می تواند این بمب انرژی باشد.

اغلب ورزشکارانی که در بعضی از ورزشهای سخت مانند دوچرخه سواری فعالیت می کنند از قهوه به عنوان یک مکمل غذایی طبیعی استفاده می کنند. بنابراین شرکت های بزرگ تولید قهوه در جهان تصمیم گرفتند که با محصولات خود یک سری مکمل تولید و وارد بازار کنند.

مریلو آلن مدیر بازار یابی یک شرکت برزیلی بزرگ تولید کننده قهوه در جهان به نام Caffeine Army توانست یک مکمل ورزشی برای تناسب اندام به نام SuperCoffee تولید کند. این مکمل از ترکیبات مختلف و قهوه طبیعی برزیل ساخته شده است. مویلر مدعی است که این محصول متابولیسم بدن را تا 11 درصد افزایش می دهد.

ترکیب اصلی مکمل SuperCoffee قهوه ارگانیک است که به دلیل ویژگی های قهوه از جمله افزایش انرژی بدن، تمرکز و دامنه توجه و بی خوابی یک مکمل بسیار عالی است. برونو لیما مدیر عامل شرکت Caffeine Army می گوید : مواد این مکمل طبیعی و ارگانیک بوده و به همین دلیل عملکرد فیزیکی بدن را تقویت می کند. بدون این که انرژی بدن را بیش از حد بالا ببرد یا باعث اضطراب شود.

تاثیرات قهوه به عنوان یک مکمل لاغری چیست؟

یک بوکسور معروف به نام انیکو اراناز در اسپانیا که صاحب یک کافه رستر بزرگ نیز هست در طول پنج سال از قهوه های تخصصی به عنوان مکمل ورزشی استفاده کرده است. او معتقد است که میزان مناسب قهوه به عنوان مکمل غذایی را نمی توان برای همه افراد مشخص کرد و این بستگی به بدن افراد و تحمل آنان دارد که البته هر فرد با توجه به فیزیک بدنی خود می تواند آن را تجربه کند.

او همچنین می گوید بسته به عوامل مختلف مانند سطح استرس فرد، میزان آب مصرف شده در روز و همینطور نوع غذایی که افراد مصرف می کنند تاثیر قهوه بر تناسب اندام برای یک فرد هم ممکن است در روزهای مختلف متفاوت باشد. و تاثیر آن در همه روزها یکسان نیست.

خانمی در حال نوشیدن قهوه برای تناسب اندام

زمان مناسب مصرف قهوه هم برای انواع فعالیت های ورزشی متفاوت است. معمولا حدود 40 دقیقه بعد از مصرف قهوه اثرات کافئین در بدن شروع می شوند. البته برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. بعضی به کافئین حساسیت دارند و دیرتر روی بدن آنها تاثیر می گذارد. عده ای معتقدند بلافاصله بعد از مصرف قهوه اثرات آن در بدن شان شروع می شود.

معمولا دو تا سه ساعت بعد از مصرف قهوه سطح کافئین بدن به حالت متابولیک می رسد. و بعد از حدود 6 ساعت از بدن خارج می شود. انیکو معتقد است : اگر از قهوه به عنوان مکمل تناسب اندام در فعالیت های ورزشی استفاده می کنید دقت کنید با توجه به فیزیک بدنی و نوع ورزشی که انجام می دهید زمان مناسب مصرف قهوه را پیدا کنید تا بتوانید از قهوه استفاده بهینه کنید.

آینده قهوه و مکمل های آن

تقاضا برای نوتروپیکها یا مکمل ها در دنیا به شدت رو به افزایش است. به همین دلیل تولید کنندگان آنها سرمایه گذاری عظیمی روی آن انجام داده اند. امروزه دسترسی به مکمل ها و همین طور مولتی ویتامین ها بسیار آسان و راحت است.

مریلو می گوید که در طول دوران پاندمی کرونا تقاضا برای خرید مکمل SuperCoffee بسیار زیاد بوده است و به نظر می رسد در دوران بعد از پاندمی هم همچنان این تقاضا زیاد باشد. چون مردم با شروع کرونا بیشتر از قبل نگران سلامتی خود بودند.

هر چند بازار این مکمل ها بسیار پررونق است اما نگرانی های زیادی درباره مکمل های تقلبی که در بازار داغ تبلیغات جای خود را باز کرده اند وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2019 درباره این شرکت ها و محصولات تقلبی آن ها هشدار داد.

جمع بندی

بسیاری از ورزشکاران درباره تاثیر قهوه بر تناسب اندام مطمئن شده اند. قهوه به عنوان یک مکمل طبیعی جزو نوتروپیکها قرار گرفته است و طرفداران زیادی در بین ورزشکاران پیدا کرده است. اگر شما هم فعالیت ورزشی انجام می دهید توصیه می کنیم از قهوه به عنوان مکمل غذایی استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

شما میتوانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید پودر کافی میت ، خرید پودر هات چاکلت، خرید پودر قهوه فوری گلد، خرید پودر قهوه سبز ، خرید پودر چای ماسالا و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *