مقاله های قهوه

قهوه کلمبیا را بهتر بشناسید

یک فنجان قهوه کلمبیا

قهوه کلمبیا در جهان بسیار معروف و کشور کلمبیا سومین کشور تولید کننده قهوه در جهان است. تقریبا 9 درصد قهوه جهان مربوط به کشور کلمبیا است. مرغوب ترین قهوه عربیکا جهان مربوط به این کشور است.

یکی از ویژگی های قهوه در این کشور تحمل رست بالا و در عین حال تلخی کمتر دانه ها با و جود رست بالا است. اغلب باریستاهای حرفه ای تمرکزشان تهیه اسپرسو با قهوه ای است که در کلمبیا پرورش داده شده است.

قهوه در کشور کلمبیا در مناطق مختلف رشد و پرورش می یابد. این کشور انواع مختلفی از گونه های مختلف دارد. بنابراین قهوه با طعم های متفاوت در کلمبیا کشت می شود. اما به طور متوسط قهوه در این کشور طعم متعادل و تقریبا ملایمی دارد. بدنه آن نرم و غلظت متوسط دارد و میزان اسیدیته آن بین متوسط تا زیاد است و بر روی زبان باقی نمی ماند.

قهوه ای که در columbia وجود دارد معمولا عطر و طعم هایی مانند گل، میوه های استوایی، سیب و توت قرمز است. شیرینی آن تقریبا مانند شکلات، کارامل و نیشکر است. رایحه و بوی آن مانند میوه ها و مرکبات و بعضی از آن ها مانند ادویه است.

تاریخچه مختصر از کشت قهوه در کلمبیا

در سال 1723 برای اولین بار قهوه وارد کشور کلمبیا شد. گیاه قهوه برای به ثمر رسیدن به حدود 5 سال زمان نیاز دارد و به همین دلیل کشاورزان در کلمبیا علاقه ای به کاشت آن نداشتند. در یکی از روستاهای کوچک کشیش آن روستا از کسانی که برای اعتراف پیش او می آمدند خواست به جای آمدن به کلیسا چند گیاه قهوه بکارند. با تایید این پیشنهاد توسط اسقف اعظم کلمبیا کاشت قهوه در این کشور رونق پیدا کرد.

قهوه ی کلمبیا تا سال 1930 بعد از برزیل لقب دومین کشور تولید کننده قهوه در جهان را داشت. اما امروزه متاسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی و تغییرات آن کشاورزان با مشکلات زیادی در کاشت محصول قهوه مواجه شدند. بیشتر کشاورزان قهوه به دلیل تغییرات آب و هوایی در این کشور نسبت به آینده شغل خود نگرانند.

یک فنجان قهوه کلمبیا

انواع قهوه های کلمبیا

columbia سه نوع قهوه بسیار مرغوب دارد که با نام های مدلین (Medellin)، آرمنیا (Armenia) و منیزالس (Manizales) هستند. نام گذاری آنها بر اساس محل کاشت آنها است. این سه نوع قهوه در بخش های مرکزی کشور کلمبیا کشت می شوند و اسیدیته بیشتری نسبت به انواع قهوه ایی که در شرق این کشور می رویند، دارند. غلظت آنها زیاد و طعم قوی تری دارند. قهوه مدلین سوپریمو (Medellin Supremo) یکی از بهترین قهوه ها در کشور columbia می باشد.

قطب کشت قهوه در کشور کلمبیا مربوط به منطقه مدلین در قسمت مرکزی این کشور با مساحتی حدود 14000 متر مربع می باشد. در نواحی شرقی تر این کشور زمین های کشاورزی کشت قهوه کوچک تری وجود دارد که چون به شهرهای بوگاتا (Bogotá) و بوکارامانگا (Bucaranga) نزدیک هستند به این نام ها شناخته می شوند.

از ویژگی های قهوه بوگاتا می توان به اسیدیته کم و روشنی بیشتر اشاره کرد. و قهوه بوکارامانگا طعم ملایم و غلظت بیشتری دارد. طعم آن هم بیشتر است. این دو نوع قهوه معمولا در ارتفاعات بالا ( بیشتر از 2000 متر) رشد می کنند و کیفیت بالایی دارند و جزو قهوه های درجه یک محسوب می شوند.

مزیت های قهوه ی کلمبیا

کلمبیا رتبه سوم جهان در تولید قهوه را دارد. این موضوع به دلیل حجم زیاد تولید و مرغوب بودن قهوه کشت شده در این کشور می باشد. خاک مناسب، ارتفاع بالا و انواع گونه های مناسب دلیل کیفیت و مرغوب بودن قهوه در این کشور است.

بهترین ارتفاع برای کشت قهوه بالای 2000 متر می باشد. در کشور کلمبیا این ارتفاع به همراه شرایط مناسب خاک و آب و هوا و همینطور بارش مناسب باران بهترین شرایط برای کشت قهوه وجود دارد. در عین حال تولید کنندگان قهوه در کشور columbia از بهترین نوع و گونه قهوه استفاده می کنند. آنها ماههای دسامبر و آپریل تا ماه ژانویه را برای برداشت محصول انتخاب کرده و از بهترین روش ها برای جداسازی دانه ها از گیلاس قهوه و … استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت متخصصین و تولید کنندگان قهوه توانسته اند نام کلمبیا را به عنوان سرزمین قهوه معرفی کنند.

رست مناسب برای قهوه کلمبیا

می توان قهوه هایی که در این کشور کشت می شوند با درجه های مختلف برشته کرد. این ویژگی به دلیل طعم ملایم و بدنه کامل است که در رست های مختلف طعم های عالی به وجود می آورند. در این قسمت طعم های مختلف در انواع رست این قهوه را بررسی می کنیم.

لایت رست

در این رست اسیدیته قهوه بیشتر شده و طعم آن میوه ای، مرکباتی، شکلاتی و کاراملی است. طعم قهوه در این رست حفظ می شود.

مدیوم رست

این رست میزان اسیدیته متوسط و طعم آن کمی تلخ و به صورت میوه ای، آجیلی و شکلاتی است.

دارک رست

در این رست طعم قهوه بسیار قوی و تلخ تر است. معمولا از دارک رست برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می کنند و گزینه بسیار مناسبی برای این قهوه است.

دو گونی قهوه کلمبیا

بهترین روش تهیه و دم آوری قهوه‌ی کلمبیا

بهترین نوشیدنی هایی که با این قهوه تهیه می شود اسپرسو است. زیرا میزان اسیدیته آن بالا و طعم آن ملایم و دلپذیر است. همچنین این قهوه برای تهیه نوشیدنی هایی بر پایه اسپرسو مانند ماکیاتو و کاپوچینو بسیار مناسب است.

بهترین روش دم آوری این قهوه، اروپرس است. در مورد تهیه قهوه با اروپرس می توانید از فروشگاه قهوه کویز مطالعه کنید.

جمع بندی

کشور کلمبیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان است. هر چند در سالهای اخیر شرایط آب و هوایی مشکلاتی را برای کاشت قهوه در این منطقه بوجود آورده است اما همچنان سومین کشور جهان در تولید قهوه است. بنابراین کشور کلمبیا نقش مهم و کلیدی در بازار قهوه جهان ایفا می کند.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش قهوه فوری گلد، فروش قهوه فوری کلاسیک ، فروش قهوه سبز، فروش پودر کاپوچینو و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *