مقاله های قهوه

جنگ روسیه در اوکراین بر قهوه در برزیل تأثیر گذاشته است

جنگ روسیه در اوکراین بر قهوه در برزیل تأثیر گذاشته است

قبل از پرداختن به یک تحلیل فنی در مورد شرایط فعلی بخش قهوه در برزیل، ابتدا باید حمایت خود را از همه میلیون‌ها انسان بی‌گناهی که زندگی آنها تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است، ابراز کنم.

واضح است که بسیاری از مسائلی که ما در خرید قهوه با آن مواجه هستیم، در مقایسه با مسائل بشردوستانه که در حال حاضر مردم اوکراین را تحت تأثیر قرار می دهند، رنگ پریده است.

متأسفانه، این بحران با تورم جهانی، یک بحران لجستیکی مداوم، اقتصادهای ضعیف، همه‌گیری COVID-19، شرایط اضطراری آب و هوایی، عدم تعادل عرضه و موارد دیگر همراه بوده است.

انجام پیش‌بینی‌های دقیق بخش قهوه در چنین سناریوی پر هرج و مرج جهانی تقریباً غیرممکن است، اما با این وجود تلاش خواهم کرد تا به برخی از راه‌هایی که حمله روسیه به اوکراین ممکن است بر بخش قهوه در برزیل تأثیر بگذارد، بپردازم.

در همین حال، پایین این داستان را برای پیوندهایی به تلاش‌های مختلف صنعت فروش قهوه در حمایت از اوکراین ببینید.

سلامت درخت قهوه

تقریباً همه موجودات زنده برای بقای خود به مواد مغذی وابسته هستند و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مواد مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان قهوه نیتروژن، فسفر و پتاسیم (NPK) است. کلسیم، منیزیم، گوگرد، بور، روی و موارد دیگر نیز مهم هستند، اما اجازه دهید به سه مورد اول پایبند باشیم.

مجموعه NPK عملکردهای اساسی را در کارخانه قهوه انجام می دهد، به طوری که در پایان یک سال کشاورزی، بذرهایی داریم که برای برداشت مناسب هستند و برای برشته کردن مناسب هستند.

به عنوان مثال، پتاسیم با حمل و نقل قندها و همچنین مقاومت در برابر آفات، بیماری ها، سرما و خشکسالی مرتبط است. کمبود این ماده غذایی می تواند باعث ریزش برگ ها، رشد ضعیف میوه ها و دانه ها و خشک شدن شاخه ها شود.

برای حفظ یک عملیات مولد و سودآور قهوه، لازم است پتاسیم و سایر مواد مغذی در خاک در تعادل باشند، شرایطی که اغلب نیاز به استفاده از کودهای محلول یا آلی دارد. هر بار که کشاورز کیسه‌ای قهوه را برداشت می‌کند، مقداری از مواد مغذی کاهش می‌یابد، بنابراین نیاز به پر کردن منظم این مواد مغذی است.

بحران کود

نزدیک به پایان سال 2021، تولیدکنندگان قهوه برزیل شروع به احساس افزایش قیمت در ارتباط با عرضه کود در بازار داخلی کردند. این موج اول قیمت‌ها مربوط به تورم جهانی، افزایش تقاضای پس از همه‌گیری و احتمال تحریم‌های روسیه بر صادرات در اوایل سال 2021 بود.

این باعث شد که کشاورزان قهوه مقدار بیشتری از پولی که انتظار می‌رفت سرمایه‌گذاری کنند، خرج کنند، اما اکثر آنها این کار را انجام دادند. در برخی موارد، تولیدکنندگان کوچک مجبور بودند دوزهای لازم کود را کاهش دهند، کودهای محلول را با منابع آلی جایگزین کنند یا در برخی موارد خاک را به درستی کود ندهند. درگیری فعلی در اوکراین ممکن است این شرایط را تشدید کند.

بخش کود در برزیل در طول 20 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است که ناشی از کاهش تقریباً 33 درصدی تولید داخلی همراه با افزایش 400 درصدی در تقاضای کلی بوده است.

وابستگی واردات به کود در سال 2002 حدود 20 درصد بود، در مقایسه با حدود 85 درصد در حال حاضر، روسیه و بلاروس مسئول حدود 26 درصد از حجم مورد نیاز برای تجارت کشاورزی برزیل هستند.

با بازگشت به قهوه و نمونه پتاسیم، 80 درصد از تولید جهان از معادن روسیه، بلاروس، چین و کانادا تامین می شود. روسیه و بلاروس نظرات خود را در مورد عدم امکان لجستیکی صادرات این مواد خام به برزیل بیان کرده‌اند،

در حالی که تحریم‌ها بر موسسات مالی روسیه و سیستم‌های بانکی بین‌المللی سوئیفت، تجارت را در برخی موارد غیرممکن می‌کنند.

اکثر مزارع بزرگ قهوه بلافاصله تحت تأثیر این اختلال قرار نخواهند گرفت، زیرا بیشتر کودهای شیمیایی از قبل خریداری شده است. با این حال، با کاهش ذخایر موجود، کمبود به احتمال زیاد بر تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​که به فروشندگان کود متکی هستند تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هنگامی که عرضه کود برگشتی، احتمالاً هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

از آنجایی که کوددهی معمولاً در سپتامبر از سر گرفته می‌شود، قهوه‌کاران زمان بیشتری برای آماده‌سازی دارند، اگرچه کمبود ممکن است بر محصولات مکمل، محصولات غذایی و محصولات اقتصادی مهم مانند گندم تأثیر بگذارد.

بحران کود

صادرات و بازار

طبق آخرین آمار سازمان بین المللی قهوه (ICO) در بازار جهانی قهوه، اوکراین و روسیه 5.5 میلیون کیسه مصرف می کنند که حدود 10 درصد از مصرف اروپایی 56 میلیون کیسه ای است.

علاوه بر کاهش مصرف پیش‌بینی‌شده در طول درگیری، موانع لجستیکی و مالی نیز ظاهر می‌شود.

بر اساس گزارش CECAFE، در سال زراعی گذشته، برزیل در مجموع حدود 40.2 میلیون کیسه صادر کرده است. روسیه و اوکراین 3.5 درصد از این بازار صادراتی یا حدود 1.4 میلیون کیسه را به خود اختصاص داده اند که تقریباً 209 میلیون دلار درآمد ارزی دارد.

با توجه به این حجم، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و بازرگانان , فروشگاه های قهوه در حال حاضر تأثیرات جنگ در اوکراین را احساس می کنند.

به عنوان مثال، ABICS (انجمن برزیلی صنعت قهوه محلول) قبلاً گزارش داده است که شرکت های قهوه برزیل پولی برای برخی محموله ها به روسیه دریافت نکرده اند. همچنین نگرانی در مورد تعلیق حمل و نقل کانتینر در روسیه توسط Maersk، CMA CGM و MSC وجود دارد.

البته در برزیل، هر نوع عدم قطعیت منجر به سفته بازی در بازار و متعاقب آن نوسانات قیمت می شود. اگرچه قیمت قهوه در این هفته افزایش یافت، اما در هفته گذشته قیمت قهوه به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید. برای کشاورزان، قیمت‌های پایین‌تر احتمالاً با افزایش تصاعدی قیمت کود همراه با افزایش هزینه‌های ناشی از تعدیل‌های تورمی که بر گاز و نفت تأثیر می‌گذارد، تأمین می‌شود.

متأسفانه برای آن دسته از تولیدکنندگانی که امیدوارند در سال 2022 به دنبال سال‌های پرآشوب 2020 و 2021، سالی آرام‌تر داشته باشند، تهاجم روسیه به اوکراین لایه جدیدی از عوارض را اضافه می‌کند.

حال برای خرید دانه قهوه با قیمت مناسب میتوانید از این دانه های قهوه متنوعی را ببینید و خرید کنید.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش پودر قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *