مقاله های قهوه

پاکت قهوه و معنای اطلاعات روی آن

پاکت قهوه و دانه های قهوه

پاکت قهوه تاثیر زیادی هنگام خرید قهوه دارد. وقتی به یک فروشگاه قهوه می روید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند پاکتهای قهوه است.

روی پاکت اطلاعات و چند نماد وجود دارد. شما با دانستن معنای هر کدام از اطلاعات می توانید انتخاب بهتری هنگام خرید قهوه داشته باشید.

اگر روی پاکت اطلاعاتی وجود نداشته باشد شما نمی توانید راجع به قهوه درون آن اطلاعات خاصی به دست آورید. درنتیجه در انتخاب قهوه دچار مشکل خواهید شد.

از آنجا که قهوه ها با طعم های مختلف و منحصربفرد وجود دارند. اطلاعات روی پاکت به شما کمک می کند قهوه دلخواهتان را مطابق با ذائقه و سلیقه خود انتخاب کنید.

پاکت های قهوه

اطلاعات روی پاکت قهوه شامل چه مواردی می‌شوند؟

نام قهوه

اولین نکته ای که روی هر پاکت قهوه قابل توجه است نام قهوه است. نام قهوه یکی از مهم ترین اطلاعات روی هر پاکت است. شما با دانستن نام قهوه اطلاعات زیادی درباره شرکت تولیدکننده، روش فرآوری محصول و همینطور گواهینامه آن به دست می آید.

موقعیت جغرافیایی

روی پاکت های قهوه موقعیت جغرافیایی قهوه هم درج شده است. موقعیت جغرافیایی نشان دهنده طعم قهوه مربوط به آن منطقه است. این بسته به ذائقه شما دارد که چه طعمی را مربوط به کدام منطقه انتخاب می کنید. برای مثال قهوه کنیا و کلمبیا طعم میوه ای دارد. اما قهوه سوماترا طعم گیاهان دارویی دارد.

نام مزرعه و‎‎ تولید کننده جزء اطلاعات روی پاکت قهوه است

یکی از اطلاعات موجود روی پاکت های قهوه پروفایل رست قهوه است. پروفایل رست قهوه یعنی قهوه در چه مزرعه ای و توسط چه کسانی تولید و رست شده است. کسانی که طرفدار و عاشق قهوه هستند و نسبت به طعم آن حساسند دانستن این اطلاعات برای آنها بسیار اهمیت دارد.

ارتفاعی که قهوه در آن رشد می‌کند

دانه های قهوه در ارتفاعات متفاوت کشت می شوند. بعضی دانه ها در ارتفاعات بالاتر رشد می کنند. طعم این دانه ها بیشتر میوه ای است. دانه های قهوه ایی که در ارتفاعات پایین رشد می کنند طعم ملایم تری دارند.

قهوه هایی که در ارتفاعات بالاتر کاشته می شوند چون دمای هوا پایین تر و سردتر است. گیلاس های قهوه دیرتر می رسند. این موضوع باعث می شود قند قهوه بیشتر شود. در نتیجه قهوه خوش طعم تر و شیرین تر می شود. قهوهایی که در ارتفاع پایین کشت می شوند طعم ملایم تری دارند.

یکی از اطلاعات موجود روی پاکت های قهوه ارتفاع کشت آن است. به ارتفاع بیشتر از 2000 متر از سطح دریا ارتفاع بالا می گویند. با دیدن ارتفاع روی پاکت می توانید به طعم قهوه پی ببرید.

تنوع قهوه ها

انواع مختلفی از قهوه در جهان وجود دارد که هر کدام طعم مخصوص به خود را دارند. قهوه ها با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف طعم و ویژگی های منحصربفرد و متنوعی دارند.

یکی دیگر از اطلاعات روی پاکت های قهوه، نوع قهوه موجود در پاکت می باشد. دانستن نوع قهوه اهمیت زیادی دارد و به شما کمک زیادی درباره طعم قهوه می دهد.

ذکر فرآیند تولید قهوه در اطلاعات روی پاکت قهوه

یکی دیگر از اطلاعات روی پاکت های قهوه فرآیند تولید آن است. قهوه به روش های گوناگون فرآوری می شود اما در نهایت به دو دسته تبدیل می شوند. خشک و مرطوب

اگر فرآیند مرطوب سازی برای قهوه به کار رفته باشد، روی پاکت عبارت «شسته شده» را می بینید. در این فرآوری خیلی از ناخالصی های موجود در قهوه از بین رفته و قهوه دیگر تقریبا طعم طبیعی ندارد.

در فرآیند خشک شدن دانه های قهوه را روی زمین پهن می کنند. و زیر نور آفتاب قرار می دهند تا دانه ها به تدریج خشک شوند. به این روش فرایند طبیعی نیز می گویند.

در فرآوری با روش خشک زمان زیادی برای خشک شدن دانه های قهوه صرف می شود. دانه ها به صورت دوره ای جمع می شوند و هنگام شب روی آن ها را می پوشانند تا دانه ها خراب نشوند.

این روش زحمت زیادی دارد. اما دانه ها بسیار خوش طعم خواهند شد.

دانستن این فرآیندها می تواند به شما برای خرید یک قهوه خوش عطر و طعم کمک کند.

مجوزهای قهوه

تولیدکنندگان و فعالان صنعت قهوه می توانند گواهینامه های بین المللی زیادی دریافت کنند. بعضی از این گواهینامه ها بسیار معتبر و با اهمیت هستند. مانند مجوز ارگانیک بودن، Fair Trade، Rainforest Alliance، Smithsonian Bird

روی بسیاری از پاکت های قهوه نمادهایی مربوط به گواهینامه یا مجوزهای معتبر وجود دارد.

طعم قهوه

اغلب افراد وقتی اطلاعات روی پاکت قهوه را می خوانند مهم ترین قسمت برای آن ها طعم قهوه است. چون هر کس بر مبنای سلیقه و ذائقه اش طعم مورد نظر خود را انتخاب می کند.

قهوه ها با طعم های متفاوت در بازار موجودند. فردی طعم کارامل گلابی را انتخاب می کند. شخص دیگری عسل و گلابی را ترجیح می دهد. این بسته به ذائقه افراد است.

پاکت های قهوه

لوگو های روی پاکت قهوه

علاوه بر اطلاعات ذکر شده روی پاکت های قهوه از قبیل نام، ارتفاع، تنوع و غیره تعدادی نماد هم روی پاکت ها وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.

لوگوی Fair trade (تجارت منصفانه)

لوگوی Fair trade یعنی شرکت تولید قهوه استانداردهای لازم در زمینه هایی مانند حقوق و پایداری کارگران را داشته است. این کمپانی توانسته تاییدیه شرکت تجاری در آمریکا را کسب کند.

لوگوی Direct trade (تجارت مستقیم)

لوگوی Direct trade در واقع یک مفهوم است در مورد چگونگی خرید قهوه که نشان می دهد قهوه بصورت تجارت مستقیم از تولیدکننده به دست رست کننده رسیده است. و واسطه ها حذف شده اند.

این لوگو روی پاکت های قهوه بسیار بااهمیت است.

لوگوی Organic

محصولات ارگانیک در مزارعی رشد می کنند که از کودهای شیمیایی و سموم آفت کش استفاده نشده است. این محصولات سالم تر بوده و به محیط زیست آسیب نمی زنند. قهوه ارگانیک هم دارای این ویژگی ها است. این نماد بسیار مهم است. هنگام خرید قهوه حتما به آن توجه کنید.

لوگوی UTZ و Rainforest

نماد rain forest به شرکت هایی داده شد که تمرکز آنها روی فعالیت هایی مانند مدیریت خاک، استفاده از آب تمیز و مدیریت پسماند است. در واقع rain forest مبارزه با عواملی که محیط زیست را تهدید می کند مانند جنگل زدایی و همچنین پایداری در سطح مزارع را تایید می کند.

گواهینامه rain forest چند سال پیش با UTZ ادغام شد.

لوگوی Bird friendly

معنی این لوگو روی پاکت های قهوه این است که مزرعه قهوه شرایط مناسب مانند پوشش شاخه و برگ درختان برای زیستگاه پرندگان را دارد. در واقع این گواهینامه هم در راستای حفاظت از محیط زیست است.

سخن پایانی

تمام اطلاعات روی پاکت قهوه و همینطور مجوزها در واقع کیفیت قهوه را به خریداران معرفی می کند. و اطلاعات زیادی درباره محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. البته توجه کنید این گواهی ها می تواند تا حدی اعتماد خریداران را جلب کند. اما به این معنی نیستند که قهوه موجود در آن ها بهتر و خوش طعم تر است.

شما می‌توانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید دانه و پودر قهوه عربیکا 100 درصد، خرید دانه و پودر قهوه ربوستا 80 درصد، خرید پودر قهوه فوری کلاسیک و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *