مقاله های قهوه

مصرف قهوه ممکن است از سرطان رحم جلوگیری کند

مصرف قهوه ممکن است از سرطان رحم جلوگیری کند

طبق یک مطالعه جدید، مصرف قهوه ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش دهد، نوعی سرطان که از پوشش داخلی رحم شروع می شود و به آرامی به سایر اندام ها گسترش می یابد.

گروهی از محققان مستقر در چین 24 مطالعه شهودی را که بیش از چهار دهه را در بر می‌گرفت و هر زبانی را بررسی کردند. متاآنالیز تقریباً 700000 نفر و 9833 مورد سرطان آندومتر را شامل شد.

این یافته ها نتایج متا آنالیزهای قبلی را در مورد ارتباط بین مصرف قهوه و سرطان رحم تقویت کرد. به طور خلاصه، قهوه و به خصوص قهوه کافئین دار ممکن است به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

در نتیجه، نتایج این متاآنالیز نشان می دهد که مصرف زیاد قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش دهد. نتایج ممکن است نشان دهنده یک ارتباط محافظ واقعی بین مصرف قهوه و اثرات ضد سرطان آندومتر باشد.

مصرف قهوه

قابل ذکر است، این مطالعه اولین مورد از نوع خود بود که روش تهیه قهوه را بررسی کرد و آن را به دو دسته تقسیم کرد: قهوه فیلتر یا قهوه “جوشیده”.

در این مطالعه پرسیده شد که آیا روش تهیه قهوه – و غلظت ترکیبات زیست فعال در دم کرده نهایی – ممکن است با خطر سرطان مرتبط باشد یا خیر.

در حالی که محققان بر اساس روش دم کردن «هیچ تأثیر قابل توجهی» پیدا نکردند، آنها همچنین پیشنهاد کردند که اطلاعات بیشتری در مورد تهیه و مصرف قهوه لازم است تا ارتباط معناداری بین قهوه و سلامتی ایجاد شود.

نویسندگان درباره این متا آنالیز می‌گویند: «مطالعات مختلف بر انواع مختلف دانه‌های قهوه، روش‌های مختلف دم کردن، عادات مختلف نوشیدن قهوه و دسته‌های مختلف مصرف قهوه متمرکز شده‌اند. این تفاوت ها مشکل در تایید اجزای موثر در قهوه را افزایش می دهد.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو ، فروش پودر کافی میت، فروش قهوه فوری گلد ، فروش قهوه فوری کاسیک و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *