مقاله های قهوه

قهوه استارباکس و چند ترکیب برتر آن

قهوه استارباکس

قهوه استارباکس یکی از بزرگترین برندها در بازار قهوه جهان است. این برند معتبر متعلق به آمریکا است و امروزه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان قهوه در جهان است. کافی شاپ های این برند را در اغلب کشورهای جهان می توانید ببینید.

در جهان امروز قهوه بعنوان یک نوشیدنی پرطرفدار و بسیار محبوب جایگاه خود را پیدا کرده است. شاید این جایگاه به دلیل خواص زیاد قهوه و طعم های متنوع و دلچسب آن باشد. همانطور که می دانید قهوه برای سلامتی بدن بسیار مفید است. نوشیدن یک فنجان قهوه در اول صبح انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را به بدن می رساند و سطح هوشیاری و تمرکز را بالا برده و باعث رفع خستگی می شود. تمام این دلایل باعث توجه زیاد افراد به قهوه شد.

همه این دلایل فعالان صنعت قهوه را وادار کرد تا روز به روز نوآوری های جدید در زمینه قهوه به وجود آورند و قهوه ها با طعم های عالی و متنوع مطابق با ذائقه افراد را وارد بازار کنند. علاقمندان به قهوه هم برای خرید قهوه ترجیح می دهند به منابع معتبر رجوع کنند.

یک لیوان قهوه استارباکس

دانه کامل قهوه برشته استارباکس starbucks pike place

این دانه های قهوه استارباکس بصورت رست به شکل مناسب وجود دارند. طعم آنها بسیار نرم و لطیف و بسیار خوش طعم و محبوب است. این قهوه تک خاستگاه آن آمریکا لاتین است. طعم آن کمی به آجیلی و کاکائویی می زند و بسیار فوق العاده و منحصربفرد است.

قهوه pike place roast در سال 2008 وارد بازار شد و نام اولین شعبه استارباکس را برای آن انتخاب کردند. طعم قهوه pike place roast بسیار متعادل بوده و نسبت به دانه های رست دارک طعم ملایم تر و اسیدیته کمتری دارد. اما با این حال طعم قوی و بسیار مطلوبی دارد.

دانه کامل قهوه برشته شده starbucks French

قهوه starbucks French سالهاست که در برند استارباکس به فروش می رسد و محبوبیت زیادی دارد. خاستگاه این قهوه آمریکای لاتین و آسیا_اقیانوسیه است. میزان رست دانه ها در این قهوه بسیار تیره (دارک) است تا جایی که تقریبا طعم دودی دارد. به دلیل همین طعم دودی طرفداران زیادی دارد.

به دلیل شدت برشته شدن دانه ها در این رست دانه ها روغنی هستند. طعم آن بسیار قوی بوده و میزان اسیدیته آن کم است. در نتیجه با وجود رست دارک و طعم قوی تلخی آن زیاد نیست.

این قهوه علاوه بر طعم، رایحه ی بسیار فوق العاده ای دارد و عده زیادی از افراد وقتی این قهوه را می نوشند به آن معتاد می شوند. و دیگر نمی توانند بدون این قهوه زندگی کنند. آنها باید هر روز صبح خود را با قهوه starbucks French آغاز کنند.

starbucks caffe verona

قهوه ورونا رست متوسط تیره دارد و طعم آن نسبتا متعادل بوده و تقریبا طعم کاکائو دارد. میزان رست تیره و متوسط این قهوه باعث شده که بافت آن غلیظ و سنگین و طعم بسیار قوی داشته باشد. این دانه ها هم بسیار مطبوع و خوشمزه هستند.

خاستگاه قهوه ورونا آمریکا لاتین و آسیا_اقیانوسیه است و نام آن در ابتدا جک انتخاب شد اما با توجه به درخواست عده زیادی از افراد نام آن به ورونا یعنی شهری که در آن تولید شد تغییر کرد. این قهوه هم طرفداران و عاشقان زیادی دارد که نمی توانند روز خود را بدون آن سپری کنند.

دانه کامل قهوه استارباکس برشته شده تیره starbucks Espresso

قهوه اسپرسو رست جزو بهترین و باکیفیت ترین قهوه های استارباکس است. رست این قهوه تیره یا دارک است و طعم آن کاراملی و بسیار غنی است. مزه آن شیرین است و به همین دلیل طعم آن با شیر و خامه بسیار فوق العاده خواهد شد.

تک منشأ این قهوه مانند بعضی دیگر آمریکا لاتین و آسیا_اقیانوسیه است. از این ترکیب برای تهیه اسپرسو های استارباکس استفاده می شود. هر چند طعم و مزه این قهوه با شیر و خامه فوق العاده است اما بدون آنها به صورت تنها هم بسیار خوشمزه و شیرین است و بافت غلیظ و غنی خود را حفظ می کند. از این ترکیب برای تهیه لاته هم می توانید استفاده کنید.

دانه کامل قهوه starbucks Sumatra

قهوه سوماترا طعم تند و نامحسوسی داشته و میزان اسیدیته آن کم است. بعد از نوشیدن آن یک طعم ثانویه گیاهی در دهان بوجود می آورد. این قهوه در کشور اندونزی کشت می شود و ترکیب آسیا_اقیانوسیه است.

دانه های سبز قهوه در دمای مناسب رست می شوند تا بعد از رست طعم قوی دانه ها استخراج شود. این دانه ها هم روغنی هستند. این ترکیب قهوه استارباکس بسیار ارزشمند بوده و تقریبا 4 دهه است که توسط این شرکت تولید می شود.

دانه کامل قهوه ترکیب کریسمس استارباکس

قهوه کریسمس برند معتبر استارباکس طی سالیان متمادی برای کریسمس تولید می شود. تک منشا آن سوماترا است. میزان رست دانه ها تیره بوده و طعم آنها کلاسیک است. اما چون این قهوه حدود سه تا پنج سال نگهداری می شوند طعم ثانویه تند فلفلی و لطیف شربتی و کمی گیاهی دارد.

این قهوه با ترکیب طعم عالی و رایحه دلپذیر در عین سنتی بودن بسیار فوق العاده و دلپذیر است.

دانه های کامل قهوه starbucks house blend

قهوه هاوس بلند تک منشا آمریکای لاتین را دارد. میزان رست دانه ها در این ترکیب تیره متوسط است و میزان اسیدیته آن کم است. اما بافت نسبتا متوسط و خوبی دارد. طعم آن ملایم و متعادل بوده و تلخی زیادی ندارد و به راحتی می توان آن را بدون شیرین کننده مصرف کرد.

قهوه استارباکس

قهوه آسیاب شده دارک روست فرنچ استارباکس

در این ترکیب دانه ها بصورت آسیاب شده از دانه های قهوه کامل starbucks French تهیه شده اند. میزان رست دانه ها تیره بوده و طعم آن قوی و تلخ می باشد. به دلیل رست تیره روغن دانه ها بعد از آسیاب بیرون می آید و باعث می شود طعم و رایحه قهوه بسیار جذاب و منحصربفرد باشد.

از آنجا که این قهوه استارباکس به صورت آسیاب شده به فروش می رسد به راحتی می توانید از خرید آن بدون نیاز به آسیاب لذت ببرید.

برشته اسپرسو بدون کافئین استارباکس

قهوه اسپرسو دی کافئین از نظر میزان رست و طعم کاراملی و خواص دیگر شبیه ترکیب اسپرسو است. تفاوت آن با ترکیب اسپرسو استارباکس فقط بدون کافئین بودن آن است و تفاوت دیگری از نظر طعم، بافت و مزه ندارد. البته هنگام خرید دقت کنید که نمونه درست را از نظر کافئین دار یا بدون کافئین خریداری کنید.

جمع بندی

قهوه در نقاط مختلفی در جهان کشت و پرورش داده می شود. طعم و رایحه آن در نقاط مختلف با هم متفاوت است و افراد مختلف با توجه به ذائقه خود بهترین نوع را انتخاب می کنند. قهوه استارباکس توانسته ترکیب های مختلف با طعم های متنوعی را تولید کند. این ترکیبات می تواند ذائقه عده زیادی از افراد را تامین کند.

شما میتوانید برای خرید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا نظیر خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 80 درصد و… به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *