مقاله های قهوه

قهوه آرزوی مرگ (Death Wish Coffee) چیست؟

فنجان قهوه آرزوی مرگ

قهوه آرزوی مرگ یا قهوه نیویورکی قوی ترین قهوه در جهان است. زیرا کافئین آن از بقیه نوشیدنی های قهوه بسیار بالاتر است.کافئین موجود در قهوه خیلی سریع جذب خون می شود. از اثرات آن می توان به بالابردن سطح انرژی در بدن، افزایش تمرکز، کم خوابی و… نام برد.

قهوه علاوه بر کافئین حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز می باشد. تمام این خواص که در قهوه وجود دارد این نوشیدنی را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان تبدیل کرده است. قهوه نیویورکی چند سالی است که به دلیل کافئین بالا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

امروزه عده زیادی نیاز به داشتن انرژی بالا و رفع خستگی و خواب آلودگی در طول روز دارند. نوشیدن یک فنجان قهوه به دلیل داشتن کافئین نیاز آنان را برطرف کرده و حس تازگی و نشاط به افراد می بخشد.

تاریخچه قوی ترین قهوه جهان

قهوه آرزوی مرگ که قوی ترین قهوه جهان نام دارد برای اولین بار در نیویورک توسط شخصی به نام مایک براون “Mike Brown” تهیه شد. مایک براون که شغل خود را که حسایدار یک شرکت در نیویورک بود رها کرده بود. به دنبال کار جدید و گذراندن وقت طولانی در کافی شاپ ها سرانجام تصمیم گرفت یک کافی شاپ راه اندازی کند. علت معروف شدن این کافی شاپ سرو قهوه با کافئین بسیار بالا بود.

مشتریان زیادی به دنبال یک قهوه قوی با کافئین بالا بودند. مایک بعد از مدتها که وقت خود را در کافی شاپ ها برای جستجوی کار گذرانده بود متوجه این نکته شد. به همین دلیل اولین محصول خود را به این منظور به مشتری ارائه کرد. امروزه این محصول را قوی ترین قهوه جهان یا قهوه آرزوی مرگ می نامند.

براون بعد از مدتی فروشگاه آنلاین قهوه را راه اندازی کرد. او ابتدا از قهوه عربیکا برای تهیه قهوه نیویورکی استفاده می کرد. اما بعد از مدتی تصمیم گرفت از قهوه ربوستا درصد بالا (100 درصد) برای تهیه قهوه آرزوی مرگ استفاده کند. قهوه ربوستا 100 درصد کافئین بسیار بالاتری نسبت به قهوه عربیکا دارد. براون با استفاده از قهوه ربوستا کیفیت قوی قهوه نیویورکی را به شدت بالا برد.

بسته و فنجان قهوه آرزوی مرگ

طرز تهیه قهوه آرزوی مرگ

قهوه عربیکا و ربوستا معروفترین قهوه ها در کل جهان هستند. این دو نوع دانه در اکثر نقاط جهان رشد می کنند و کشورهای زیادی این دانه ها را پرورش می دهند. قهوه عربیکا کیفیت بالاتری دارد اما میزان کافئین قهوه ربوستا بسیار بیشتر است.

مایک براون توانست با یک روش رست میزان کافئین قهوه آرزوی مرگ را بیشتر کند. میزان کافئین این قهوه تقریبا 6 برابر کافئین موجود در یک فنجان قهوه معمولی است. البته براون تلاش کرد این قهوه علاوه بر کافئین بالا طعم خوب و مطبوعی داشته باشد. او وقتی اولین بار قهوه خود را میل کرد گفت که مزه لاستیک سوخته می دهد. البته براون موفق شد طعم قهوه نیویورکی را هم بهبود ببخشد. بنابراین این قهوه طرفداران زیادی پیدا کرد.

طرز تهیه قهوه آرزوی مرگ به این صورت است که قهوه را با شیر، شکر و طعم های مختلف آماده می کنند. می توان این قهوه را سرد یا گرم نوشید. گاهی اوقات بعد از رست دانه های قهوه آن ها را آسیاب کرده و دم می کنند. سپس این قهوه را با روش های مختلف مانند اسپری کردن یا فریز کردن خشک می کنند. پودر قهوه خشک همیشه در دسترس است و فقط با اضافه کردن شیر یا آب جوش به آن قهوه ما به سرعت آماده می شود.

اثرات قهوه آرزوی مرگ

دانه های قهوه سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان و کافئین است. به همین دلیل قهوه فواید زیادی برای بدن دارد. آنتی اکسیدان موجود در قهوه از بسیاری بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، سرطان و … جلوگیری می کند. کافئین قهوه نیز انرژی بدن را تامین می کند. تمرکز را بالا برده و باعث رفع خستگی و خواب آلودگی می شود.

قهوه علاوه بر فواید مضراتی هم برای بدن دارد. مصرف کافئین بیش از حد می تواند بسیار خطرناک باشد. قهوه نیویورکی یا همان قهوه آرزوی مرگ به دلیل داشتن کافئین بالا ممکن است برای بعضی افراد به شدت مضر و خطرناک باشد.

این قهوه برای کسانی که مشکلات قلبی یا فشار خون بالا دارند اصلا توصیه نمی شود. همچنین خانم های باردار و شیرده بهتر است از مصرف آن اجتناب کنند. علاوه بر این گروه های خاص گاهی قهوه آرزوی مرگ برای کسانی که عاشق قهوه هستند و آن را زیاد مصرف می کنند ممکن است باعث اختلالاتی مانند تاری دید، خشکی دهان، هذیان گویی، بی خوابی مزمن، حملات قلبی و مشکلات عصبی شود.

توصیه می کنیم در مصرف قهوه نیویورکی به هیچ عنوان زیاده روی نکنید و آن را با احتیاط میل کنید.

قهوه آرزوی مرگ

خرید قهوه آرزوی مرگ

قهوه نیویورکی قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر قهوه ها در کل جهان دارد. در کشور ایران به دلیل تحریم و هزینه بالای گمرک قیمت این قهوه بسیار گران تر است. البته یافتن اصل آن در ایران کار دشواری است.

قیمت قهوه اصل حدود 30 تا 40 دلار است. این در حالی است که در بعضی فروشگاهها با قیمت ارزان تر بفروش می رسد. و ارزان بودن آن دلیل تقلبی بودنش است و اصل نیست.

شما می توانید با ترکیب چند نوع قهوه هم یک نوشیدنی قوی و سنگین با میزان کافئین بالا تهیه کنید.

اگر شما مایل به خرید قهوه با کافئین بالا هستید می توانید قهوه ربوستا 100% را از فروشگاه قهوه کویز خریداری کنید.

قهوه اسپرسو در بین انواع نوشیدنی های قهوه بیشترین میزان کافئین را دارد. بعد از آن از قهوه ترک و سایر قهوه ها می توان نام برد. قهوه آرزوی مرگ تلخی و کافئین بسیار بالایی (200 درصد) دارد.

سخن پایانی

افراد زیادی در آمریکا برای داشتن انرژی بالا در طول روز و رفع خستگی و بی خوابی قهوه می نوشند. البته اغلب این افراد قهوه را با طعم تلخ دوست دارند. این ها همه دلایلی است که علاقمندان به قهوه آرزوی مرگ در ایالات متحده زیاد شده است. البته هر ماده خوردنی را باید به اندازه مصرف کرد. زیاده روی در خوردن قهوه نیویورکی می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی خطر مرگ را با خود به همراه دارد.

در این مقاله با قهوه نیویورکی یا آرزوی مرگ آشنا شدید.

فروشگاه قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو ، فروش پودر کافی میت، فروش قهوه فوری گلد ، فروش قهوه فوری کاسیک و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *