مقاله های قهوه

لکه قهوه روی فنجان و تمیز کردن آن از ماگ یا فنجان

دانه های قهوه و لکه قهوه داخل فنجان

لکه قهوه بعد از چند بار مصرف قهوه روی ماگ یا فنجان قهوه بوجود می آید. قهوه یک نوشیدنی دلچسب و خوشمزه است که خستگی انسان را رفع می کند. شاید بهترین گزینه برای ما در طول روز یک فنجان قهوه خوش طعم باشد تا انرژی لازم را برای بدن تامین کند. در عین حال باعث رفع خستگی و تمرکز بیشتر شود. معمولا قهوه را در یک فنجان یا ماگ سرامیکی سرو می کنند.

فنجان قهوه ای که دائم قهوه را در آن میل می کنید بعد از مدت کوتاهی لکه هایی روی آن به چشم می خورد که باعث می شود فنجان قهوه زشت به نظر بیاید. و دیگر نوشیدن قهوه در آن چندان دلچسب نباشد. یکی از دغدغه های افرادی که زیاد قهوه می نوشند پاک کردن این لکه ها از روی فنجان یا ماگ قهوه است.

لکه قهوه روی فنجان

در این مقاله قصد داریم راههای پاک کردن این لکه ها از روی فنجان قهوه و نحوه تمیز کردن آن را بررسی کنیم.

پاک کردن لکه قهوه با استفاده از مواد سفید کننده

یکی از متداول ترین روش ها برای پاک کردن چنین لکه هایی استفاده از مواد سفید کننده است. برای تمیز کردن فنجان باید از یک قاشق غذاخوری مایع سفید کننده استفاده کنید. بدین ترتیب که این مقدار را داخل فنجان بریزید. سپس فنجان را از آب ولرم پر کنید. بعد از حدود یک الی دو ساعت فنجان قهوه را تمیز بشویید و آبکشی کنید. طوری که دیگر بوی مایع سفید کننده ندهد.

البته مواد سفید کننده به دلیل این که گازی تولید می کنند که برای ریه خطرناک است و در عین حال برای پوست هم مشکل ایجاد می کنند چندان گزینه مناسبی برای استفاده مداوم نیستند. در صورت استفاده از این مواد برای پاک کردن ظروف یا فنجان قهوه باید خیلی خوب ظرف ها شسته و آبکشی شوند. زیرا اشکال دیگر مواد سفید کننده این است که به راحتی از فنجان یا ظرف پاک نمی شوند و وارد شدن آنها به معده با غذا یا قهوه بسیار برای سلامتی ضرر دارد.

دقت کنید مواد سفید کننده از دسترس اطفال دور بمانند چون ممکن است کودکان آنها را با آب اشتباه بگیرند.

پاک کردن لکه قهوه با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یکی از بهترین پاک کننده ها برای تمیز کردن فنجان قهوه از لکه محسوب می شود. از ویژگی های جوش شیرین می توان به قیمت مناسب، اسیدی نبودن، فاقد چربی، بی خطر بودن و همینطور خاصیت پاک کنندگی است.

برای استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه از روی ظروف یا فنجان باید یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل در آید. سپس این خمیر را درون ظرف و روی لکه ها بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا این خمیر لکه ها را به خود جذب کند. سپس فنجان یا ماگ را به خوبی شسته و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه قهوه با استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از پاک کننده های بی خطر برای پاک کردن لکه ها از روی فنجان یا ماگ سرکه سفید است. روش پاک کردن فنجان به این صورت است که تا نصف فنجان را سرکه بریزید و بعد از حدود ده دقیقه فنجان را تمیز بشویید و آبکشی کنید.

می توانید سرکه سفید را با نمک مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس این خمیر را روی فنجان یا ماگ بمالید و مدتی صبر کنید و با آب فنجان را تمیز شسته و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه قهوه با استفاده از قرص های سفید کننده دندان

معمولا پدر بزرگ و مادر بزرگ هایی که دندان مصنوعی دارند برای تمیز کردن دندان های خود از یک قرص مخصوص تمیز کردن دندان استفاده می کنند. جالب است بدانید شما می توانید با استفاده از این قرص ها لکه قهوه روی فنجان یا ماگ را به راحتی پاک کنید. برای این کار فنجان را پر از آب کرده و یک عدد قرص را داخل آب بیندازید. حدود یک ساعت صبر کنید و سپس فنجان را تمیز شسته و آبکشی کنید. خواهید دید دیگر اثری از لکه های قهوه روی ماگ یا فنجان وجود ندارد.

پاک کردن لکه قهوه با استفاده از پودر صابون

یکی دیگر از پاک کننده ها برای تمیز کردن فنجان ها از لکه قهوه پودر صابون است. پودر صابون می تواند حتی لکه های خیلی سخت روی فنجان را هم از بین ببرد. روش استفاده از آن به این صورت است که پودر صابون را داخل آب گرم ریخته و بعد از مدت کوتاهی با یک اسفنج فنجان را کاملا شستشو داده و آبکشی کنید. لکه ها به خوبی با این روش از بین می روند.

شستن فنجان و تمیز کردن لکه قهوه

نکات مهم برای پاک کردن لکه قهوه

برای تمیز کردن لکه های قهوه از روی فنجان یا ماگ باید دقت کنید که فنجان شما چه جنسی دارد. سپس بهترین تمیز کننده را انتخاب کنید.

بعضی فنجان ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند. ظروفی که از جنس فولاد ضد زنگ هستند به راحتی داخل ماشین ظرفشویی تمیز می شوند. البته فنجان هایی که از جنس سنگ هستند نیز این ویژگی را دارند که داخل ماشین ظرفشویی قرار بگیرند و تمیز شوند.

فنجان های از جنس استیل به راحتی با یک اسفنج نرم تمیز و براق می شوند. فنجان ها یا ماگ های سرامیکی هم این خصلت را دارند و با یک اسفنج به راحتی تمیز می شوند.

بهترین روش ها برای تمیز کردن فنجان ها یا ماگ ها از جنس فولاد ضد زنگ استفاده از پودر صابون، سرکه سفید و جوش شیرین است. زیرا این مواد ضرر کمتری دارند.

بعضی فنجان ها بلند بوده و دهانه آنها تنگ است. تمیز کردن این فنجان ها یا ماگ ها با دست کمی دشوار است. برای تمیز کردن آنها بهتر است از فرچه هایی که مخصوص این کار هستند استفاده کنید.

بهترین روش برای تمیز ماندن فنجان قهوه از لکه این است که فنجان یا ماگ از هر جنسی که هست بلافاصله بعد از مصرف قهوه شسته و تمیز شود. این کار احتمال ایجاد لکه قهوه روی فنجان یا ماگ را به شدت پایین می آورد. دقت داشته باشید اگر فنجان ها بعد از مدت طولانی شسته شوند لکه هایی که روی آن ها باقی می ماند به سختی پاک می شوند.

جمع بندی

امروزه قهوه طرفداران زیادی دارد و خرید قهوه، تهیه قهوه و سرو آن در فنجان های متنوع یکی از سرگرمی های زندگی افراد است. اگر شما جزو این افراد هستید و لکه قهوه روی فنجان تان بعد از مدتی شما را به شدت آزار می دهد توصیه می کنیم ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد را امتحان کنید. مطمئنا بعد از مدتی بهترین روش را انتخاب خواهید کرد.

برای خرید قهوه باکیفیت ربوستا و عربیکا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه ربوستا 80 درصد ، خرید قهوه عربیکا 70 درصد ، خرید قهوه سیز ، خرید قهوه ترک کلاسیک و… میتوان به فروشگاه کویز مراجعه کرده و با خیالی راحت بهترین نوع قهوه را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *