مقاله های قهوه

تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

یک فنجان قهوه فرانسه با فرنچ پرس و دانه های قهوه

تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز فرنچ پرس صورت می گیرد. این قهوه طعم ملایمی دارد و تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه این قهوه باید زمان کافی صرف کنید تا یک فنجان قهوه خوش طعم و عالی را درست کنید.

در قهوه ساز فرنچ پرس از هیچ فیلتری استفاده نمی شود بنابراین قهوه نهایی حاوی روغنی است که در دانه های قهوه وجود دارد. درجه آسیاب دانه های قهوه هم در فرنچ پرس درشت تر از درجه آسیاب برای اسپرسو است. قهوه فرانسه را می توان به سه روش تهیه کرد. یکی از روشها برای تهیه این قهوه فرنچ پرس است. یکی دیگر از راههای تهیه این قهوه استفاده از قهوه سازهای فیلتر دار است. روش سوم تهیه این قهوه بدون ابزار است.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

مواد لازم

برای تهیه این قهوه به یک قهوه ساز فرنچ پرس نیاز دارید. برای استفاده از ابزار فرنچ پرس نیاز نیست که درجه آسیاب قهوه خیلی ریز باشد. بهتر است دانه های قهوه کمی درشت تر نسبت به زمانی که اسپرسو را تهیه می کنیم باشند. آب مورد نیاز برای تهیه این قهوه باید نزدیک به نقطه جوش باشد. این آب از نظر دما باید حدود 93 درجه باشد.

قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه :

برای تهیه قهوه فرانسه باید ابتدا آب را درون کتری بریزیم. آب برای تهیه قهوه بهتر است به صورت تصفیه شده و حاوی املاح مورد نیاز باشد. کتری را روی حرارت گذاشته و صبر می کنیم تا به نقطه جوش برسد. وقتی دمای آب به حدود 93 درجه رسید از روی حرارت بر می داریم. می توانید از کتری های برقی نیز استفاده کنید. دمای 93 درجه زمانی است که آب به جوش بیاید و مدتی صبر کرد تا از جوش افتاده و به 93 درجه برسد.

در این زمان باید پودر قهوه را داخل فرنچ پرس بریزیم. اندازه پودر قهوه تقریبا برای هر فنجان حدود 6 الی 7 گرم (حدود 2 قاشق مرباخوری) است. می توان به ازاء هر 120 میلی لیتر آب از یک قاشق مرباخوری پودر قهوه استفاده کرد.

باید ابتدا پودر قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید و سپس آب داغ را که دمای آن حدود 93 درجه است روی پودر قهوه می ریزیم. آب را نباید به یکباره روی قهوه بریزیم بلکه در دو مرحله باید به پودر قهوه اضافه شود. در مرحله اول کمی از آب داغ را روی پودر قهوه می ریزیم و اجازه می دهیم تا قهوه به اصطلاح شکوفه بزند. آب را به صورت دورانی طوری روی پودر قهوه بریزید که به تمام نقاط قهوه برسد.

حدود 30 ثانیه صبر می کنیم تا قهوه کف کند و شکوفه بزند. سپس بقیه آب را به صورت دورانی روی پودر قهوه می ریزیم. اکنون نباید بلافاصله قهوه را هم بزنید. حدود چهار تا پنج دقیقه صبر کنید و سپس با یک قاشق محتویات داخل فرنچ پرس را خیلی آرام هم بزنید. دقت کنید وقتی آب را به طور کامل اضافه کردید درب فرنچ پرس را ببندید.

در این مرحله وقتی آب و قهوه را با هم بعد از حدود چهار دقیقه مخلوط کردید درب فرنچ پرس را روی آن قرار دهید و شروع به پرس کردن قهوه نمایید. پرس کردن به این صورت است که اهرم روی درب فرنچ پرس را با دست بالا و پایین کنید.

تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس به همین سادگی است.

قهوه فرانسه با ابزار دیگر

همان طور که دیدید تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس به سادگی انجام می شود. فرنچ پرس بهترین ابزار برای تهیه این قهوه است. اما اگر فرنچ پرس را در دسترس ندارید و امکان خرید آن برای شما وجود ندارد می توانید از روش های دیگر نیز این قهوه را تهیه کنید.

وقتی از فرنچ پرس برای تهیه این قهوه استفاده می کنید روغنی که درون پودر قهوه است در آن می ماند. زیرا فرنچ پرس هیچ فیلتری برای گرفتن روغن قهوه ندارد. در نتیجه قهوه فرانسه با فرنچ پرس روغنی خواهد بود.

می توانید برای تهیه قهوه فرانسه از یک قهوه ساز فیلتر دار استفاده کنید. در این روش فیلتر قهوه ساز روغن قهوه را می گیرد.

البته اگر به فرنچ پرس یا قهوه ساز فیلتر دار دسترسی ندارید می توانید به راحتی و بدون ابزار خاص و تنها با یک قوری این قهوه را تهیه کنید.

شما می توانید مقاله تهیه قهوه فرانسه بدون ابزار را از سایت فروشگاه قهوه کویز مطالعه بفرمایید.

میزان کافئین قهوه فرانسه

کافئین موجود در یک فنجان قهوه به نوع قهوه ای که استفاده می کنیم و نحوه دم آوری قهوه بستگی دارد. مثلا بین انواع دانه های قهوه ربوستا و عربیکا دانه های قهوه ربوستا کافئین بیشتری نسبت به دانه های قهوه عربیکا دارند. و یا یک فنجان قهوه اسپرسو به دلیل شیوه دم آوری و عصاره گیری آن کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه فرانسه دارد.

اما می توان گفت قهوه فرانسه هم کافئین نسبتا بالایی دارد. هر چند قهوه هایی مانند اسپرسو و قهوه ترک کافئین بیشتری نسبت به قهوه فرانسه دارند اما حجم آنها نسبت به فرانسه کمتر است.

قهوه فرانسه با فرنچ پرس

اگر مایلید طعم قهوه شما تلخ تر باشد بهتر است میزان رست قهوه تیره باشد. البته انتخاب نوع قهوه به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دنبال قهوه با طعم ملایم تر هستید بهتر است قهوه عربیکا را انتخاب کنید و اگر دوست دارید قهوه شما طعم تلخ تر و کافئین آن بیشتر باشد در تهیه قهوه فرانسه از دانه های قهوه ربوستا استفاده کنید.

جمع بندی

تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس روشی است که فرانسوی ها استفاده می کنند. فرنچ پرس در واقع یک دستگاه است که توسط فرانسوی ها ساخته شد. قهوه ای که با آن تهیه می شود هم به نام قهوه فرانسه خوانده می شود. از فرنچ پرس می توان در همه جا استفاده کرد. زیرا سایز آن کوچک است و بدون برق کار می کند و به راحتی قابل حمل به همه جا است.

توصیه می کنیم فرنچ پرس را خریداری کنید و به راحتی از طعم و مزه یک قهوه خوشمزه لذت ببرید. همچنین برای خرید قهوه خوش طعم و باکیفیت ربوستا و عربیکا مانند خرید قهوه عربیکا 70 درصد، خرید قهوه ربوستا 80 درصد و… میتوان به فروشگاه قهوه کویز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *