مقاله های قهوه

دریپ کافی چیست؟

دریپ کافی چیست ؟

دریپ کافی چیست؟

در میان نوشیدنی های پر طرفداری که امروزه وجود دارند، قهوه حرف اول را می زند. حتی برخی معتقد هستند که به زودی قهوه می تواند جای چای را برای ایرانیان بگیرد و به عنوان نوشیدنی اصلی سرو شود. از آن جایی که انواع مختلفی از قهوه ها در بازار موجود هستند، ابتدا باید بهترین نمونه را برای خود انتخاب کنید و سپس به نوشیدن آن بپردازید. قهوه ها به صورت آماده و دمی و… در اختیار شما عزیزان قرار خواهند گرفت تا با انتخابی صحیح بهترین نمونه را با توجه به امکانات و ذائقهٔ خود تهیه کنید. یکی از شناخته شده ترین قهوه ها، دریپ کافی یا قهوهٔ قطره ای است. در ادامهٔ مطلب قصد داریم به سؤال دریپ کافی چیست؟ پاسخ دهیم تا این نوع پر طرفدار را نیز در میان انتخاب های خود قرار دهید.

دریپ کافی یا قهوه قطره ای

به طور کلی دریپ کافی، قهوه ای است که با دستگاه درست شده است. این اتفاق فرایند فوق العاده ساده ای دارد. ابتدا لازم است مخزن مورد نظر را پر از دانه های آسیاب شدهٔ قهوه بکنید. در ادامه مخزنی را که مخصوص آب است، به اندازه پر کنید. دستگاه عنصری حرارتی دارد که با‌ گرم کردن آب، آن را به سمت بالا خواهد فرستاد. در پایان نیز آب آن قدر بالا می آید که بر روی قهوه ها می ریزد و بدین صورت دریپ کافی مورد نظر ما به صورت قطره قطره آماده می‌ شود و مخزن مشخص شده را پر از قهوه خواهد کرد.

میزان کافئین موجود در یک فنجان دریپ کافی چه قدر است؟

میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه چقدر است؟

در ادامهٔ پاسخ به سؤال دریپ کافی چیست ؟، لازم است میزان کافئین آن را نیز به طور دقیق بررسی کنیم. به طور کلی می توان گفت که هر فنجان از این قهوه 115 تا 175 میلی گرم کافئین دارد. اختلافی که وجود دارد، به دلیل نوع دانه های قهوه است؛ زیرا هر نوع از دانه های قهوه میزان منحصر به فردی کافئین دارند. به عنوان مثال دانه هایی وجود دارند به نام روبوستا که 2.2 درصد کافئین دارند. در عین حال دانه های معروف عربیکا حدوداً 1.2 درصد کافئین دارند که نسبت به مدل قبلی بسیار کم تر هستند. در نتیجه ابتدا دانه های قهوهٔ مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به دنبال محاسبهٔ میزان کافئین آن باشید.

کالری موجود در دریپ کافی چقدر است؟

اگر شما یک فنجان کوچک بدون شیر، خامه و هیچ گونه مواد شیرین کننده در نظر بگیرید (قهوهٔ سیاه)، می توان گفت هر فنجان دریپ کافی ۲ کالری دارد. کالری دریپ کافی نیز از چربی ها و پروتئینی که دارد، گرفته خواهد شد. به عنوان مثال یک فنجان کوچک دریپ کافی سیاه حاوی 300 میلی گرم پروتئین، 36 میلی گرم چربی تک غیراشباع و در نهایت 2 میلی گرم چربی غیراشباع است که همگی این ها دو کالری به بدن شما خواهند رساند. در این قسمت هم انواع دانه های قهوه می توانند متفاوت باشند و به میزان بسیار کمی تفاوت ایجاد کنند.

آیا دریپ کافی خوشمزه است؟

پاسخ به سؤال بالا واقعاً به ترجیحات و ذائقهٔ شما بستگی دارد؛ اما اغلب دیده شده است افرادی که به دنبال یک قهوهٔ ساده، ملایم و خوش طعم می گردند، دریپ کافی را برای شروع روزشان انتخاب کرده‌ اند و بسیار راضی هستند.

تفاوت میان دریپ کافی و قهوهٔ دم کرده چیست؟

در ادامه بررسی سوال دریپ کافی چیست باید بدانید که تفاوت اصلی آن ها در نحوهٔ تولیدشان است. دریپ ‌کافی نوعی روش قطره ای برای تولید قهوه ای خوشمزه است که حدود ۳ الی ۱۰ دقیقه به طول می انجامد؛ اما قهوهٔ دم کرده به هر روشی ممکن است تولید شود و زمان آماده شدن آن نیز به دستگاهی که خریداری کرده اید وابسته است.

مزایای دریپ کافی

مزایای دریپ کافی

به طور کلی دانه های قهوه مزایای بی شماری دارند. حفظ سلامتی و کاهش وزن از جمله مزایای آن است. در ادامهٔ مطلب جزئیات بیشتری را توضیح می دهیم.

1) دریپ کافی به سادگی آماده می شود. تنها لازم است مخزن اول را پر از دانه های قهوه، مخزن بعدی را پر از آب کنید و سپس دکمهٔ شروع (start) را فشار دهید.

2) شما می توانید مقادیر زیادی از قهوه را در یک سری استفاده از دستگاه تولید کنید. حدوداً می‌ توانید ۱۲ فنجان کوچک قهوه در یک سری آماده کنید.

3) کافئینی که در دریپ کافی وجود دارد، می تواند انرژی کل روز شما را تأمین کند و در صورتی که به اندازه مصرف شود، حتی به افزایش تمرکزتان نیز کمک خواهد کرد.

4) طبق تحقیقات شکل گرفته، خوردن قهوه می تواند از بروز برخی از بیماری ها مانند سرطان رودهٔ بزرگ، افسردگی، دیابت نوع 2، آلزایمر و پارکینسون به طور مؤثری جلوگیری کند.

5) با افزایش سن، متابولیسم بدن انسان ها کاهش می یابد. در نتیجه کاهش وزن نیز بسیار سخت خواهد شد. با مصرف قهوه می توانید متابولیسم خود را افزایش دهید و به کاهش وزن خود نیز سرعت بخشید.

چه زمانی می توانیم از دریپ کافی استفاده کنیم؟

چه زمانی می توانیم از دریپ کافی استفاده کنیم؟

دریپ کافی نیز مانند قهوه های دیگر است و تفاوتی میان نحوه و زمان مصرفشان وجود ندارد؛ اما از آن جایی که کافئین نسبتاً بالایی دارد، لازم است هنگام صبح مصرف شود. همچنین توصیه می شود که قهوه را هنگامی که هورمون کورتیزول در پایین ترین حد خود قرار دارد، مصرف کنید. اغلب در ساعات ۸ الی ۹ صبح، ۱۲ الی ۱۳ و ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ میزان کورتیزول بسیار بالا است. در نتیجه بهتر است در زمان های ذکر شده، از خوردن قهوه بپرهیزید.

نتیجه گیری

در پاسخ دقیق به سؤال دریپ کافی چیست ؟ باید گفت که این کلمه در واقع  روشی جدید برای تولید قهوه به صورت قطره ای است. به همین دلیل مزایای بی شماری را به همراه دارد و طعمی ساده، سبک و ملایم را به شما عزیزان ارائه می کند تا در ابتدای روز، انرژی مورد نیازتان را از آن به سادگی دریافت کنید.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش قهوه عربیکا 100 درصد، فروش قهوه ربوستا 60 درصد، فروش قهوه ربوستا عربیکا 50*50 و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *