مقاله های قهوه

منو کافی شاپ و طراحی حرفه ای و اصولی آن

منو کافی شاپ

طراحی منو کافی شاپ یکی از مهمترین نکات برای صاحبان آن است. وقتی تصمیم می گیرید به یک کافی شاپ بروید معمولا برای شما مهم است که چه غذاها یا نوشیدنی هایی در آن سرو می شود. هر چند جا و مکان کافه و تزیینات داخلی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارند اما غذا و نوشیدنی مهم ترین اصل است.

اغلب کافی شاپ ها در کنار نوشیدنی های گرم و سرد مانند انواع نوشیدنی های قهوه بعضی غذاها را نیز سرو می کنند. حال باید دید بهترین منو چگونه باید باشد تا مشتری بیشتری را به خود جذب کند.

در این مقاله فوت و فن های یک طراحی منو عالی و اصولی را برای یک کافی شاپ بررسی می کنیم.

طراحی یک منو ساده و کوتاه برای کافی شاپ

بهترین منو در یک کافه این است که ساده و کوتاه باشد. طولانی بودن و پیچیده بودن آن باعث می شود که صاحبان کافی شاپ در تهیه مواد اولیه به سختی بیفتند. همچنین ممکن است برخی از اقلام طرفدار نداشته و دور ریز مواد زیاد می شود. مشتری هم در این انتخاب ها گیج می شود.

منو کافی شاپ

وقتی منو شما کوتاه باشد می توانید مواد و اقلام مورد نیاز را به راحتی تهیه کنید و با استفاده از مهارت یک یا چند کارمند و آشپز و آموزش به آنها غذاها و نوشیدنی های خود را تهیه و به مشتری عرضه کنید. سرآشپزهای معروف معتقدند که مدیریت غذا بهترین راهکار است. هم باعث می شود مشتری از غذا درک بهتری داشته باشد و هم درک بهتری از پسماند و محیط زیست داشته باشند.

بررسی مواد اولیه در منو کافی شاپ

بررسی مواد اولیه به این معنا است که شما منو خود را طوری انتخاب کنید که مواد اولیه اقلام موجود در منو تقریبا مثل هم باشند. با این کار می توانید مواد را طوری انتخاب کنید که از آنها استفاده بهینه کنید و دور ریز آنها را کم کنید. در عین حال بهتر است مواد اولیه تنوع داشته باشند و تنها از یک ماده استفاده نکنید. زیرا ممکن است آن ماده برای اغلب مشتری ها جذاب و خوشمزه نباشد.

از غذاهایی که مواد اولیه خاص دارند در منو خود استفاده نکنید. زیرا اگر مورد توجه مشتری قرار نگیرند باعث می شود مواد اولیه آن هدر برود و جدای از هزینه باعث اسراف می شود.

مواد اولیه ای که تاریخ انقضا آنها سریع تمام می شود را به اندازه خریداری کنید. خرید کردن بیش از حد این مواد اگر استفاده نشوند باعث خرابی آنها می شود. از این مواد می توان از لبنیات و سبزیجات نام برد. البته اگر بتوانید بعضی از سبزیجات را پخته و یا فریز کنید می توانید مقدار بیشتری را خریداری کنید.

استفاده از مواد اولیه باقی مانده

بهتر است در منو خود بعضی آیتم ها مانند سوپ یا بعضی ساندویچ ها و یا سالاد ها را اضافه کنید. با این آیتم ها شما می توانید از مواد اولیه ای که باقی می ماند استفاده کنید. در عین حال منو کافی شاپ خود را متنوع تر کنید.

اغلب کافی شاپ ها کیک و شیرینی های مختلف را سرو می کنند. شما می توانید از انواع مرباها و یا پوره هایی که با باقی مانده مواد اولیه تهیه شده در این شیرینی ها استفاده کنید.

آیتم های غذایی محبوب در منو کافه

اگر شما مایلید یک کافی شاپ را احداث کنید و یا می خواهید یک آیتم جدید و محبوب را به منوی خود اضافه کنید بهتر است در ابتدا مواد اولیه کمتری را تهیه کنید و آن غذا را تهیه کنید. در صورت جذب مشتری و موفقیت در آن آیتم و یا پیدا کردن آیتم های محبوب می توانید میزان مواد اولیه و تهیه آن را بیشتر کنید.

دقت داشته باشید که همیشه از مواد اولیه تازه برای تهیه غذاها در کافی شاپ استفاده کنید و مواد اولیه را انبار نکنید تا کیفیت غذاها همیشه بالا باشد.

یکی دیگر از نکاتی که باید صاحبان کافی شاپ به آن توجه داشته باشند این است که چند وقت یکبار منو خود را بروز رسانی کنند. این کار باعث می شود که شما با در نظر گرفتن سلیقه مشتری آیتم های محبوب روز را به منو خود اضافه کنید و باعث جذب مشتری بیشتر شوید.

انواع نوشیدنی در منو کافه

کافی شاپ ها مهم ترین چیزی که سرو می کنند انواع نوشیدنی های گرم و سرو و انواع نوشیدنی قهوه است. اغلب افراد که به یک کافه می روند برای نوشیدنی است تا خوردن غذایی که در منو است. پس کافی شاپ ها نوشیدنی را به عنوان آیتم های اصلی و بعضی غذاها را در کنار آن سرو می کنند.

توصیه می کنیم برای داشتن یک منو کامل و بدون نقص برای نوشیدنی ها در کافی شاپ به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و سلیقه مشتری های خود اهمیت بدهید. البته بهتر است تنوع لازم را نیز در انواع نوشیدنی ها داشته باشید.

نوشیدنی های موجود در منو کافی شاپ می تواند انواع نوشیدنی های قهوه با روش های دم آوری متفاوت، اسپرسو و نوشیدنی هایی که با اسپرسو تهیه می شوند، انواع چای، شیک، هات چاکلت، دمنوش و انواع آب میوه ها باشد.

منو در یک کافه می تواند شامل نوشیدنی های گرم، سرد، ویژه و متفرقه و میان وعده های گرم و سرد باشد.

تبلیغات آیتم های موجود در کافی شاپ ها

همانطور که اشاره شد شما باید هر چند وقت یک بار منو خود را بروز رسانی کنید. وقتی این کار انجام شد باید درباره این آیتم جدید اطلاع رسانی و تبلیغات کرد تا مشتری آن را بهتر بشناسد. وقتی با تبلیغات درست و خلاقانه آیتم های موجود در منو خود را معرفی کردید مشتری بیشتری را می توانید به سمت کافه خود جذب کنید.

منو کافی شاپ روی برد کافی شاپ

یکی از بهترین راهها برای تبلیغات درست استفاده از یک برد بزرگ در کافه است. این کار می تواند نظر مشتری را به سوی آیتم های جدید جلب کند و مشتری را بهتر جذب کند.

جمع بندی

امروزه کافی شاپ ها با هم به شدت رقابت می کنند. برای موفق شدن در این رقابت باید صاحبان آنها به نکات کلیدی توجه کنند. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین راهها برای موفقیت طراحی اصولی منو کافی شاپ است. اگر این کار درست انجام نشود ممکن است مواد اولیه زیادی هدر برود و در این بازار رقابتی موفقیتی به دست نیاید.

خرید مواد اولیه برای غذاها و انواع نوشیدنی ها مانند خرید قهوه به میزان مناسب و درست هم یکی از نکات مهم است. برای خرید قهوه باکیفیت ربوستا و عربیکا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 100 درصد، خرید قهوه ربوستا 100 درصد همچنین خرید پودر قهوه سبز ، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک و… به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *