مقاله های قهوه

کافه های موفق چگونه مشتری های وفادار را جذب می کنند؟

مشتری ها در کافه موفق

کافه های موفق منظور آنهایی هستند که مشتری های بیشتری به خود جذب می کنند. امروزه قهوه جزو نوشیدنی های پرطرفدار است. افراد زیادی برای صرف قهوه و نوشیدنی های دیگر به کافی شاپ مراجعه می کنند. صاحبان کافی شاپ همیشه در تلاشند تا کافه آنها پر از مشتری باشد و کسانی که یک بار به کافی شاپ می روند مشتری وفادار آن شوند.

در یک کافی شاپ عوامل متعددی باید وجود داشته باشند که مشتری جذب آنجا شود و دوباره به آن بازگردد. در این مقاله نکات مهم برای داشتن یک کافی شاپ موفق را بررسی می کنیم.

ارتباط خوب با مشتریان در کافه

کافه های موفق با مشتریان خود ارتباط خوبی دارند. شما اگر در کافی شاپ خود خدمات خوب و زیادی به مشتری ارائه دهید اما نتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید به موفقیت نمی رسید.

کافه موفق

منظور از ارتباط خوب این نیست که وقتی مشتری وارد کافه شد به او لبخند زده و سفارش او را بگیرید و زمان خارج شدن از کافه دوباره به او لبخند بزنید. در واقع باید چیزی بیشتر از این اتفاق بیفتد.

شما باید با مشتری ارتباط کلامی برقرار کنید و حتی نام او را بپرسید. وقتی با مشتری صحبت می کنید می توانید درباره منو کافه و نحوه دم آوری قهوه یا تهیه نوشیدنی های دیگر با او حرف بزنید. حتی می توانید با مشتری درباره شغل او، سرگرمی هایش و نحوه زندگی اش صحبت کنید. می توانید اگر یک زوج به کافه می آیند و یا چند نفر هستند درباره ارتباط آنها با هم سوال کنید.

این ارتباط صمیمی حس خوبی به مشتری می دهد و او را ترغیب می کند که دوباره به کافه شما برگردد.

تاثیر فضای مناسب در یک کافه موفق

ایجاد یک فضای زیبا، تمیز و مرتب تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. وقتی مشتری وارد کافه می شود اگر با یک فضای کثیف و به هم ریخته مواجه شود حس بسیار بدی نسبت به آن کافی شاپ می گیرد. اگر مشتری قرار باشد مدتی معطل شود تا میزی که قرار است بنشیند تمیز شود تجربه بدی پیدا می کند.

بهتر است وقتی مشتری وارد کافه شما می آید تجربه خوبی از آن فضا داشته باشد. بهترین راه برای صاحبان کافی شاپ در طراحی چنین فضایی بازخورد مشتری ها و شنیدن نظرات آنها است. در واقع پاکیزگی و تمیزی یعنی تجربه یک حس خوب که برای مشتری ایجاد می شود.

ارائه محصولات با کیفیت در کافه های موفق

یکی از مهم ترین دلایل برای موفقیت در کافی شاپ ارائه محصولات باکیفیت است. قطعا مشتری وقتی به کافه شما می آید که یک طعم بی نظیر قهوه را تجربه کرده باشد. برای این کار باید از یک باریستای حرفه ای کمک بگیرید. باریستا حرفه ای با انواع قهوه های مختلف آشنایی دارد. یک باریستا می تواند انواع نوشیدنی های مختلف و انواع نوشیدنی های قهوه از جمله اسپرسو را تهیه و برای مشتری سرو کند.

مشتری های وفادار به دنبال کیفیت بالای محصولات هستند. آنها کافه هایی را انتخاب می کنند که محصولات خوش طعم و مطابق با ذائقه شان را سرو کند. بنابراین صاحبان کافی شاپ باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند و امکانات کافه و تجهیزات لازم را فراهم کند تا بتواند بهترین محصولات را به مشتری عرضه کند.

تنوع محصولات و نحوه سرو کردن در یک کافه

یک کافه موفق باید علاوه بر بالا بردن کیفیت محصولات باید گزینه های متنوعی برای پیشنهاد داشتن به مشتری داشته باشد. مشتری با شنیدن اطلاعات درباره محصولاتی که در کافه سرو می شود آنها را امتحان می کند و ممکن است برای همیشه طرفدار آنها شود.

یکی دیگر از مهارت های باریستا برای جذب مشتری نحوه سرو آنها است. نوشیدنی های متنوع با سرو دلنشین یک تجربه دلپذیر را به مشتری می دهد. با زیاد شدن مشتریان کافه شما می توانید نوشیدنی های مختلف را به آنها معرفی کنید.

رضایت کارکنان در کافه های موفق

یک کافی شاپ به چندین کارمند برای کار کردن نیاز دارند. کارمندان باید در این فضا کار خود را به درستی انجام دهند و گاهی اوقات کارهای روزانه آنها را خسته می کند. ایجاد یک فضای مناسب و صمیمی برای کسانی که در کافه کار می کنند باعث رضایت آنها می شود و تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

صاحبان کافی شاپ باید کارمندان خود را از هر نظر حمایت کنند. اگر کارمندان از نظر مالی تامین باشند بازده کاری آنها بالاتر می رود. یک فضای صمیمی بین کارفرما و کارمندان باعث می شود که رضایت کارمندان جلب شود و با بهبود عملکرد خود سود کافه را بالا ببرند. این فضای صمیمی برای مشتریان نیز حس خوشایندی را به همراه دارد. در نتیجه مشتریان روز به روز تعدادشان بیشتر می شود.

مشتری ها در کافه

بسیاری از صاحبان کافی شاپ ها توجهی به رضایت کارمندان خود ندارند. آنها می خواهند با کمترین هزینه مشتریان از همه نظر مشتریان جذب کافه آنان شوند. اما در عمل وقتی مشتری وارد کافه می شود و با کارمندانی خسته و کلافه از کار روزانه مواجه می شود دیگر رغبتی برای رفتن به آن کافی شاپ را نخواهد داشت. مدیران چنین کافه هایی نمی دانند اگر کارمندان خود را از نظر مالی و حسی حمایت کنند آنها با علاقه بیشتری کار می کنند.

روی خوش و رضایت کارمندان باعث خشنودی مشتریان می شود و آن ها جزو مشتریان وفادار کافه خواهند شد. بنابراین باید تجربه کافه های موفق را در این زمینه در نظر بگیریند و باعث سود آوری بیشتر شوند.

جمع بندی

کافه های موفق به نکات زیادی برای رسیدن به موفقیت توجه می کنند. همان طور که اشاره شد یک باریستا ماهر می تواند با مدیریت درست کافی شاپ و نظمی که به کافه می دهد مشتریان زیادی را به کافی شاپ جذب کند. باریستا وظایف زیادی در کافه دارد. از خرید قهوه و تجهیزات لازم برای انواع نوشیدنی ها شروع می شود تا تهیه و سرو انواع محصولات و ارتباط با مشتری و هماهنگ کردن کسانی که در کافه کار می کنند بر عهده باریستا است. پس یک باریستای حرفه ای کمک زیادی به کافه خواهد کرد. برای خرید قهوه ربوستا و عربیکا باکیفیت ،خوش طعم و با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه ربوستا 100 درصد، خرید قهوه عربیکا 80 درصد، خرید قهوه فوری گلد، خرید قهوه فوری کلاسیک، خرید پودر قهوه سبز و خرید پودر قهوه ترک کلاسیک میتوان از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

شما می توانید با خلاقیت و نوآوری راههای دیگری برای جذب مشتری پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *