مقاله های قهوه

بسته بندی مناسب قهوه چیست؟

پاکت های مناسب قهوه

بسته بندی مناسب قهوه یکی از مهمترین فاکتورها در فرایند تولید قهوه است. در فرایند تولید قهوه یکی از مهمترین نکات نگهداری دانه ها و پودر قهوه در پاکت هایی است که به این منظور وجود دارند.

ویژگی این پاکت ها در این است که کمک می کنند طعم و کیفیت قهوه حفظ شود. از نور، رطوبت و گرما محفوظ بماند و در عین حال آن قدر زیبایی داشته باشد تا خریدار را به خود جذب کند.

این پاکت ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله با چند نمونه از آنها و مزیت ها و معایب شان آشنا می شویم.

انواع بسته بندی مناسب قهوه

پاکت مناسب قهوه

پاکت ایستاده زیپ دار (doypack)

یکی از رایج ترین نوع بسته بندی قهوه دوی پک می باشد. این پاکت ها قسمت پایین آن ها گرد و قسمت بالا زیپ دار است. ویژگی این بسته ها که مورد توجه شرکت های تولید قهوه قرار گرفته این است که حجم زیادی قهوه در آن جا می گیرد. و به علت زیپ دار بودن هوا نمی تواند وارد آن شود. در نتیجه کیفیت قهوه کاملا حفظ می شود.

چون زیپ باز و بسته می شود کمک می کند قهوه کمتر در معرض هوا قرار گیرد و کیفیت آن بهتر حفظ شود. در نتیجه این پاکت ها یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مناسب قهوه هستند.

پاکت بغل کاست (Side Fold Bag)

این نوع بسته بندی ها ساده و مقرون به صرفه هستند. معمولا مغازه های خرده فروشی قهوه از این نوع پاکت استفاده می کنند. این پاکت ها در قسمت بالا لوله شده یا به یک سمت تا می شوند. به همین دلیل چون زیپ ندارند قهوه را نمی توان طولانی مدت در آن ها نگهداری کرد و بعد از باز شدن ممکن است ظرف مدت کوتاهی قهوه عطر و طعم خود را از دست بدهد.

ساید فولد روی زمین تعادل ندارد اما موقع گرفتن در دست به راحتی قابل حمل است.

پاکت کوادرو (Quadro Seal Bag)

این نوع پاکت ها شبیه بسته بندی ساید فولد هستند. ظاهر آنها مربع شکل است و به راحتی تعادل خود را روی زمین حفظ می کنند. به دلیل حالت مربعی آنها می توان آنها را زیپ دار کرد. پس می توان گفت این پاکت ها برای بسته بندی مناسب قهوه بهتر هستند.

بسته بندی باکس پوچ یا The Box Pouch/Flat Bottom Bag

این نوع پاکت ها شباهت زیادی با پاکت های بسته بندی کواردو دارند. شکل آنها مربعی است و تعادل خود را روی زمین حفظ می کند. قسمت پایین آنها کاملا صاف است و به همین دلیل راحت روی زمین می ایستد.

پاکت باکس باتم معمولا زیپ دار است و ویژگی آن این است که می تواند سوپاپ دار نیز باشد. این پاکت ها جدید ترین بسته بندی مناسب قهوه در بازار هستند. به دلیل امکان سوپاپ دار شدن می توان از آنها برای نگهداری طولانی مدت استفاده کرد.

PILLOW BAG

این پاکت های بسته بندی کوچک، ساده و مقرون به صرفه هستند. شرکت های قهوه برای بسته بندی قهوه های فوری خود از این نوع پاکت استفاده می کنند. این نوع پاکت یکبار مصرف است.

(BAG-IN-BAG (BIB

بسته های کوچک را در این پاکت ها قرار می دهند و مهر و موم می کنند. این بسته ها بسیار زیبا طراحی می شوند و چندین پک را داخل آنها قرار می دهند.

ویژگی های بهترین بسته بندی مناسب قهوه

مهمترین ویژگی یک پاکت قهوه محافظت از دانه های قهوه برای جلوگیری از نور و رطوبت است. در عین حال یک بسته بندی مناسب قهوه باید عطر و طعم دانه ها را در طولانی مدت حفظ کند.

برای این که بسته بندی از اکسیژن، اشعه ماورابنفش و تمام عواملی که روی دانه های قهوه اثرگذار است مصون بماند باید از یک عایق مناسب استفاده کرد. معمولا از عایق آلومینیومی برای حفاظت از دانه ها استفاده می شود. این عایق با وجود حفاظت دانه های قهوه برای محیط زیست بسیار ضرر دارد.

یک راه دیگر برای حفظ تازگی و طعم دانه های قهوه از یک ورق دو لایه از جنس پلی استر استفاده می کنند که قابل بازیافت است. استفاده از این نوع عایق در اکثر کشورهای اروپایی بسیار رایج است.

استفاده از بسته های معمولی برای پاکت قهوه زمانی مناسب است که در کوتاه مدت از قهوه استفاده کنید. بهتر است که بسته بندی قهوه دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

بسته بندی مناسب قهوه

نکات مهم درباره بسته بندی قهوه

مهمترین نکته درباره پاکت های قهوه این است که از عبور هوا جلوگیری کنند. در این صورت اکسیژن و اشعه های UV نمی توانند با دانه های قهوه واکنش دهند.

یکی دیگر از نکات مهم قابل انعطاف بودن پاکت قهوه است. در بسته بندی مناسب قهوه معمولا پاکت ها زیپ دار هستند و به راحتی می توان بعد از استفاده با خالی کردن بسته از هوا و بستن زیپ قهوه را برای مدتی نگهداری کرد. البته دقت داشته باشید که انعطاف پاکت طوری باشد که تمام قهوه به راحتی از بسته خارج شود.

اغلب شرکت های تولید کننده و بسته بندی قهوه از یک طراحی خاص و جذاب برای پاکت های خود استفاده می کنند. بدین ترتیب بسته بندی هم کیفیت قهوه را حفظ کرده و هم با طراحی زیبا مشتریان زیادی را به خود جذب می کند.

بعضی پاکت ها دهانه کوچکی دارند. هنگام پر کردن این بسته بندی دقت کنید که فرایند پر کردن چه در حالت دستی و یا با استفاده از دستگاه درست انجام شود.

بسته بندی مناسب قهوه آسیاب شده

مهمترین نکته درباره نگهداری قهوه آسیاب شده محافظت از آن در برابر نور، گرما و رطوبت است. بهترین بسته بندی یک پاکت مات و زیپ دار است که پودر قهوه را از نور محافظت کند. موارد زیادی در بسته بندی قهوه مانند دوام، پایداری، ارائه مارک تجاری و … باید در نظر گرفته شود. اما مهمترین نکته حفظ تازگی قهوه می باشد.

جمع بندی

در هنگام خرید قهوه حتما به نکاتی که درباره بسته بندی مناسب قهوه گفته شد دقت کنید. خیلی از پاکت های قهوه ظاهر و طراحی بسیار زیبایی دارند اما به جز طراحی مهمترین نکته حفظ تازگی و طعم قهوه است. بهترین بسته بندی ها معمولا زیپ دار هستند و طرفداران بیشتری دارند.

در این مقاله با انواع بسته بندی ها و عملکرد آنها آشنا شدید.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش قهوه فوری گلد، فروش قهوه فوری کلاسیک ، فروش قهوه سبز، فروش پودر کاپوچینو و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *