مقاله های قهوه

قهوه لاوازا و تاریخچه کامل این برند ایتالیایی

یک فنجان قهوه لاوازا

قهوه لاوازا یک برند معروف ایتالیایی است که توسط لوئیجی لاوازا تولید و به صنعت قهوه معرفی شد. این کمپانی یکی از بزرگ ترین و مشهورترین شرکت های قهوه در جهان است. محصولات قهوه آن هم بسیار پرفروش هستند.

شاید فکر کنید تولید قهوه چندان کار دشواری نباشد اما باید گفت که برای تهیه این نوشیدنی اسرار آمیز به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. وقتی برندهای معتبر قهوه و تاریخچه آنها را بررسی می کنیم متوجه می شویم که صاحبان این برندها چه قدر تلاش کرده اند. چه سختی هایی را تحمل کرده اند تا به اینجا رسیدند.

یک فنجان قهوه لاوازا و دستگاه قهوه ساز

در این مقاله قصد داریم تاریخچه یکی از این برندهای معروف را مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه قهوه لاوازا

در سال 1985 شخصی به نام لوئیجی لاواتزا در منطقه قدیمی و تجاری تورین واقع در شمال ایتالیا یک فروشگاه مواد غذایی تاسیس کرد. او در این فروشگاه در کنار مواد غذایی قهوه را نیز به فروش می رساند.

او تصمیم گرفت با ترکیب انواع قهوه و با استفاده از نظر مشتری طعم های جدید را نوآوری کند. کم کم متوجه شد که در این کار استعداد زیادی دارد. این مسئله زمانی اتفاق افتاد که او متوجه رضایت مشتریانش از طعم های قهوه شد.

بعد از این اتفاق لاوازیه تصمیم گرفت به برزیل سفر کند تا بتواند درباره انواع قهوه و طعم های مختلف آن اطلاعات بیشتری به دست آورد. بعد از این سفر پیشرفت زیادی در زندگیش ایجاد شد.

تاسیس شرکت قهوه لاوازا

در جنگ جهانی اول کارخانه لینگوتو که تولید کننده فیات بود در شهر تورین شروع به کار کرد و باعث شد شهر تورین رونق اقتصادی زیادی پیدا کند. وقتی این شهر شلوغ شد قهوه لاوازا و فروشگاه قهوه لاواتزا رونق زیادی پیدا کرد. لوئیجی توانست از فروش قهوه سود زیادی به دست آورد.

در سال 1927 لوئیجی تصمیم گرفت با کمک همسر و فرزندانش شرکت قهوه لاواتزا را تاسیس کند. او به موفقیت های چشمگیری در زمینه بسته بندی و نگهداری قهوه دست یافت. پاکت های او برای ذخیره قهوه طوری طراحی شدند که با دو لایه کاغذ ماندگاری و تازگی قهوه را بیشتر می کنند.

بعد از این که کل شهر تورین به تصرف شرکت قهوه لوئیجی در آمد و پاکت های قهوه او وارد بازار شد. مردم رغبت زیادی به خرید قهوه و تهیه آن در منزل کردند. این موضوع اولین قدم در معرفی این برند و وارد شدن بسته های قهوه آن به فروشگاه ها بود.

لاواتزا بعد از جنگ جهانی دوم

در جریان جنگ جهانی دوم واردات قهوه به کشور ایتالیا تحریم شد. تا مدت زیادی قهوه در ایتالیا پیدا نمی شد. پس از جنگ جهانی دوم و تبدیل کشور ایتالیا به جمهوری دوباره واردات قهوه به این کشور آزاد شد.

بعد از این اتفاق لوئیجی لاواتزا تصمیم گرفت تغییر و تحولات زیادی در کارخانه قهوه خود بوجود آورد و این شرکت قهوه را به دنیا معرفی کند. در سال 1946 اولین لوگوی شرکت لاواتزا توسط Aerostudio Borghi در میلان ایتالیا طراحی شد. حرف “A” در لوگو LAVATZZA از نظر فونت از بقیه حروف بزرگ تر بود.

اختراع قوطی خلا هوا توسط شرکت لاواتزا

وقتی شرکت لاواتزا پیشرفت کرد و در کشور ایتالیا شناخته شد تصمیم گرفت محصول خود را به سراسر ایتالیا ارسال کند. بدین منظور برای اولین بار در جهان سال 1950 قوطی هایی را اختراع کرد که با سیستم خلا قهوه را بسته بندی کند و بدین ترتیب عطر و طعم قهوه برای مدت طولانی تر حفظ شود.

با این روش قهوه به راحتی به سرتاسر کشور ایتالیا به صورت گسترده توزیع و پخش شد.

قهوه لاوازا بزرگترین شرکت قهوه در اروپا

در سال 1975 اقتصاد ایتالیا رونق اقتصادی زیادی پیدا کرد. در این زمان لوئیجی لاواتزا در منطقه کورسا نووارا یک کارخانه تاسیس کرد. با استفاده از یک سیستم جدید و نو و در عین حال بسیار کارآمد توانست تولید محصولات قهوه خود را به 40000 کیلوگرم رساند و یک رکورد در فراوری به جای گذاشت.

این شرکت همچنین توانست در سال 1959 برای اولین بار قهوه بدون کافئین را تولید و به بازار عرضه کند. قهوه بدون کافئین یا DECAF باعث رشد اقتصادی و صنعتی زیادی برای شرکت لاواتزا شد.

در سال 1965 شرکت قهوه لاواتزا تبدیل به بزرگترین کمپانی قهوه در اروپا شد.

حتی در دهه 70 میلادی که اقتصاد ایتالیا با مشکل زیادی مواجه شد و مصرف قهوه کمتر شد لاواتزا در سال 1971 با خلاقیت و نوآوری توانست پاکت های قهوه دو جداره خلا را بسازد و برای بسته بندی قهوه از آنها استفاده کند.

این پاکت ها بهترین نوع ذخیره سازی و نگهداری قهوه بودند. قهوه کوالیتا روتزا Qualità Rossa اولین نوع قهوه برای مصرف خانگی و خرده فروشی بود. این قهوه امروز هم در کشور ایتالیا طرفداران زیادی دارد.

مدرسه قهوه لاوازا

لوئیجی لاواتزا در سال 1979 بزرگترین مدرسه قهوه در جهان را به نام مرکز تحقیقات و مطالعات قهوه را تاسیس کند. هم اکنون این مدرسه در جهان حدود 50 مرکز دارد و بیش از 30000 نفر در این مدارس سالانه آموزش می بینند و نوآوری ها درباره اسپرسو را ارتقا می بخشند.

همچنین در سال 2013 میلادی شرکت قهوه لاواتزا توانست با سهم بیش از 45 درصد بازار قهوه خرده فروشی در ایتالیا را در اختیار خود بگیرد. امروزه شرکت قهوه لاواتزا در بیش از 90 کشور فعالیت می کند و دارای چهار سایت تولیدی در ایتالیا و دو سایت در خارج از ایتالیا دارد.

جمع بندی

امروزه قهوه به یکی از بزرگترین نوشیدنی های جهان تبدیل شده است. افراد زیادی برای خرید قهوه به فروشگاههای قهوه مراجعه می کنند. شرکت های بزرگ زیادی هم در این زمینه فعالیت می کنند. شرکت قهوه لاوازا امروزه یکی از بزرگترین شرکت های قهوه در جهان است. لوئیجی لاواتزا توانست با نوآوری در قهوه و بخصوص اسپرسو به پیشرفت های زیادی در صنعت قهوه دست یابد.

برای اینکه بتوانید قهوه با کیفیت بالا و خوش طعمی مانند خرید قهوه عربیکا 100 درصد ، خرید قهوه ربوستا 100 درصد و… میتوان به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *