مقاله های قهوه

کلور (Clever) چیست؟|طرز تهیه قهوه با کلور

قهوه ساز کلور

کلور (Clever) یک قهوه ساز دستی است که با طرز کار بسیار ساده یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم فراهم می کند. این دستگاه قهوه ساز در عین سادگی بسیار پیشرفته عمل می کند.

قهوه ساز Clever برای کسانی که تازه کار هستند و مایلند از یک قهوه خوش عطر لذت ببرند بسیار مناسب است. قهوه سریع و با کیفیت در آن تهیه می شود و به راحتی تمیز می شود.

در این مقاله با قهوه ساز کلور و چگونگی تهیه قهوه با این دستگاه شگفت انگیز آشنا خواهید شد.

قهوه ساز کلور و دانه های قهوه
قهوه ساز دستی کلور

کلور (Clever) چیست؟

همانطور که اشاره شد، کلور یک دستگاه با عملکرد ساده است. اما در آن از یک فن آوری پیشرفته استفاده می شود. شکل آن شبیه به مخروط است. جنس بدنه دستگاه و درپوش آن معمولا از پلاستیک بادوام است. در قسمت پایین دستگاه یک شیر خروجی قرار دارد.

طرز کار آن به این صورت است که پودر قهوه کاملا در آب غوطه ور می شود. وقتی دستگاه روی فنجان یا لیوان قرار می گیرد شیر باز شده و قهوه به صورت قطره ای داخل فنجان می ریزد.

چون قهوه کاملا در آب غوطه ور است و به آرامی به فنجان می ریزد. عطر و طعم آن بسیار عالی است. عده ای معتقدند کاملا شبیه فرنچ پرس است. اما تفاوت آن با فرنچ پرس این است که از یک فیلتر کاغذی در کلور استفاده می شود. وجود این فیلتر باعث می شود یک فنجان قهوه شفاف و بدون لرد و تفاله آماده شود. در عین حال فیلتر کاغذی روغن قهوه را می گیرد و این موضوع باعث می شود از کلسترول بالا جلوگیری شود.

این دستگاه قابلیت کنترل کافئین قهوه و همچنین کنترل اندازه تلخی قهوه را دارد. و تقریبا هر دفعه یک تا دو فنجان قهوه را آماده می کند.

قهوه ساز Clever به دلیل ویژگی هایی که دارد و به دلیل طراحی ساده بسیار پرکاربرد است. این دستگاه مورد توجه بسیاری از طرفداران قهوه قرار دارد. و نظرهای زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

مواد لازم برای تهیه قهوه با کلور

پودر قهوه : 15 الی 25 گرم (برای هر نفر)

آب داغ : 250 سی سی (93 درجه)

طرز تهیه قهوه با کلور

مرحله اول

ابتدا فیلتر کاغذی را درون کلور قرار داده و تا بزنید تا خوب جا بگیرد. مقداری آب گرم روی فیلتر بریزید. وقتی کمی خیس شد بلافاصله آب درون مخزن را خالی کنید تا قهوه طعم کاغذ فیلتر را به خود نگیرد و محفظه داخلی دستگاه کمی گرم شود.

مرحله دوم

قهوه پودر شده را داخل فیلتر کاغذی بریزید. بهتر است دانه های قهوه با درجه متوسط (مدیوم) آسیاب شوند. اگر قهوه درشت آسیاب شود زمان بیشتری برای خیس شدن دانه های قهوه نیاز است.

مرحله سوم

مقداری از آب جوش را به تدریج به حالت دورانی روی قهوه بریزید و کم کم هم بزنید. چند ثانیه صبر کنید تا قهوه پف کرده و اجازه تنفس داشته باشد. این چند ثانیه زمان باعث می شود گاز درون قهوه آزاد شود. و قهوه خوب دم بکشد. بهتر است درپوش کلور را روی آن قرار دهید تا قهوه گرم بماند. سپس بقیه آب داغ را روی قهوه بریزید.

مرحله چهارم

بعد از حدود سه دقیقه دستگاه را روی فنجان یا لیوان سرو قهوه قرار دهید تا قهوه آماده وارد فنجان شود. قهوه دم کشیده و فیلتر شده به آرامی و به صورت قطره ای درون فنجان می ریزد.

به این نکته دقت کنید که قسمت پایین کلور با دهانه فنجان از نظر سایز به یک اندازه باشد.

مرحله پنجم

بعد از وارد شدن قهوه از دستگاه قهوه ساز کلور داخل فنجان شما یک نوشیدنی شگفت انگیز با طعم و عطر عالی دارید. در این لحظه به راحتی می توانید فیلتر را از دستگاه خارج کنید. تفاله باقی مانده از قهوه را بردارید و به راحتی دستگاه را شستشو دهید.

قهوه ساز کلور
ریختن قهوه از کلور درون لیوان

نکات مهم

دستگاه کلور تقریبا شبیه قهوه ساز وی 60 است. با این تفاوت که وقتی آب داخل قهوه ساز وی 60 ریخته می شود بلافاصله از قسمت انتهایی آن به بیرون سرازیر می شود. در واقع وی 60 هیچ اهرمی برای کنترل کردن قسمت خروجی ندارد.

قهوه ساز کلور شبیه به دستگاه فرنچ پرس نیز هست. چون در هر دو دستگاه قهوه در آب غوطه ور می شود. و این خاصیت باعث می شود قهوه بهتر دم بکشد. اما چون در Clever از یک فیلتر کاغذی درون دستگاه استفاده می شود قهوه تهیه شده شفاف تر است. و تفاله قهوه توسط این فیلتر وارد قهوه نمی شود.

دانه های قهوه به دلیل اینکه مقداری روغن و چربی دارند حاوی کلسترول هستند. فیلتر کاغذی دستگاه کلور این چربی را هم می گیرد و روغن وارد قهوه نمی شود. کسانی که کلسترول بالا دارند می توانند از این قهوه ساز استفاده کنند.

دستگاه کلور اهرمی برای کنترل خارج شدن قهوه دارد. به محض اینکه دستگاه را روی فنجان قرار دهید شیر انتهای آن باز می شود. و قهوه به صورت قطره چکانی وارد فنجان می شود. این ویژگی باعث می شود فرآیند دم کشیدن قهوه بهتر انجام شود.

جنس این دستگاه هم از نوعی پلاستیک بسیار بادوام است. و درپوش دستگاه هم از همین جنس است. وجود درپوش کمک می کند تا قهوه گرمای خود را حفظ کند و سریع سرد نشود.

قهوه ساز Clever با یک طراحی ساده به راحتی میزان کافئین و طعم تلخ قهوه کنترل می شود. می توان گفت بسیار پیشرفته تر از فرنچ پرس و وی 60 است.

سخن پایانی

اگر شما دوستدار قهوه باشید و این نوشیدنی جذاب یکی از علائق روزانه شما باشد. قطعا دنبال سریعترین و کم دردسرترین راه برای تهیه این نوشیدنی دلچسب هستید. تا هم سریع بتوانید آن را آماده کنید و هم عطر و طعم قهوه دلخواهتان را از دست ندهید.

توصیه ما به شما در این راستا علاوه بر خرید قهوه خوش طعم این است که یک قهوه ساز کلور هم خریداری کنید و به راحتی به اهداف خود برسید.

حتما این قهوه ساز را امتحان کنید.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا 100 درصد، فروش دانه و پودر قهوه عربیکا 70 درصد، فروش پودر چای ماسالا و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *