مقاله های قهوه

آیا می دانید قهوه فلت وایت چیست ؟

آیا می دانید قهوه فلت وایت چیست ؟

قهوه فلت وایت به عنوان نوعی از نوشیدنی در منوی اکثر کافه ها به چشم می خورد. در این مقاله می خواهیم در رابطه با این نوع قهوه و ویژگی های آن و پاسخ این سؤال که قهوه فلت وایت چیست با شما صحبت کنیم و به تفاوت قهوه فلت وایت لاته و کاپوچینو و همچنین آموزش درست کردن این نوع قهوه بپردازیم. به طور کلی نوشیدنی فلت وایت تشکیل شده از شیر و اسپرسو است و برای کسانی که به طعم قوی قهوه علاقه ای ندارند بسیار لذیذ است.

قهوه فلت وایت چیست ؟

قهوه فلت وایت چیست ؟

احتمالاً این سؤال برای شما پیش می آید که قهوه فلت وایت چیست ؟

فلت وایت یا قهوه سفید یک نوشیدنی است که بر پایه اسپرسو ساخته می شود و همراه با شیر و فوم شیر، ترکیبی بسیار لذیذ را به وجود می آورد.

فوم شیر از شیر تشکیل می شود که به آرامی با تزریق هوا به یک ترکیب خامه ای شکل تبدیل می شود و بافت شیر را به حالت ابریشمی و دارای حباب های ریز تبدیل می کند.

در زمان درست کردن این نوع از قهوه، حباب های ریزی که درون کف شیر وجود دارد طعمی دلچسب به قهوه می دهد.

در بعضی مواقع و به خواست مشتری و یا مصرف کننده، میزان شیر می تواند کم یا زیاد شود و رقیق تر یا غلیظ تر شود. در این نوع از نوشیدنی، قهوه اسپرسو را با آب سرد ترکیب می کنند و با استفاده از دستگاه قهوه ساز آن را به شکل خامه ای در می آورند و در آخر با ترکیب فومی شکل شیر مانند؛ مخلوط می کنند.

در قهوه فلت وایت طعم تلخ اسپرسو کم تر احساس می شود و این امر به دلیل وجود شیر است و طعم شیرین شیر به مراتب بهتر از قهوه اسپرسو احساس می شود.

به طور کلی در تولید یک قهوه فلت وایت باید تجربه کافی داشته باشید و به عنوان یک هنر در زمینه باریستایی به آن نگاه کنید؛ زیرا میزان قهوه و شیر یک میزان مشخص است و با تجربه و داشتن مهارت کافی در این زمینه می‌ توانید طعمی به یادماندنی و دلچسب را به وجود آورید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در رابطه با ترکیب انواع قهوه ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تفاوت فلت وایت لاته و کاپوچینو چیست؟

تفاوت فلت وایت لاته و کاپوچینو چیست؟

اگرچه همه ترکیبات قهوه یک بافت خاص دارند؛ ولی طریقه درست کردن آن ها با هم متفاوت است و لاته معمولاً بر پایه شیر بیشتری است. اگر قهوه لاته به درستی ساخته شود جزء نوشیدنی های بسیار متفاوت خواهد بود. همه این نوع قهوه ها با استفاده از دو شات اسپرسو سرو می شوند.

هر شات اسپرسو معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ میلی لیتر است؛ اما این مقدار ممکن است تغییر کند. میزان شات های اسپرسو بر اساس کافی شاپ و یا منطقه تغییر می کند و معمولاً در کافی شاپ ها فرد باریستا با استفاده از شات های ۴۵ میلی لیتری به ساخت اسپرسو می پردازد. در اینجا می خواهیم توضیحاتی در رابطه با قهوه لاته و اینکه به‌ طور کلی قهوه فلت وایت چیست خدمت شما ارائه کنیم. یکی از رایج ترین نوشیدنی هایی که در کافه های بریتانیا سرو می شود لاته است. به طور کلی لاته شیری است که هم از نظر طعم و هم از نظر نسبت قهوه به شیر متفاوت است و در کافی شاپ های مخصوص ایتالیا میزان قهوه ۱ به ۵ است. حتماً در این جا باید دقت شود که سبکی و نوع قهوه ای که برای لاته مورد استفاده قرار می گیرد نوعی خاص است. معمولاً برای لاته از قهوه هایی که کاملاً پودری هستند و خیلی خوب آسیاب شده اند، استفاده می کنند.

اندازه شیر همانطور که گفته شد ۵ برابر قهوه است؛ ولی میزان فوم شیر متفاوت خواهد بود و این بستگی به سلیقه و تجربه فرد باریستا دارد. در رابطه با کاپوچینو باید تفاوت های منحصر به فرد این نوشیدنی را بدانید. دستورالعمل های ساخت کاپوچینو با توجه به فاکتور هایی که گفته شد، متفاوت خواهد بود. کاپوچینو های سنتی رویه فوم بسیار ضخیمی دارد که همین امر موجب شده است که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند.

ممکن است عده‌ای از افراد کف شیر را دوست نداشته باشند و بخواهند خامه شیر را کمتر بر روی قهوه خود بریزند که این امر سلیقه‌ ای است. معمولاً برای اینکه باریستا ها بتوانند یک کاپوچینوی خوشمزه و باب میل افراد تولید کنند، از مشتری سؤالاتی در رابطه با میزان شیرینی و فوم شیر می پرسند تا بتوانند قهوه های لذیذی را در اختیار مشتریان قرار دهند. اندازه های استاندارد یک کاپوچینو کوچک تر از یک لاته است؛ اما خامه آن بیشتر است.

آموزش درست کردن فلت وایت

آموزش درست کردن فلت وایت

در متن بالا پاسخ پرسش قهوه فلت وایت چیست را بیان کردیم. برای اینکه بتوانید یک قهوه فلت وایت خوشمزه داشته باشید، حتماً باید یک شات اسپرسو با کیفیت درست کنید. اطمینان حاصل کنید که میزان قهوه ای که استفاده کرده اید به اندازه بوده است و قبل از درست کردن قهوه ترک آن را پودر کنید. این ها فاکتور های کلیدی ای هستند که باید در ایجاد یک قهوه فلت وایت در نظر بگیرید. قبل از هر چیز باید شیر را گرم کنید و با استفاده از دستگاه، هوا را به شیر وارد کنید تا حالت کفی به خود بگیرد. در این باره می توانید دوره های بسیار زیادی را پشت سر بگذارید تا بتوانید تکنیک های عالی و اساسی را در رابطه با تولید کف شیر آموزش ببینید. برای درست کردن قهوه لاته حتماً شیر را در حالت حرکت نگه دارید و شات اسپرسو را بچرخانید و با انجام حرکات چرخشی و نمایشی دست می توانید بر روی قهوه لاته طرح های هنری بیاندازید.

نتیجه گیری

به طور کلی برای درست کردن یک قهوه فلت وایت حتماً باید آموزش ‌های لازم را در این زمینه دیده باشید تا میزان قهوه و شیر را بدانید. اکثر افراد این سؤال برایشان به وجود می‌ آید که قهوه‌ فلت وایت چیست . در اینجا باید بگوییم قهوه فلت وایت شامل لاته و کاپوچینو است که اگر چه از لحاظ متریال به کار رفته شده، آن دو با هم یکسان هستند؛ ولی به دلیل تفاوت های نسبی ای که با هم دارند طعمشان کاملاً متفاوت است.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش پودر قهوه فوری کلاسیک، فروش کافی میت و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *