مقاله های قهوه

آیا درجه آسیاب قهوه در بهتر شدن طعم قهوه تاثیر دارد؟

آیا درجه آسیاب قهوه در بهتر شدن طعم قهوه تاثیر دارد؟

مطمئنا هر فرد میخواهد.طعم قهوه اش متعادل، شیرین و خوشمزه باشد و  عطر و بوی باورنکردنی و طعم ماندگار قهوه را تجربه کند. این همان چیزی است. که هر بار می خواهد تکرارش کند.

عوامل متعددی وجود دارد. که بر طعم و مزه قهوه شما تأثیر می گذارد: دما، زمان، دستگاه و یا وسیله دم کردن… ولی بهترین ابزار برای تهیه قهوه بهتر، با فرض اینکه دانه های خوب و تجهیزات خوبی دارید، اندازه آسیاب قهوه یا همان میزان درجه آسیاب قهوه است.

عصاره گیری راز نهفته برای قهوه عالی است. این واقعاً به چه معناست؟ در واقع این به فرآیند عصاره گیری طعم و ترکیبات معطر از دانه های قهوه در آب داغ شما بستگی دارد. و با این کار یک نوشیدنی خوشمزه تولید می شود.

 همه ترکیبات معطر و طعم دهنده یکسان نیستند. بعضی از آنها قهوه شما را شیرین تر میکنند. و بعضی دیگر هم تلخی قهوه را بیشتر می کنند. بعضی از آنها  هم نت های میوه ای و بعضی دیگر نت های گس و تند اضافه می کنند و همه آنها با درجات مختلف عصاره گیری میشوند

عوامل گوناگونی بر طعم قهوه شما تأثیر میگذارد: دمای آب، زمان دم آوری، اندازه آسیاب، دانه های قهوه و درجه برشته کاری آن ها.

 به هر اندازه زمان دم آوری قهوه  بیشتر باشد. عناصر بیشتری عصاره گیری می کنید.

به هر اندازه آب داغ تر باشد. میزان بیشتری عصاره گیری می کنید.

در نتیجه  با درجه میزان آسیاب قهوه و سایز آن، یکی از قدرتمندترین ابزار برای کنترل عصاره گیری را در اختیار دارید.

میزان آسیاب قهوه اگر متعادل باشد. قهوه ای شیرین و خوشمزه خواهید داشت. و اگر میزان آسیاب قهوه مناسب نباشد. و دانه های قهوه آسیاب شده بیش از حد بزرگ باشند. معمولا شما بادی کمتر و فنجانی رقیق تر خواهید داشت. زیرا تعداد ترکیبات کمتری در دسترس خواهند بود. هر چه اندازه دانه آسیاب شده درشت تر باشد. مساحت سطح کمتری در معرض آب قرار گرفته. و نرخ عصاره گیری آهسته تر خواهد بود.

هنگامی اندازه دانه های آسیاب شده خیلی ریز باشد. عصاره گیری زیادی خواهید داشت. که در نتیجه این امر ممکن است. قهوه شما طعم تلخ تر و غلیظ تری داشته باشد. و حتی ممکن است که قهوه شما کدرتر هم بشود.

عوامل متعدد اندازه مناسب قهوه:

1.دستگاه های مختلف  ممکن است به سایزهای مختلف آسیاب نیاز داشته باشند. به عنوان مثال اسپرسو را در نظر بگیرید: این کار نیاز به یک آسیاب ریز دارد. از طرف دیگر برای فرنچ پرس اندازه آسیاب درشت تر قهوه مناسب است.

عوامل متعددی برای این تفاوت وجود دارد. فرنچ پرس نیاز به زمان بیشتری برای دم آوری دارد. این مدت زمان حدود 4 دقیقه است. دانه  آسیاب شده درشت تر به مقابله با این زمان طولانی پرداخته و روند عصاره گیری را کند می کند. اسپرسو، زمان عصاره گیری کوتاهی دارد، معمولا 20 تا 30 ثانیه و از فشار برای گذراندن آب از میان قهوه متراکم و فشرده شده استفاده می کند. به همین دلیل اندازه ریز آسیاب قهوه برای اسپرسو مناسب تر است.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش پودر کاپوچینو و… است.

2.همانطورکه طعم هر قهوه یکسان نیست. هنگام خرید دانه های جدید، باید درجه آسیاب قهوه خود را تنظیم کنید. تا بهترین طعم دهنده های ممکن را بدست آورید.

3.درجات مختلف برشته شدگی تنها بر روی اینکه کدام طعم ها را می توانید عصاره گیری کنید. تأثیر نمی گذارند بلکه بر سرعت عصاره گیری طعم ها نیز تأثیر می گذارند. رست های تیره قهوه قابلیت حل شدن بیشتری در آب دارد. چون زمان بیشتری حرارت دیده اند. و این بدان معناست که سرعت عصاره گیری بیشتر می شود. به طور کلی  استفاده از سایز درشتر آسیاب برای رست های تیره و سایز کوچکتر برای رست های ملایم تر  پیشنهاد میشود.

میزان درجه آسیاب قهوه یکی از بزرگترین عوامل ایجاد طعم قهوه خواهد بود که به راحتی می توانید به عنوان باریستا آن را کنترل کنید. با توجه به اینکه  متغیرهای زیادی وجود دارد که در نهایت نتیجه یک تولید فراتر از تنظیم آسیاب را تحت تأثیر قرار می دهد، اما تغییر در اندازه آسیاب ساده ترین راه برای ایجاد تطبیق قابل تکرار برای فرآیند دم کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *