مقاله های قهوه

تفاوت قهوه اسپرسو ،ترک و دمی

تفاوت قهوه اسپرسو ،ترک،فرانسه و دمی

همه این نوشیدنی ها بر اساس قهوه هستند اما در نوع آماده سازی،طعم و عطر تفاوت هایی دارند. در اینجا معرفی انواع قهوه و تفاوت را برای شما داریم تا برای خرید آنلاین قهوه اطمینان و دانش بیشتری کسب کنید

قهوه اسپرسو

قهوه ای است که در ابتدا کم بودن مقدار آن در زمان سرو خیلی به چشم می آید.

از قهوه اسپرسو با نام قهوه غلیظ نیز یاد میشود که به صورت غلیظ عصاره گیری شده و در هنگام سرو با حجم کم نوشیده میشود.

برای عصاره گیری آن،آب داغ را با فشار از بین دانه های قهوه عبور میدهند که اینکار با استفاده از دستگاه هایی مثل قهوه ساز اسپرسو ساز و یا دستگاه های قهوه چند کاره انجام می شود.

زمان عصاره گیری آن حدود 20 تا 30 ثانیه است.بعد از آن ترکیب به دست آمده را که قهوه اسپرسو نام دارد را در فنجان های کوچک که با نام شات استفاده میکنند سرو میکنند.

فروشگاه تخصصی قهوه کویز هرگونه اسپرسو مورد نیاز شما برای خرید آنلاین قهوه آماده دارد .

قهوه ترک

قهوه ترک

قهوه ترک یک روش دم کردن قهوه است با دستگاه قهوه ساز که مانند شیرجوش است ولی به آن جزوه یا ابریک میگویند.

رویه دم کردن قهوه با جزوه به این صورت می باشد که پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ریخته و روی حرارت ملایم قرار میدهیم به محض اینکه قهوه از کنار ظرف شروع به جوشیدن کرد،قهوه جوش را از روی شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان میریزیم.

بهتر است برای داشتن قهوه خوشمزه تری،از آب تقریبا سرد استفاده کنید،زیرا با اینکار همنشینی آب با پودر قهوه بیشتر شده و منجر به عصاره گیری بیشتر قهوه میشود.

فروشگاه تخصصی قهوه کویز هرگونه قهوه ترک مورد نیاز شما برای خرید آنلاین قهوه آماده دارد .

قهوه دمی

قهوه دمی

قهوه ای است که با ریختن آب داغ  بر روی قهوه ای که درون یک فیلتر کاغذی قرار گرفته اند درست میشود.سریع آماده شدن،کافئین بیشتر وطعم آن موجب شده است که این قهوه در بین افراد خصوصا آمریکایی ها بسیار محبوب باشد.

این قهوه ی دم کردنی با روشی ساده و سریع می باشد.جزء اصلی آن فیلتر قهوه ی مرغوب است.با ریختن آب جوشیده داغ بر روی قهوه ای که درون فیلترکاغذی ریخته شده است آماده میشود.

قهوه فرانسه

این دو یعنی قهوه فرانسه و دمی در واقع یکی هستند قبلا به آن قهوه فرانسه میگفتند.

ولی اکنون به دلیل تعدد لوازم دم آوری به آن قهوه دمی گفته میشود که با ابزار دم آوریش شناخته میشود که با روش های دمی v60 ،دمی با یوروپرس،دمی با کمکس،دمی با فرنچ پرس و غیره معمولا با فیلتر کاغذی و بعضا پارچه ای انجام میشود.

فروشگاه تخصصی قهوه کویز هرگونه قهوه فرانسه یا دمی مورد نیاز شما برای خرید آنلاین قهوه آماده دارد .

امروزه دستگاهای متعددی برای دمآوری قهوه مانند v60،کمکس و یوروپرس به عنوان ابزار دم آوری معرفی میشوند که همگی در دسته قهوه دمی قرار میگیرند.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو ، فروش پودر کافی میت، فروش قهوه فوری گلد ، فروش قهوه فوری کاسیک و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *