مقاله های قهوه

راهنمای خرید قهوه ساز

طرز تهیه‌ی قهوه، در طعم آن خیلی تاثیر دارد. شاید این حد دقیق‌شدن روی طعم قهوه برای کسانی که گه‌گاهی قهوه می‌نوشند. قابل تشخیص نباشد؛ ولی قهوه‌خورهای حرفه‌ای طعم یک قهوه‌ی اصیل را به‌خوبی حس می‌کنند. که تهیه این‌چنین قهوه‌ای مستلزم وجود بهترین اسپرسو ساز خانگی است.

لوازم متنوعی هم برای تهیه‌ی آن تولید شده و در اختیار ماست. از قهوه‌جوش‌های ساده گرفته تا موکاپات‌ها، قهوه‌سازهای برقی و اسپرسوسازها که حرفه‌ای‌ترین و گران‌ترین ابزار برای دم‌کردن قهوه‌ هستند.

انواع قهوه ساز(قهوه دمی)

کمکس

کمکس شامل یک قیف شیشه‌ای و فیلتر ساخته شده. از الیاف کاغذ با ضخامت بیشتر از کاغذ معمولی است .که بیشتر روغن قهوه را می‌گیرد. در نتیجه طعم قهوه با قهوه‌های دیگر تفاوت دارد. همچنین فیلترهای ضخیم‌تر کمکس می‌توانند کفستول موجود در روغن قهوه را بگیرند. در ساخت قهوه کمکس قرار دادن کاغذ فیلتر در قیف شیشه‌ای است و بعد از آن ریختن آب جوش در جهت‌های مختلف برای شکوفایی و دم‌کردن دانه‌های قهوه خشک است

یک ابزار ساده برای دم کردن قهوه و چای و چای سبز و دمنوش میباشد وسیله ای بسیار کاربردی در منازل ؛ دفاتر ، و حتی کافی شاپها میباشد ؛ بطوری که دربسیاری کافی شاپ ها سرو قهوه یا دمنوش با فرنچ پرس انجام میشود.

قهوه ساز V60 یک وسیله ای بسیار سبک و تقریبا کوچکی است شبیه به یک فنجان. فنجانی که دارای زاویه ۶۰ درجه می باشد و انتهای آن سوراخ می باشد. در زمان استفاده از این قهوه ساز، آن را بر روی فنجان یا ظرفی که قرار است در آن قهوه بریزیم، قرار می دهیم.

دستگاه V60 هم مانند اغلب قهوه ساز های نسل سوم نیاز به فیلتر مخصوص دارد. فیلتری کاغذی که به راحتی در زاویه V60درجه ای قوری قرار بگیرید و به بدنه قوری به خوبی بچسبد.

اساس کار یورو پرس، استفاده از فشار در آماده­ سازی قهوه است. در قهوه‌­ ساز هایی که با این روش کار می ­کنند. قهوه در شرایطی ایده ­آل به مدت حدودا کمتر از یک دقیقه در آب داغ دم می­ کشد. سپس با فشار پیستون از یک فیلتر عبور می ­کند تا طعم و عطر واقعی آن استخراج و آماده­ نوشیدن شود.

به جرئت می­ توان گفت که از عوامل مهمی که یوروپرس را از سایر دستگاه ­های قهوه ساز  متمایز می ­کند، فشاری است که در پی آن قهوه عطر و بویی دلنشین خواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که با وجود این که یوروپرس از تلفیق پودر قهوه و آب گرم، قهوه آماده می کند. اما قهوه به دست آمده با این روش چون تحت فشار هوا بوده. غلظتی بیشتر از سایر روش ‌های دمی دارد.

و…

قهوه ساز(اسپرسو)

اسپرسو ساز

اسپرسو محصول نهایی این دستگاه است. اسپرسو از گذراندن آب نزدیک به نقطه جوش از پودر قهوه فشرده شده در سبد و از یک فیلتر به دست می‌آید. قهوه تهیه شده در این دستگاه غلیظ و بعضا همراه با یک کِرم روی سطح آن خواهد بود.

موکاپات

موکاپات (moka pot) که به عنوان اسپرسو ساز رو گازی یا اجاقی نیز شناخته می‌شود، از قوانین پایه فیزیک برای تهیه یک فنجان قهوه عالی استفاده می‌کند. این دستگاه عملکردی شبیه اسپرسو ساز برقی دارد و با فشار آب عصاره قهوه را می‌گیرد، در حالی که از لحاظ قیمت برای خرید ، گزینه بسیار مناسب تری می باشد.

موکاپات ها به طور کلی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند: یکی برای آب، یکی برای پودر قهوه و بخشی هم برای قهوه اسپرسو آماده شده.

وقتی موکاپات روی گاز قرار می‌گیرد، آب داغ می‌شود و بخار ایجاد می‌کند. بخار فشار را در محفظه پایینی افزایش می‌دهد، آب را با فشار از بین دانه‌های قهوه رد می‌کند و به محفظه بالایی می‌فرستد. جایی که قهوه اسپرسو آماده سرو است.

قهوه ساز(قهوه ترک)

در واقع نوعی قوری مخصوص درست کردن قهوه ترک است و با نام‌های ایبریک و جذوه نیز شناخته شده است. جنس این قهوه جوش بیشتر مسی است اما انواع برنجی، رویی، نقره‌ای و گاهی طلایی نیز دارد. معمولا نتیجه نهایی این نوع قهوه ساز، قهوه‌ای بسیار عالی با کفی خوش رنگ و زیبا است.

در آخر با توجه به مصرف روزانه تان اقدام به خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی کنید، نکته مهمی است. برای مثال اگر مصرف روزانه قهوه شما تنها یک فنجان است، یک دستگاه کوچک بهترین گزینه برای شماست. ولی اگر مصرف روزانه قهوه‌ی شما بیش از چند فنجان است بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی باشید که بتوانند این مقدار قهوه را به راحتی و با کمترین زحمت تهیه کند و اگر به دنبال یک قهوه عالی هستید به سایت خرید پودر قهوه مراجعه کنید.

قهوه کویز ارائه دهنده بهترین محصولات قهوه با کیفیت بالا و مرغوب نظیر، فروش دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50، فروش قهوه ترک کلاسیک، فروش قهوه فوری گلد، فروش قهوه فوری کلاسیک ، فروش قهوه سبز، فروش پودر کاپوچینو و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *