مقاله های قهوه

مشمع گرین پرو چیست؟

گرین پرو

مشمع گرین پرو موثرترین و بهترین راه برای محافظت دانه های قهوه سبز هنگام جابه جایی، حمل و نقل و انبار کردن محصول است.

امروزه کیسه گرین پرو در کل دنیا مرسوم است. این بگ ها را حتی می توان در گواتمالا، سوماترا و زمین های کشاورزی اتیوپی پیدا کرد.

کیسه گرین پرو دو لایه دارد و با تکنولوژی هوابند ایزوله می شوند. جنس لایه بیرونی این کیسه ها پلی اتیلن است. که استقامت بالایی دارد. و از قهوه در برابر ضربه و پارگی محافظت می کند.

جنس لایه درونی هم که هوابند است. و ازعبور هوا و رطوبت به داخل کیسه جلوگیری می کند.

شرکت گرین پرو وقتی در سال 1992 تاسیس شد. از همان ابتدا تکنولوژی هوابند و ایزوله را در بسته بندی های خود به کار برد. به دلیل این تکنولوژی قوی و قیمت به صرفه مشمع گرین پرو بسیار مورد توجه کشاورزان مزارع قهوه قرار در کل دنیا قرار گرفت.

سازمان ملل برای توسعه پایدار هنگام تولید پنج هدف را مشخص کرده است. پایان دادن به فقر، به حداقل رساندن قحطی و گرسنگی در جهان، برابری جنسیتی، تولید پایدار و فعالیت کردن برای کاهش گرمای زمین اهداف سازمان ملل هستند. شرکت گرین پرو تمام این اهداف را دنبال می کند.

دانه های قهوه در مشمع گرین پرو

چه چیزی گرین پرو را خاص می کند؟

طراحی کیسه های گرین پرو هوابند است. این تکنولوژی از پلاستیک چند لایه و بسیار سبک است. لایه داخلی از ورود و خروج رطوبت و هوا جلوگیری می کند. این کیسه ها دانه های قهوه را کاملا ایزوله می کنند.

و محصولی که در این نوع بسته بندی نگهداری می شود کاملا سالم، تازه و ایمن باقی می ماند.

مشمع گرین پرو برای قهوه و کاکائو بیشترین کاربرد را دارد. همچنین برای حبوبات و بذر گیاهان هم استفاده می شود. چون این کیسه ها قابلیت ایزوله کردن دارند. برای نگهداری محصولات ارگانیک هم استفاده

می شوند. و باعث می شوند این محصولات از دود و آفت مصون بمانند.

مشمع گرین پرو با محیط زیست سازگاری دارد.

نحوه بسته بندی مشمع های گرین پرو

وقتی شرکت گرین پرو کیسه ها را زیپ دار کرد. باعث شد آنها کاملا ایزوله شوند. و دیگر نگرانی برای نگهداری طولانی مدت محصولات در این بگ ها وجود ندارد.

همچنین جنس این کیسه ها از پلی اتیلن مقاوم است. و مانع از ورود و خروج هوا و رطوبت به این کیسه ها می شود. با این تکنولوژی دیگر نیازی به استفاده از آفت کش نمی باشد.

مشمع گرین پرو از جنس پلی پروپیلن هم برای کیسه های کنافی استفاده می شود. جنس این کیسه ها مانند یک آستر قوی عمل می کند. و باعث می شود کیسه های زیپ دار کاملا ایزوله شوند.

تمام این موارد دلایلی است که محصولات ذخیره شده در این بگ ها می توانند حتی تا یک سال بدون مشکل نگهداری شود. رطوبت و هوا نمی تواند به درون آن ها نفوذ کند. و محصولات از هجوم آفات و حشرات هم محفوظ می مانند.

چرا مشمع گرین پرو بهترین انتخاب است؟

کیسه های گرین پرو دانه های قهوه را در بهترین کیفیت نگهداری می کنند. رطوبت هوا و آفات و حشرات نمی توانند به آن نفوذ کنند. به دلیل ایزوله بودن قهوه داخل آن حتی پس از یکسال عطر و طعم و تازگی خود را حفظ می کند.

مشمع گرین پرو به دو روش مهر و موم می شود :

  • مشمع زیپ دار گرین پرو که در این روش برای مهر و موم کردن محصولات از دوخت های دوتایی (زیپ) استفاده می شود.
  • مشمع بست کمربندی که برای مهر و موم کردن محصولات از بست کمربندی استفاده می شود.

کیسه های گرین پرو که به هوابند معروف هستند. از دانه های سبز قهوه در برابر آب و هوا و نفوذ آفات و حشرات محافظت می کنند.

مشمع های گرین پرو در سه سایز کوچک (15 کیلوگرم)، متوسط (25 تا 30 کیلوگرم) و بزرگ (حداکثر 69 کیلوگرم) تولید می شوند. سایز کوچک مخصوص نگهداری قهوه می باشد.

حفظ کیفیت دانه های قهوه سبز در جابه جایی و انبار کردن

دانه های قهوه وقتی از دل میوه استخراج می شوند. ابتدا باید فرایند شستشو و خشک شدن را طی کنند. سپس دانه های سبز باید یک مسیر طولانی را طی کنند تا به فرایند رست شدن برسند.

اگر هنگام جابه جایی کوچکترین مشکلی برای این دانه ها پیش آید. اثرات مخرب زیادی بر کیفیت این دانه های پرارزش می گذارد. و در نتیجه هزینه بسیار زیادی بر صاحب محصول تحمیل می شود. سه ریسک مهمی که دانه های قهوه را تهدید می کند. زمان، رطوبت و دما است. و البته خطر آفات و حشرات را نمی توان نادیده گرفت.

دانه های قهوه سبز هنگام ذخیره شدن در انبارها ممکن است مقداری رطوبت را به خود جذب کنند. این امر به دلیل آن است که یا خود انبار رطوبت بالایی دارد. و یا نوسان هوا بر رطوبت تاثیر گذاشته و میزان آن تغییر کند. این موضوع تاثیر مخربی بر دانه های قهوه دارد.

بهترین راه برای تضمین سلامت و کیفیت دانه های سبز قهوه استفاده از بسته بندی هوابند است. که باعث می شود دانه ها کاملا ایزوله شوند. با این سرمایه گذاری دیگر نگرانی برای جابه جایی دانه ها و ذخیره کردن آن ها در انبار به حداقل می رسد. و دانه های سبز قهوه قبل از رست شدن در جابه جایی و انبار کردن کیفیت خود را حفظ می کنند.

دانه های قهوه سبز در کیسه گرین پرو

اهمیت خشک شدن کامل دانه های قهوه در مزرعه وکارخانه

مهمترین مسئله قبل از بسته بندی دانه ها، خشک شدن آن هاست. دانه های قهوه باید کاملا خشک شوند و سپس بسته بندی شوند. چون قهوه خیس رطوبت دارد و امکان خارج شدن رطوبت از مشمع گرین پرو وجود ندارد. در نتیجه دانه ها کیفیت خود را از دست می دهند و خیلی زود خراب می شوند.

انبار مزرعه، مکان اولیه ذخیره قهوه

اولین قدم بعد از خشک شدن دانه های قهوه این است که به صورت اصولی در انبار مزرعه ذخیره شوند. در این زمان باید به بسته بندی دقت شود. مشمع گرین پرو باید به درستی استفاده شود تا کیفیت قهوه حفظ شود.

از مزرعه تا حمل و نقل

در مرحله بعد باید دانه های قهوه به مکان های دیگر انتقال یابند. معمولا کیسه های قهوه قبل از انتقال به دقت بررسی می شوند تا خطری آنها را تهدید نکند.

معمولا خرید قهوه اگر به میزان کم باشد حمل و نقل آن با هواپیما و اگر به میزان زیاد باشد بوسیله کشتی داخل کانتینر صورت می گیرد.

ترخیص کالا از گمرک و انتقال آن به انبار

بعد از رسیدن قهوه به مقصد، این محصول از گمرک ترخیص شده و به انبارها انتقال می یابد. شرایط این انبارها هم مانند انبارهای مزرعه بسیار مهم است.

بعد از ذخیره شدن در انبار مشتریان باید کیفیت آن ها را از نظر عطر و طعم بررسی کنند. تا مطمئن شوند مشکلی برای دانه های سبز قهوه بوجود نیامده است.

سخن پایانی

شاید قبلا وقتی به یک فروشگاه قهوه برای خرید مراجعه می کردید. هرگز تصور نمی کردید این دانه های شگفت انگیز چه مسیر طولانی و پروسه سختی را طی کرده اند تا در اختیار شما قرار بگیرند.

در این مقاله شما را با مشمع گرین پرو و اهمیت آن آشنا کردیم.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه عربیکا 80 درصد، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا 70 درصد، فروش پودر قهوه سبز و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *