مقاله های قهوه

شیر قهوه ترک چگونه تهیه می شود؟

یک فنجان شیر قهوه ترک و قهوه جوش

شیر قهوه ترک یکی از نوشیدنی های قهوه است که با شیر تهیه می شود. اضافه کردن شیر را به انواع نوشیدنی های قهوه coffee milk می گویند. منظور این است که انواع نوشیدنی قهوه را تهیه می کنند و سپس به آن شیر داغ اضافه می کنند.

می توان یک فنجان قهوه فرانسه را تهیه کرد و به آن شیر داغ اضافه کرد. حتی می توان یک فنجان قهوه ترک را با قهوه جوش تهیه کرد و بعد از آن به قهوه ترک شیر داغ اضافه کرد. در عین حال انواع نوشیدنی های قهوه هستند که پایه اصلی آنها اسپرسو با شیر است.

به عنوان مثال برای تهیه کاپوچینو باید ابتدا قهوه اسپرسو را با موکاپات یا دستگاه اسپرسو ساز تهیه کرد و سپس به آن شیر تغلیظ شده و فوم شیر اضافه کرد. از نوشیدنی های دیگری که با اسپرسو و شیر تهیه می شود می توان ماکیاتو، کافه لاته، آمریکانو، کن پانا و … نام برد.

یک فنجان شیر قهوه ترک

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک یک نوع نوشیدنی قهوه است که با یک روش دم آوری خاص تهیه می شود. برای تهیه قهوه ترک از یک قهوه جوش خاص به نام ایبریک یا جذوه استفاده می کنند. میزان آسیاب دانه های قهوه در این نوشیدنی باید بسیار ریز باشد. در فرآیند دم آوری قهوه ترک چون آب و قهوه با هم روی حرارت در تماس مستقیم هستند قهوه نهایی بسیار غلیظ و طعم آن بسیار قوی است. قهوه ترک با روش دم آوری خاص و زمان طولانی عصاره گیری دارای کافئین بسیار بالایی است.

تفاوت قهوه ترک با شیر و coffee milk

همان طور که اشاره شد coffee milk از اضافه کردن شیر داغ به انواع نوشیدنی قهوه تهیه می شود. اما شیر قهوه ترک در واقع تهیه همان قهوه ترک است که به جای آب در تهیه آن از شیر استفاده می شود.

البته می توان قهوه ترک را با قهوه جوش تهیه کرد ولی در این مقاله قصد داریم تهیه قهوه ترک با شیر را بدون قهوه جوش آموزش می دهیم.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

مواد لازم :

پودر قهوه : یک قاشق مرباخوری (برای هر نفر)

شیر سرد : بیش از یک فنجان (برای هر نفر)

قهوه جوش، شیر جوش، ایبریک

طرز تهیه :

در مرحله اول باید شیر سرد را به ازا هر نفر به میزان لازم داخل قهوه جوش بریزیم. برای مثال اگر می خواهید برای سه نفر این نوشیدنی را تهیه کنید باید چیزی بیشتر از سه لیوان شیر استفاده کرد.

در مرحله بعد باید پودر قهوه را به به میزان لازم برای هر نفر به شیر سرد داخل قهوه جوش اضافه کرد. برای مثال در تهیه قهوه برای سه نفر باید سه قاشق مرباخوری پودر قهوه را به حدود سه فنجان شیر سرد اضافه کرد.

حالا باید پودر قهوه و شیر را را با یک همزن دستی خوب هم بزنیم تا پودر قهوه کاملا در شیر حل شود. پودر قهوه نباید در شیر گلوله شود و باید کاملا در آن باز شود. باید این ترکیب کاملا با هم زدن یکنواخت به صورت یک دست در آید.

حالا باید قهوه جوش را که حاوی ترکیب شیر و پودر قهوه است را روی حرارت مستقیم شعله گاز قرار داد. در این مرحله نیازی به هم زدن مخلوط نیست و بعد از یک دست شدن مخلوط و قرار دادن روی حرارت دیگر نباید آن را هم زد.

دقت کنید شعله حرارت باید خیلی کم باشد و وقتی قهوه جوش روی حرارت است باید مواظب بود تا ترکیب داخل قهوه جوش سر نرود. در عین حال باید مراقبت کرد که قهوه به دمای جوش نرسد و به اصطلاح قل نزند. اگر ترکیب قهوه و شیر بجوشد طعم آن بسیار تلخ و نامطلوب خواهد شد.

وقتی ترکیب قهوه با شیر به سمت بالای قهوه جوش حرکت کرد حرارت را خاموش کنید. شیر قهوه شما آماده برای سرو است.

نکات مهم برای تهیه شیر قهوه ترک

اگر به این شیر قهوه تمایل دارید شکر اضافه کنید تا شیرین تر شود می توانید شکر را در ابتدا به همراه شیر و پودر قهوه داخل قهوه جوش بریزید و خوب هم بزنید تا ترکیب حاصل یک دست شود. روش دیگر این است که وقتی نوشیدنی آماده شد بعد از سرو کردن به آن شکر اضافه کنید.

مدت زمانی که قهوه جوش روی حرارت است نیازی به هم زدن ترکیب نیست. فقط باید مراقبت کنید که قهوه و شیر سر نرود و به جوش نیاید و وقتی قهوه به سمت بالا حرکت کرد حرارت را خاموش کنید.

بعد از این که حرارت شعله را خاموش کردید حدود چند دقیقه صبر کنید. این کار باعث می شود تفاله قهوه ته نشین شود و سپس قهوه را داخل فنجان سرو کنید.

سرو شیر قهوه ترک در دو فنجان

معمولا شیر قهوه ترک را درون فنجان های چینی که مخصوص قهوه طراحی شده اند سرو می کنند.

جمع بندی

امروزه قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در جهان است به طوریکه اغلب کافی شاپ ها انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه را سرو می کنند. شیر قهوه ترک یکی از این نوشیدنی های قهوه بسیار پرطرفدار است که از پودر قهوه ترک و شیر سرد تهیه می شود. شما به راحتی می توانید این نوشیدنی جذاب را در منزل تهیه و میل کنید.

این نوشیدنی معمولا به کسانی که دوست دارند قهوه را با طعم قوی میل کنند توصیه می شود. در این نوشیدنی قهوه به جای مجاورت با آب با شیر در تماس است و عصاره قهوه وارد شیر می شود. طعم تلخ قهوه با طعم خاص شیر منجر به یک نوشیدنی با طعم بسیار جذاب و لذت بخش می شود.

شما می توانید برای خرید پودر قهوه ترک و انواع دانه های قهوه به سایت فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *