مقاله های قهوه

نصب دستگاه اسپرسو در کافی شاپ

دستگاه اسپرسو

برای نصب دستگاه اسپرسو باید به نکات بسیار مهم و زیادی توجه کرد. اگر راه اندازی دستگاه به طور صحیح انجام نشود و به نکات کلیدی درباره آن دقت نکنیم با مشکلات زیادی روبه رو می شویم. در نتیجه عمر مفید دستگاه کم می شود و باعث صرف وقت و هزینه زیادی می شود.

مهم ترین نکته برای راه اندازی دستگاه اسپرسو ساز مکانی است که باید در آنجا نصب شود. در عین حال شیوه درست راه اندازی هر دستگاه هم باید کاملا بررسی شود. پس دقت کنید که برای استفاده از این دستگاه که با برق کار می کند باید تمام فاکتورهای کار با آن را مد نظر قرار دهیم.

در این مقاله شیوه راه اندازی یک دستگاه اسپرسو ساز را بررسی می کنیم.

مکان قرار گیری دستگاه اسپرسو

همان طور که اشاره شد یکی از مهم ترین نکات برای نصب دستگاه اسپرسو ساز مکانی است که دستگاه باید در آن قرار گیرد. مکان دستگاه باید جایی باشد که باریستا بتواند حین کار با دستگاه با مشتری ارتباط برقرار کند. این کار باعث گردش کاری در کافه و جذب بیشتر مشتری می شود. مشتری مداری مهم ترین نکته برای موفقیت کافه است.

دستگاه اسپرسو

در عین حال وقتی دستگاه در معرض دید مشتری قرار می گیرد به زیبایی کافی شاپ کمک زیادی می کند. در واقع مکانی که دستگاه اسپرسو ساز قرار می گیرد می تواند تاثیر زیادی در رونق کافه و کسب و کار داشته باشد. زیبایی یک کافه با تجهیزات و دستگاههایی که در آن استفاده می شود مشتری های زیادی را جذب می کند. در نتیجه باعث رونق کسب و کار شما می شود.

دقت کنید در یک کافی شاپ هر چه قدر بیشتر بتوانید حتی حین کار با مشتری ارتباط داشته باشید حس و حال بهتری را به افراد می دهید و مشتریان بیشتری جذب کافه شما می شود.

بنابراین دقت کنید بهترین مکان را برای دستگاه خود انتخاب کنید تا هم بتوانید با مشتری در ارتباط باشید و هم کافی شاپ شما زیباتر و جذاب تر شود. می توان گفت بهترین مکان روی پیشخوان است البته اگر امکان نصب در آن جا وجود داشته باشد.

ارتفاع مکانی که دستگاه باید نصب شود

ارتفاع دستگاه اسپرسو باید طوری باشد که باریستا بتواند با آن به راحتی کار کند. معمولا برای یک قد نرمال ارتفاع 90 تا 100 سانتی متر توصیه می شود. اگر امکان انتخاب بهترین ارتفاع برای استفاده راحت را ندارید بهتر است از یک تکنیسین ماهر و با تجربه برای این کار استفاده کنید.

فضای مناسب مورد استفاده برای دستگاه اسپرسو

ممکن است چندین دستگاه در کافه موجود باشد. در این صورت دقت کنید که فاصله بین آنها رعایت شود و فضای کافی برای انجام کارهایی مانند تمپ کردن، بخار زدن، مکانی برای ظروف کثیف و … قرار دهید.

گفته می شود اگر یک کاپوچینو یا ماکیاتو را بتوانید به راحتی بدون خم شدن و یا چرخش زیاد بدون دردسر آماده کنید دستگاه شما در جای درستی قرار دارد. در عین حال دقت کنید وقتی کافه بسیار شلوغ است فضای کافی برای یک دستیار که به شما کمک کند وجود داشته باشد.

بهتر است قبل از نصب دستگاه اسپرسو طول و عرض و ارتفاع آن را اندازه گیری کنید یا با مراجعه به دفترچه راهنما از اندازه های دستگاه مطلع شوید. سپس جای مناسب را برای دستگاه با توجه به تمام فاکتورها انتخاب کنید.

بررسی آب و برق و انرژی

دستگاههای اسپرسو برای استفاده به آب و برق نیاز دارند. البته بهترین آب مورد نیاز برای دستگاه و ولتاژ برق مناسب برای آن اهمیت بسیاری دارد. بهتر است قبل از راه اندازی دستگاه اسپرسو دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید. اغلب دستگاههای اسپرسو در دفترچه راهنمای پیشنهاداتی برای آب و برق مناسب آن دستگاه دارند.

بهترین آب برای دستگاههای اسپرسو سختی پایینی دارد و میزان اسیدیته آن کم است. هر چه PH آب کمتر باشد یعنی میزان اسید آب بیشتر است و این آب برای دستگاه مناسب نیست. در عین حال درجه سختی آب برای دستگاه هم بسیار مهم است و بهتر است که سختی آب بالا نباشد.

ولتاژ برق مناسب برای دستگاه هم از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما ولتاژ مناسب دستگاه را از دفترچه گارانتی آن مطالعه کنید. زیرا گارانتی دستگاهها بر اساس ولتاژ ذکر شده در برگه گارانتی قابل قبول است و برای خارج نشدن دستگاه از گارانتی بهتر است از ولتاژ برق مناسب استفاده کنید.

نکات مهم در نصب دستگاه اسپرسو و راه اندازی آن

  • اتصالات ابزار دستگاه اسپرسو مانند محفظه تخلیه آب باید حدود 1.5 متر تا دستگاه فاصله داشته باشد.
  • پیشخوانی که دستگاه روی آن قرار دارد باید به اندازه کافی محکم باشد تا تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  • یک سوراخ بزرگ روی پیشخوان تعبیه شود تا شیلنگ ها و کابل برق از آن خارج شود.
  • سیستم تهویه مطبوع با فضای مناسب در اطراف دستگاه وجود داشته باشد.
دستگاه اسپرسو

جمع بندی

هنگام نصب دستگاه اسپرسو باید به موارد مهمی دقت کرد. توصیه می شود کسی که در صدد تاسیس یک کافی شاپ است از یک تکنیسین ماهر برای راه اندازی دستگاههای موجود در کافه استفاده کند. این اشخاص با اطلاعات و مهارت زیادی که دارند بهترین مکان برای نصب را انتخاب می کنند و با رعایت تمام نکات دستگاه را راه اندازی می کنند.

قبل از افتتاح کافی شاپ یک بازرس برای تایید تمام موارد و همینطور صحیح بودن شیوه نصب دستگاه به کافه مراجعه می کند. پس بهتر است به تمامی موارد دقت کنید. البته بهتر است که قهوه مناسب و شیر را در کافه داشته باشید تا هنگام بازرسی بتوانید دستگاه را روشن و با آن یک نوشیدنی قهوه خوش طعم تهیه کنید.

البته شما می توانید انواع قهوه با کیفیت مانند خرید قهوه عربیکا 100 درصد ، خرید قهوه ربوستا 100 درصد را برای استفاده در دستگاه از فروشگاه قهوه کویز خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *