مقاله های قهوه

راه اندازی کافی شاپ با ارائه چند پیشنهاد ویژه

فضای داخل کافی شاپ

برای راه اندازی کافی شاپ مانند تمام شغل ها باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوان در آن موفق شد. در دنیای امروز افراد زیادی علاقمند هستند که به کافی شاپ بروند. در کافه ها افراد انواع نوشیدنی های قهوه و دیگر نوشیدنی های سرد و گرم و بعضی غذاها را میل می کنند. همچنین کافه می تواند یک فضای دنج برای بودن در کنار دوستان باشد. برخی افراد قرارهای کاری خود را در یک کافی شاپ می گذارند تا هم بتوانند در یک محیط صمیمی کار خود را انجام دهند و هم یک عصرانه دلچسب را میل کنند.

با این توضیحات متوجه شدیم کافی شاپ فقط برای صرف قهوه نیست. بلکه می تواند یک محیط گرم و صمیمی برای بودن در کنار دوستان و همینطور انجام کارها باشد. پس کسانی که قصد دارند یک کافی شاپ را راه اندازی کنند باید به نکات زیادی توجه کنند تا بتوانند در این شغل موفق باشند.

در این مقاله قصد داریم تا پیشنهاداتی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید یک کافی شاپ موفق را راه اندازی کنید.

ارائه محصولات با کیفیت در کافی شاپ

اولین و مهم ترین نکته ای که صاحبان کافه ها باید به آن توجه داشته باشند کیفیت محصولاتشان است. افرادی که به یک کافی شاپ می روند در مرحله اول برای صرف نوشیدنی و غذا به آنجا می روند. پس باید صاحب کافه یک منوی قوی با نوشیدنی های جذاب و غذاهای خوشمزه داشته باشد تا مشتری را به خود جذب کند.

یک فنجان قهوه در کافی شاپ

بیشترین چیزی که در یک کافی شاپ سرو می شود قهوه است. تهیه و سرو انواع نوشیدنی های قهوه یکی از نکات مهم برای جذب مشتری است. همچنین شما باید اطلاعات کافی درباره قهوه ای که برای مشتری سرو می کنید داشته باشید. زیرا امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اغلب افراد اطلاعات زیادی درباره انواع قهوه ها، مناطق کشت آنها، میزان رست دانه ها و … دارند. پس شما باید از کیفیت محصول خود مطمئن باشید و بتوانید اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید.

شما می توانید در منوی خود یک یا چند محصول خاص و منحصربفرد را که مخصوص کافه شما است قرار دهید و با معرفی آن به مشتری هایتان قدرت خود را بیشتر کنید. با این محصول منحصربفرد مشتری های بیشتری جذب و کافی شاپ شما به افراد زیادی معرفی می شود.

نیازهای مشتریان خود را بشناسید

مردم در هر منطقه ای که زندگی می کنند یک سری ذائقه های مشخص دارند. بهتر است صاحبان کافی شاپ درباره نیازهای و سلیقه افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند اطلاعات داشته باشند تا بتوانند بر اساس نیاز مشتری منو خود را طراحی کنند. البته بهتر است به قدرت خرید مردم در آن منطقه دقت کنید تا محصولاتی که به مشتری ارائه می دهید علاوه بر کیفیت مناسب با قدرت خرید افراد هم خوانی داشته باشند.

شاید بتوان گفت مهم ترین نکته در این زمینه این است که وقتی مشتری به کافی شاپ شما می آید از انتخاب آنجا احساس رضایت داشته باشد. در این صورت او دوباره به کافه شما برمی گردد و ممکن است آنجا را به افراد زیادی معرفی کند. این مسئله برای شما یک برد است.

شناخت قهوه ها توسط قهوه چی در کافی شاپ

اصلی ترین نوشیدنی در کافی شاپ ها قهوه است. صنعت قهوه در دنیای امروز به شدت پیشرفت کرده است. افراد زیادی طرفدار این نوشیدنی هستند و به انواع مختلف آن علاقه دارند. همچنین اطلاعات زیادی درباره دانه های قهوه وجود دارد. بنابراین کسی که مسئول خرید قهوه و تهیه و سرو آن در کافه است باید اطلاعات کافی درباره نوع قهوه ای که استفاده می کند داشته باشد. در این صورت اگر مشتری نیاز به ارائه اطلاعات داشت و یا مایل به صرف قهوه با طعم خاصی داشت باید باریستا یا قهوه چی بتواند اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهد. و بتواند قهوه مورد نیاز مشتری را برای او تهیه کند.

فضا و چیدمان کافی شاپ

همانطور که اشاره شد افراد تنها برای صرف قهوه به کافی شاپ نمی روند. افراد زیادی برای قرارهای دوستانه و یا قرار های کاری به کافی شاپ می روند. فضایی که برای راه اندازی کافی شاپ انتخاب می کنید تاثیر زیادی در رضایت مشتری دارد. البته انتخاب مبلمان و صندلی و میزها و نحوه چیدمان آنها هم بسیار تاثیرگذار است.

دقت کنید فضای مناسب را برای قرار های مختلف فراهم کنید. به عنوان مثال کسانی که برای کار از لپ تاپ استفاده می کنند باید از میزهایی استفاده کنند که کنار آنها پریز برق است. یا کسانی که مهمانی های خانوادگی یا دوستانه خود را در کافی شاپ برگزار می کنند از صندلی ها یا کاناپه های راحتی استفاده کنند.

موزیک و روشنایی در کافی شاپ

در یک کافی شاپ بهتر است روشنایی و نور به اندازه کافی باشد. البته منظور نور زیاد نیست بلکه یک روشنایی مناسب است که افراد در آن مکان احساس آرامش می کنند. در عین حال یک موزیک با صدای ملایم و دلنشین هم می تواند حس بهتری را ایجاد کنید. دقت کنید صدای موزیک خیلی بلند نباشد چون ممکن است آرامش و تمرکز کسانی که برای کار به کافی شاپ می روند را به هم بریزد. موزیک ملایم در کنار یک قهوه خوش طعم می تواند لحظات به یاد ماندنی را برای افراد به وجود آورد.

نور و روشنایی در کافی شاپ

استفاده از ظروف و وسایل شیشه ای و سرامیکی در کافی شاپ

وقتی در حال راه اندازی کافی شاپ هستیم یکی از نکات مهم خرید ظروف و تجهیزات مناسب است. توصیه می شود از ظرف هایی استفاده کنید که کیفیت بالاتری دارند. استفاده از فنجان های سرامیکی و شیشه ای باعث می شود ظاهر قهوه و نوشیدنی زیباتر و لذت آن بیشتر شود. در بعضی کافی شاپ ها از بشقاب ها یا فنجان های قدیمی استفاده می شود. این کار یک حس نوستالژی به افراد می دهد.

تبلیغ کافی شاپ از راههای غیر مستقیم

یکی از کاربردی ترین روش ها برای جذب مشتری در تمام شغل ها بازار یابی و تبلیغات است. بهتر است این تبلیغات به صورت غیر مستقیم انجام گیرد. برای مثال می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا اگر بعضی از مشتریان شما تمایل به صحبت درباره محصولات و یا فضا و هر چیز دیگری دارد کمک بگیرد.

می توانید هنگام راه اندازی کافی شاپ یک لوگو طراحی کنید و تمام اطلاعات را درباره قهوه درون آن قرار دهید. با این کار هم می توانید بازاریابی کرده و از کافی شاپ خود تبلیغ کنید.

جمع بندی

برای راه اندازی کافی شاپ باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید تا بتوانید در بازار رقابتی که امروزه در این زمینه وجود دارد موفق شوید. اگر شما به عنوان صاحب کافی شاپ به این نکات دقت کنید و افرادی را برای همکاری آموزش دهید قطعا می توانید نیاز مشتری را برآورده کنید و به رضایت شغلی برسید.

البته مهمترین نکته، خرید مواد قهوه باکیفیت است برای خری قهوه ربوستا و عربیکا با درصدهای گوناگون مانند خرید قهوه ربوستا 80 درصد ، خرید قهوه عربیکا 80 درصد، خرید پودر قهوه سیز، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک و… میتوان به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *