مقاله های قهوه

مطالعه بنیاد ملی کلیه:مصرف مداوم قهوه باعث کاهش سنگ کلیه می شود

فنجان قهوه

بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در مجله بیماری‌های کلیوی بنیاد ملی کلیه ایالات متحده (NKF) منتشر شده است، مصرف روزانه قهوه ممکن است به طور قابل توجهی تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهد.

سوزانا سی. لارسون، یکی از نویسندگان این مطالعه از موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، نوشت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که برای مثال، مصرف یک فنجان در روز به 1.5 فنجان در روز، خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. . یافته های ما قویاً نشان می دهد که مصرف منظم قهوه خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد.

این مطالعه شامل داده‌های بیش از نیم میلیون شرکت‌کننده مبتلا به سنگ کلیه از دو تا از بزرگترین پایگاه‌های داده‌های زیست پزشکی جهان، یعنی UK Biobank و بود.

در حالی که مطالعات گذشته مصرف مداوم قهوه و کافئین را با بروز کمتر ابتلا به سنگ کلیه مرتبط می‌دانستند، این مطالعه انواع ژنتیکی را در یک مرور تصادفی مورد بررسی قرار داد – یک استراتژی طراحی شده برای ایجاد ارتباط واضح‌تر بین مصرف و تشکیل سنگ کلیه.

کری ویلیس، مدیر علمی بنیاد ملی کلیه در بیانیه ای از این مطالعه گفت: طراحی ظریف(منحصربفرد) این مطالعه، که از انواع ژنتیکی مرتبط با مصرف قهوه و کافئین بیشتر استفاده می کند، شواهدی را تقویت می کند که قهوه و کافئین می توانند از سنگ کلیه جلوگیری کنند. . با توجه به شیوع روزافزون سنگ کلیه در ایالات متحده و عوارض مرتبط با آن، بسیار خوب است که این یک استراتژی پیشگیری جدید باشد که هم در دسترس و هم مقرون به صرفه باشد.

بر اساس گزارش NKF، بیماری سنگ کلیه، که شامل اجسام سخت تشکیل شده از مواد شیمیایی در ادرار می شود و می تواند باعث درد شدید شود، تقریباً 15 درصد از جمعیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما میتوانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید پودر کافی میت ، خرید پودر هات چاکلت، خرید پودر قهوه فوری گلد، خرید پودر قهوه سبز ، خرید پودر چای ماسالا و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *