مقاله های قهوه

رابطه قهوه با افسردگی

دختر قهوه زیبا کافی شاپ

یکی از مهم‌ترین خواص قهوه کاهش ریسک ابتلا به افسردگی است. پلی‌فنول‌هایی که به طور طبیعی در هر دو قهوه کافئین دار و بدون کافئین وجود دارند، می‌توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند تا از استرس اکسیداتیو و التهاب سلول‌های آسیب دیده جلوگیری کنند.
ممکن است در برخی افراد فواید عصبی داشته باشد و به عنوان یک ضد افسردگی عمل کند. کافئین ممکن است بر حالات روحی مانند افزایش هوشیاری و توجه، کاهش اضطراب و بهبود خلقی تأثیر بگذارد.
مصرف کافئین متوسط کمتر از 6 فنجان قهوه در روز با کاهش خطر افسردگی و میل به خودکشی همراه است. اما در موارد اندکی در افراد حساس، مقادیر بالاتر کافئین ممکن است اضطراب، بیقراری و بی خوابی را افزایش دهد.
قطع ناگهانی مصرف کافئین باعث سردرد، خستگی، اضطراب و به هم ریختن خلق و خو برای چند روز می شود و ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد.

کافئین محرکی است که در غذاها و نوشیدنی هایی مانند قهوه یافت می شود. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار به شما انرژی می دهد که می تواند شما را از حالت بد خارج کند. این یکی از دلایلی است که روزانه بیش از 600 میلیون فنجان قهوه در ایالات متحده مصرف می شود.

تحقیقات در مورد قهوه و افسردگی نشان داده است که افراد هنگام نوشیدن قهوه علائم کمتری را تجربه می کنند.

مطالعات روی اثرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان یا سکته مغزی را نشان داده است. نوشیدن قهوه همچنین می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

ترکیبات محافظ موجود در دانه‌های قهوه، همراه با اثرات کافئین، می‌توانند توانایی‌های شناختی ذهنی ما را بهبود بخشند و پتانسیل ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

چگونه قهوه بر علائم افسردگی شما تأثیر می گذارد

قهوه و افسردگی

افسردگی میلیون ها نفر را در سراسر ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. شدت علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از رایج ترین علائم افسردگی عبارتند از: علاقه کم به فعالیت هایی که برای شما لذت می بردند، مشکل در تمرکز و کمبود انرژی. افراد مبتلا به افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علائم را تجربه می کنند.

محققان کنجکاو شدند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد یا خیر. یک مطالعه منتشر شده ارتباط بین نوشیدن قهوه بیشتر و کاهش شدت علائم افسردگی را نشان داد. یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر بزرگسالان میانسال نتایج مشابهی را به همراه داشت.

به نظر می رسد که نوشیدن قهوه می تواند به افرادی که مبتلا به افسردگی هستند کمک کند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. در حالی که نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، مصرف بیش از حد قهوه نیز معایبی دارد.

خطرات نوشیدن بیش از حد قهوه

خطرات قهوه

افزایش کافئین در میان بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی که به دنبال انرژی برای ادامه کار یا تحصیل خود هستند، تبدیل به یک عنصر اصلی شده است. سازمان غذا و دارو (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، ضربان قلب سریع و بی خوابی ایجاد کند.

نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. برخی از افراد علائمی مانند تشدید اضطراب، سردرد و بی قراری را گزارش می دهند. راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) که برای ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی استفاده می شود، آن را «مسمومیت با قهوه» می نامد.

از آنجایی که کافئین یک ماده مخدر است، افراد می توانند دچار وابستگی شوند. تلاش برای ترک خوردن بوقلمون سرد در مصرف قهوه می تواند علائمی مانند خستگی، سردردهای تند تند و عدم وضوح ذهنی ایجاد کند. این ممکن است مزایای نوشیدن قهوه برای کمک به افسردگی را جبران کند.

کافئین موجود در قهوه می تواند با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند اختلال تیروئید مصرف می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همچنین می‌تواند با داروهایی که برای مشکلات سلامت روان تجویز می‌شوند، تداخل منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، مصرف بیش از حد قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و مدیریت انسولین را دشوارتر کند.

زنان یائسه ای که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند ممکن است به دلیل کمبود کلسیم شروع به از دست دادن استخوان در ستون فقرات خود کنند. افراد دیگری که باید در مصرف قهوه، حتی برای کمک به افسردگی، احتیاط کنند، کسانی هستند که رفلاکس اسید یا کلسترول بالا دارند.

تغییرات سبک زندگی که به افسردگی کمک می کند

قهوه و سبک زندگی

نوشیدن قهوه در حد اعتدال می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. سعی کنید اولین فنجان قهوه خود را تا زمانی که حداقل یک ساعت بیدار باشید به تعویق بیندازید. این به بدن شما زمان می‌دهد تا یک تقویت‌کننده انرژی طبیعی به نام کورتیزول تولید کند. بهتر است قهوه خود را تا زمانی که به آن نیاز دارید، متوقف کنید، مانند اواسط صبح یا بعد از ظهر که سطح کورتیزول شما کاهش می یابد.

اگر یک نوشیدنی معمولی قهوه نیستید، سعی کنید قهوه خود را برای زمانی که علائم شما را تهدید می کند، رزرو کنید. از نوشیدن کافئین نزدیک به زمان خواب خودداری کنید تا بتوانید شب راحت بخوابید.

حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی می تواند به افسردگی کمک کند. شما همچنان می توانید با عدم افزودن شکر قهوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نشان داده شده است افرادی که قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند کمتر احساس افسردگی می کنند.

یکی دیگر از راه حل های غیر پزشکی که ممکن است بخواهید برای کمک به افسردگی تلاش کنید ورزش منظم است. این به بهبود خلق و خوی شما و کاهش شدت علائم افسردگی شما کمک می کند. ممکن است متوجه شوید که به دلیل افزایش سروتونین و اندورفین که از افزایش فعالیت بدنی دریافت می‌کنید، می‌توانید خود را از مصرف قهوه دور کنید.

مثل همیشه، بهترین گزینه این است که با یک پزشک در مورد افسردگی خود صحبت کنید و با او در مورد گزینه های مختلف درمانی صحبت کنید.

چه مقدار قهوه در روز؟

قهوه

نتایج یک مطالعه گروهی روی 263.923 شرکت کننده از موسسه ملی بهداشت و انجمن بازنشستگان آمریکایی نشان داد افرادی که روزانه 4 یا بیشتر فنجان قهوه می‌نوشند، تقریباً 10٪ کمتر از سایرین دچار افسردگی می‌شوند.

در یک متاآنالیز روی 330.677 شرکت کننده بود مشخص شد افرادی که بالاترین میزان نوشیدن قهوه (4/5 لیوان در روز) در مقایسه با افرادی که کمترین میزان نوشیدن (1 لیوان) قهوه را داشتند خطر ابتلا به افسردگی 24% در آنها کاهش پیدا می‌کند. محققان دریافتند 8٪ خطر ابتلا به افسردگی با هر فنجان قهوه اضافی که مصرف می‌شود کاهش پیدا می‌کند.

شما میتوانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید پودر قهوه سبز، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک ، خرید قهوه فوری گلد، خرید قهوه فوری کلاسیک و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *