مقاله های قهوه

کپسول قهوه و داستان پشت پرده آن چیست؟

کپسول قهوه و دانه های قهوه

کپسول قهوه وقتی نوشیدنی قهوه طرفداران زیادی پیدا کرد برای صرفه جویی در وقت اختراع شد. اغلب افراد صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب مایلند که قهوه بنوشند. دلیل این علاقه شاید این است که میتوانند انرژی کافی برای فعالیت های روزانه را با قهوه کسب کنند. اما نکته قابل توجه این است که درست کردن یک فنجان قهوه صبح زود زمان بر است. کسانی که صبح زود قهوه مصرف می کردند مجبور بودن صبح زود از خواب بیدار شوند.

به دلیل زمان طولانی تهیه قهوه هنگام صبح لوئیجی بزرا (Luigi Bezzera) تصمیم گرفت به دستگاههای قهوه ساز فشار بخار را اضافه کند و بدین ترتیب اسپرسو که به معنی سریع است اختراع شد. امروزه اغلب فعالین صنعت قهوه به دنبال راهی هستند که در عین حال که کیفیت قهوه را بالا می برند زمان تهیه آن را هم سریعتر کنند.

هر چند دستگاههای قهوه ساز سریع تر از قبل قهوه را آماده می کنند اما به هر حال اندازه قهوه، تمپ قهوه و … می تواند زمان بر باشد. بنابراین آنها این کپسول ها را اختراع کردند که نیاز به اندازه گیری و تمپ هم ندارد و به سرعت در حدود 25 ثانیه یک فنجان قهوه با آنها تهیه و سرو می شود.

کپسول قهوه و دانه های قهوه

تاریخچه کپسول اسپرسو

اریک فاور (Eric Favre) یکی از مهندسین شرکت نستله در سوئیس بعد از سفر به ایتالیا با آقای اگنیو آشنا شد. او متوجه شد اگنیو با استفاده از یک دستگاه قهوه ساز قدیمی یک قهوه با طعم فوق العاده و بی نظیر تهیه می کند. فاور بعد از صحبت با اگنیو متوجه شد که او با چهار بار فشار پیستون به جای یک بار این قهوه را تهیه می کند.

اریک فاور متوجه شد وارد شدن هوا با فشار به درون قهوه باعث بالا رفتن کیفیت اسپرسو می شود. او بعد از کشف این موضوع و در راستای آن در سال 2010 میلادی موفق به اختراع کپسول های قهوه شد.

این کپسول ها در دستگاههای قهوه سازی که قابلیت استفاده از آن ها را دارند می توانند یک قهوه سریع و با کیفیت را تهیه کنند.

کپسول قهوه از چه قسمت هایی تشکیل شده است

این کپسول ها از یک بدنه که معمولا از جنس آلومینیوم یا پلاستیک می باشد و پودر قهوه درون آن قرار دارد. این کپسول ها دو فیلتر زیرین و بالایی دارند و یک درپوش از جنس آلومینیوم هم دارد.

برندهای معروف کپسول قهوه

وقتی این کپسول ها وارد بازار شدند به شدت مورد توجه شرکت های بزرگ در صنعت قهوه قرار گرفتند. شرکت های بزرگ و معروفی شروع به ساخت این کپسول ها کردند. البته فنجان قهوه ای که کپسول هر برند ساخته بود از نظر کیفیت، طعم و غلظت با هم متفاوت بودند.

در این جا ویژگی های کپسول های هر برند را شرح می دهیم تا شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود برند مورد نظرتان را انتخاب کنید.

استار باکس (Starbucks)

شاید بتوان گفت بهترین و با کیفیت ترین کپسول های قهوه متعلق به کمپانی استارباکس هستند. هر چند قیمت آن ها نسبت به سایر برندها بیشتر است اما طرفداران زیادی دارند. اغلب این کپسولها در بسته های 10 عددی در بازار وجود دارند. حتما قبل از مصرف به تاریخ انقضای آنها توجه کنید. معمولا این کپسول ها در همه دستگاههای نسپرسو قابل استفاده هستند.

کوئست (Queest)

این برند یک برند ایرانی است که از نظر قیمت پایین و به صرفه است. برخی از افراد از کپسول های ساخته شده در این برند استفاده کرده و از آن رضایت دارند. اما عده ی دیگری مایلند با صرف هزینه بیشتر از برندهای ذیگر استفاده کرده و قهوه با کیفیت تری میل کنند. هات چاکلت این برند معروف بوده و فروش خوبی دارد.

نسپرسو (Nespresso)

کپسول های نسپرسو جزو متنوع ترین، با کیفیت ترین و خوش طعم ترین کپسول ها در بازار هستند. به دلیل تنوع بالای آنها در طعم های مختلف به راحتی با ذائقه اغلب افراد مناسب هستند. شاید تنها نقطه منفی در آنها قیمت بالا باشد. یکی از کپسول های پر طرفدار این برند مدل کازار (Kazaar) با طعم فلفلی و تلخ و غلظت بالا است که طرفداران زیادی بین عاشقان اسپرسو دارد.

کپسول قهوه و دانه های قهوه

کدام برند کپسول قهوه برای کدام یک از طرفداران قهوه است؟

همانطور که گفته شد کپسول های قهوه در برندهای مختلف در بازار وجود دارند. این که از کدام مدل و برند استفاده می کنید بستگی به ذائقه تان دارد. در این قسمت درباره چند برند مختلف صحبت می کنیم تا شما با اطلاع از ویژگی های آنها طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

برند Keurig K-Cups کپسول های متنوع با طعم های مختلف را به بازار عرضه کرده است. این برند با تنوع در طعم های مختلف بسیار مورد توجه است و ذائقه افراد زیادی را تامین می کند. البته اشکال آن در این است که این برند در ایران به سختی پیدا می شود.

اگر به دنبال کپسول هایی متنوع با کِرِمای بالا را دارید می توانید برند نسپرسو را انتخاب کنید. تنوع کپسول های این برند هم برای ذائقه اغلب افراد با سلیقه های متفاوت گزینه خوبی است.

کپسول های برند دولچه گوستو از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند. به همین دلیل طرفداران زیادی دارند و فروش آنها بسیار بالاست.

جمع بندی

در دنیای مدرن اغلب افراد وقت کافی ندارند و روز به روز با مشغله های زیادی روبه رو هستند. افراد دائما به دنبال پیدا کردن راهی برای سریع تر شدن کارها هستند. کپسول قهوه در زندگی امروز بسیار پرطرفدار است. برندهای مختلف آن توانسته اند این کپسول را با طعم های متفاوت مطابق با سلیقه افراد مختلف ساخته و وارد بازار کنند.

امروزه به جای خرید قهوه می توان از کپسول های قهوه استفاده کرد و در مدت زمان بسیار کوتاه یک فنجان قهوه باکیفیت و خوش طعم را میل کرد.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *