مقاله های قهوه

قهوه بولت پروف چیست؟|طرز تهیه بولت پروف کافی

لیوان قهوه بولت پروف و کره و دانه های قهوه

قهوه بولت پروف (bulletproof Coffee) یک نوشیدنی قهوه بسیار غلیظ و غنی با کره است. در واقع استفاده از کره سبب غنی شدن آن با چربی های سالم است. این قهوه خواص زیادی دارد. زیرا در ترکیب آن کافئین و کره وجود دارد که هر دو بسیار پر خاصیت بوده و برای سلامتی بسیار مفید است.

کافئین و چربی موجود در این قهوه باعث افزایش فعالیت مغز و تمرکز می شود. در عین حال چربی موجود در این قهوه از نوع مفید می باشد. در نتیجه به سلامت بدن کمک زیادی کرده و برای کاهش وزن بسیار موثر است.

بولت پروف می تواند یک انتخاب مناسب برای شروع یک روز پر از هیجان و فعالیت باشد. چون علاوه بر غنی بودن و طعم عالی برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مفید است.

یک لیوان قهوه بولت پروف و دانه های قهوه و ظرف کره و روغن نارگیل

قهوه بولت پروف چیست؟

بولت پروف کافی (bulletproof Coffee) به دلیل ترکیب شدن با کره و چربی های مفید انرژی زیادی برای سوخت و ساز بدن در طول روز فراهم می کند. کسانی که از رژیم های غذایی کتوژنیک استفاده می کنند در رژیم غذایی خود کربوهیدرات را حذف می کنند. چون بدن به کربوهیدرات برای تامین انرژی در بدن نیاز دارد وقتی این ماده غذایی به بدن نرسد از چربی ها برای تامین انرژی و سوخت و ساز بدن استفاده می کند. در نتیجه چربی سوزی اتفاق می افتد.

بنابراین این قهوه می تواند کمک زیادی به بدن در این رژیم غذایی کرده و در واقع مکمل آن باشد. چون این قهوه می تواند انرژی مورد نیاز بدن را با استفاده از چربی های مفید برای سلامتی تامین کند و باعث جلوگیری از استفاده از غذاهای سنگین می شود.

طرز تهیه بولت پروف کافی (Bulletproof Coffee)

بولت پروف کافی یک نوشیدنی پر از انرژی است که عملکرد ذهن و بدن را افزایش می دهد. این قهوه با دیگر نوشیدنی های قهوه مانند لاته و یا کاپوچینو کاملا متفاوت است. کسانی که فعالیت روزانه آنها زیاد بوده و پر مشغله هستند و یا فعالیت ورزشی دارند و حتی حرفه ای ورزش می کنند این قهوه بهترین انتخاب است.

مواد لازم برای تهیه بولت پروف کافی

قهوه دم کرده (فرانسه، کلور، کمکس و …) : یک فنجان

کره جامد (گیاهی، حیوانی) : یک تا دو قاشق چایخوری

روغن نارگیل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه بولت پروف کافی

در مرحله اول یک فنجان قهوه را باید دم کنید. این قهوه دمی بهتر است فرانسه، کمکس یا کلور و … دم شود. البته از آمریکانو که یک فنجان اسپرسو با آب داغ است هم می توانید در تهیه این قهوه استفاده کنید.

وقتی قهوه داغ دم کشید کره جامد را به آن اضافه کنید تا با حرارت داغ قهوه کره آب شود. بهتر است از کره های محلی به جای کره صنعتی استفاده کنید. میزان کره یک تا دو قاشق چایخوری است اما بسته به ذائقه خود می توانید از مقدار کره بیشتری استفاده کنید.

در مرحله آخر این قهوه را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل داخل مخلوط کن بریزید. روغن نارگیل حاوی چربی های مفید و ضروری برای بدن است. وقتی مواد کاملا مخلوط شدند و نوشیدنی یک دست شد قهوه شما آماده است.

کره استفاده شده در این قهوه باعث لطافت و غلظت بدنه آن می شود و طعم قهوه را بسیار لذیذتر می کند.

استفاده از طعم دهنده ها در تهیه قهوه بولت پروف

می توانید در تهیه بولت پروف کافی از طعم دهنده هایی مانند کاکائو و یا دارچین استفاده کنید. البته بهتر است از شکر استفاده نکنید اما اگر به طعم شیرین تر علاقه دارید می توانید از سس شکلات استفاده کنید.

ورزشکاران حرفه ای می توانند از پودر های پروتئین به عنوان مکمل در تهیه قهوه بولت پروف استفاده کنند. نمک های صورتی هم گزینه مناسبی به عنوان طعم دهنده در بولت پروف کافی برای کسانی که به طعم نمک علاقه دارند، هستند.

نمک دریایی صورتی هیمالیا حاوی 84 ماده معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و مس است. بنابراین استفاده از آن در بولت پروف کافی علاوه بر طعم جذاب و عالی نوشیدنی مواد مغذی زیادی را هم به بدن می رساند.

لیوان قهوه بولت پروف و کره و نارگیل و روغن

شروع یک روز پرانرژی با قهوه بولت پروف

کسانی که طرفدار قهوه هستند معمولا در آغاز روز و زمان صبحانه بهترین تایم مصرف آن است. چون باعث می شود انرژی بدن در طول فعالیت روزانه تامین شود. اما بولت پروف کافی مزایایی دارد که در این قسمت به آنها می پردازیم.

همانطور که اشاره شد استفاده از قهوه در آغاز روز باعث تامین انرژی بدن در فعالیت های روزانه می شود. اما با این حال در اواسط روز دوباره بدن دچار افت شدید انرژی و خستگی می شود. بولت پروف کافی به دلیل داشتن کره و چربی های مفید انرژی زیادی را به بدن می دهد و مانند یک بمب انرژی زا باعث انرژی مضاعف و رفع خستگی می شود.

استفاده از چربی های اشباع شده در این قهوه باعث بالا رفتن متابولیسم بدن و تسریع هضم غذا در بدن می شود. البته میزان استفاده از چربی در این قهوه آن قدر زیاد نیست و حدود 230 کالری به بدن انرژی می دهد.

بولت پروف کافی به دلیل داشتن چربی اشباع باعث سیری بدن شده و تمایل به غذا خوردن را کم می کند. این قهوه تمرکز و انرژی را در بدن بالا برده و در طولانی مدت باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

می توانید در تهیه این قهوه به جای قهوه دمی از قهوه اسپرسو استفاده کنید تا یک طعم جذاب را تجربه کنید.

جمع بندی

قهوه بولت پروف یک بمب انرژی با خواص بسیار زیاد است. برای تهیه این قهوه شما نیاز به خرید دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50 دارید و می‌توانید از ترکیب این دو نوع قهوه برای درست کردن قهوه بولت پروف استفاده کنید. رست ملایم دانه ها هم طعم بهتری به بولت پروف کافی می دهد.

شما می‌توانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *