مقاله های قهوه

همه چیز در رابطه با قهوه اسپرسو

اسپرسو

چه به کافی‌شاپ محلی خود بروید، چه یک باریستا در دستگاه قهوه‌ساز خود شوید، یا به سادگی از موکا استفاده کنید، اسپرسو شات‌ای است که در صبح به آن نیاز دارید و شما را مجبور می‌کند تا دویدن یا دوی سرعت در کارهای روزانه‌تان انجام دهید. .

اگر اهل کاپوچینو یا فراپوچینوی استارباکس هستید، ممکن است چندان با اسپرسو آشنا نباشید. خیلی خوب است که بدانید اسپرسو اساساً پایه و اساس نوشیدنی قهوه ای جذاب شماست.

در اینجا همه چیز در رابطه با قهوه اسپرسو را برای شما بازگو می کنیم.

تاریخچه اسپرسو

اسپرسو

اسپرسو که از ایتالیا سرچشمه می گیرد و امروزه هنوز بسیار برجسته است، با فکر سرعت اختراع شد. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد قهوه در اروپا در دهه 1800، هدف اختراع دستگاهی بود که یک فنجان قهوه دم می کرد. علیرغم اینکه هیچ دستگاه واقعی تبدیل به یک گزینه انضمامی نشد. اما بعد از جنگ جهانی دوم بود که دستگاه اسپرسوسازی که همه ما امروز می شناسیم ساخته شد و از آن لذت بردیم.

اسپرسو چگونه ساخته می شود

تهیه اسپرسو

آنچه در اسپرسو مهم است نحوه تهیه قهوه است. ما با فیلترها و فرنچ پرس آشنا هستیم. اما اسپرسو نه تنها از اندازه آسیاب متفاوتی استفاده می کند. بلکه از سیستم بسیار متفاوت و فشرده تری برای ساخت استفاده می کند.

در اصطلاح حرفه ای تر اسپرسو یک شات قهوه 1.5 اونسی است که از دانه های اسپرسو بسیار ریز آسیاب شده تهیه می شود.

معمولاً به عنوان یک قهوه برشته تیره ترجیح داده می شود اما می توان با استفاده از رست های دیگر نیز تهیه کرد. تفاله‌های قهوه در پورتافیلتر (که مقداری تفاله قهوه را حمل می‌کند) قرار می‌گیرد و پس از قرار گرفتن در دستگاه اسپرسوساز از استخراج تحت فشار برای فشار دادن آب داغ از طریق بستر فشرده استفاده می‌شود و یک فنجان شادی انرژی‌بخش خالص را به شما هدیه می‌دهد.

امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، پرتغال، اسپانیا و حتی کوبا خود را در فنجان معروف اسپرسو یا کافه غرق می کنند.

فواید اسپرسو

فواید اسپرسو

در حالی که ما در مورد اسپرسو صرفاً به دلیل فواید آن فکر می کنیم که ما را از خواب بیدار می کند. می توانیم به فواید سلامتی که همراه با این تکان دادن مایع سیاه رنگ است نیز توجه کنیم.

اسپرسو حافظه و تمرکز را تقویت می کند
وقتی صحبت از عملکرد مغز می شود ، قهوه اغلب برای کمک به تمرکز و توجه به ما استفاده می شود.

شات اسپرسوی روزانه ما نه تنها به ما کمک می کند تا هر اطلاعاتی را که نیاز داریم حفظ کنیم، بلکه به ما امکان می دهد اطلاعات را در صورت نیاز بعداً به خاطر بیاوریم. در گفتن این جمله، انجام کاری مانند نوشیدن اسپرسو قبل از مطالعه، سپس نوشیدن اسپرسو قبل از امتحان، می تواند در به خاطر سپردن مطالب بهتر مفید باشد.

این اسپرسو قبل از مطالعه و قبل از امتحان نیز به سطح دوپامین شما کمک می کند. بدن ما از دوپامین برای لذت، تمرکز، ایجاد انگیزه، بهبود خلق و خو و یادگیری و یافتن چیزهای جالب استفاده می کند.

چه قبل از مدرسه احساس نیاز به سرعت داشته باشید، چه فقط در طول روز احساس تنبلی می کنید، اسپرسو شما را تقویت می کند و به شما در مبارزه با هر کاری که باید انجام دهید کمک می کند.

1.اسپرسو و فعالیت بدنی

اسپرسو و فعالیت بدنی

نوشیدن کافئین قبل از فعالیت بدنی می تواند به عملکرد کمک کند. چه بخواهید وارد یک تمرین روزانه شوید یا از یک ورزش خاص لذت ببرید، اسپرسو نوشیدنی عالی برای افزایش عملکرد شماست.

از دیگر فواید اسپرسو می تواند آدرنالین بدن شما را افزایش دهد و به شما امکان می دهد برای مدت طولانی تری در اوج عملکرد خود عمل کنید. این به نوبه خود سرعت، قدرت و اعتماد به نفس را در هر فعالیتی که انجام می دهید افزایش می دهد.

2.اسپرسو و آنتی اکسیدان

اسپرسو و آنتی اکسیدان

با توجه به اینکه قهوه به دلیل داشتن پلی فنول (به جلوگیری از خطر بیماری)، کافستول (به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند) و اسیدهای هیدروسینامیک (خنثی کننده رادیکال های آزاد) به ما آنتی اکسیدان می دهد، از دیگر فواید اسپرسو مانند یک پانچ کوچک غلیظ از هر سه است.

آنتی اکسیدان ها برای بدن ما مهم هستند زیرا می توانند خطر بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها را کاهش دهند.

3.ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد

سکته مغزی و اسپرسو

علیرغم نیاز به نوشیدن مسئولانه هر چه بیمار اسپرسو بیشتری بنوشد خطر سکته مغزی کمتر می شود. این مطالعه نشان داد که نوشیدن اسپرسو به کاهش خطر سکته مغزی در زنان سالم کمک می کند.

یک مطالعه جداگانه، بیش از 10 سال، نتایج مشابهی را نشان داد و بیان کرد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

این یافته ها می تواند به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی قهوه بر بدن و کمک به پیشگیری از بیماری باشد.

4.کاهش احتمال ابتلا به دیابت

دیابت و اسپرسو

یکی دیگر از فواید اسپرسو مطالعه‌ای در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد افرادی که میزان قهوه‌ای که در روز می‌نوشیدند بیش از یک فنجان در طول یک دوره چهار ساله افزایش می‌دادند نسبت به افرادی که تغییری در آن ایجاد نکردند ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند. مصرف قهوه آنها. این البته در کنار یک سبک زندگی فعال خواهد بود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت می تواند به نحوه نوشیدن اسپرسو نیز مربوط باشد. این به این دلیل است که اسپرسو به صورت تک شات مصرف می شود و اغلب سیاه می نوشند. در فرهنگ غربی، ما اغلب مقادیر زیادی خامه یا شیر و شکر را به قهوه‌های خود اضافه می‌کنیم، که باعث می‌شود آنها بیشتر از یک نوشیدنی به خطر بیفتند.

نحوه نوشیدن اسپرسو

نحوه نوشیدن اسپرسو

با اسپرسو، قوانین خاصی در مورد نحوه مصرف این سبک قهوه وجود دارد. در اکثر کشورهای اروپایی که اسپرسو پادشاه است، به جای میزهایی برای استراحت، میزهای قهوه را می بینید. این به دلیل نیاز به نوشیدن سریع اسپرسو است. نیاز به سرعت نه تنها هنگام تهیه اسپرسو، بلکه هنگام مصرف آن نیز به وجود می آید.

برخی از موسسات ممکن است یک لیوان آب یا آب گازدار برای تمیز کردن پالت به شما بدهند.

در صورت نیاز از اضافه کردن شکر نترسید.

حتما قبل از مصرف آن را سریع هم بزنید تا بتوانید قسمت غلیظ و شربتی ته آن را مخلوط کنید تا متعادل شود.

عکس خود را بگیرید و به روز خود ادامه دهید!

کافئین در اسپرسو

کافئین در اسپرسو


همانطور که در مورد اسپرسو به عنوان نوشیدنی برای بیدار کردن شما و ایجاد یک تکان انرژی در روز صحبت کردیم، ممکن است محتوای کافئین آن بیشتر از یک قهوه معمولی به نظر برسد.

از آنجایی که اسپرسو به طور قابل توجهی کوچکتر از یک فنجان قهوه است، حاوی کافئین کمتری نسبت به یک قهوه استاندارد و دم کرده است.

یک اسپرسو استاندارد حاوی 212 میلی گرم قهوه در هر 100 گرم است.

مقدار معمولی کافئین در طول روز می تواند تا 400 میلی گرم باشد، که باعث می شود چند اسپرسو در روز برای اکثر بزرگسالان سالم بی خطر باشد.

اسپرسو در خانه

اسپرسو در خانه

اگر به دنبال این هستید که مصرف اسپرسوی خود را در خانه نگه دارید، می توانید وسایل بسیار خوبی برای استفاده پیدا کنید. در حالی که دستگاه اسپرسوساز یک گزینه عالی است، می توانید به دنبال موکا نیز باشید. این مکانیسم شکل عجیب و غریب کاملاً روی اجاق گاز شما قرار می گیرد و بسته به اندازه ای که می خرید می تواند از یک تا 20 شات اسپرسو درست کند.

در مورد نگهداری آن دانه های ریز آسیاب شده قهوه، مطمئن شوید که هوا را بیرون نگه دارید، از رطوبت دوری کنید و آن را در ظرفی غیر شفاف و بدون هوا در انبار نگهداری کنید.

از چنین فنجان قهوه ی کوچکی نترسید. اگرچه قوی است، اما طعم آن شبیه هر قهوه دیگری است که ممکن است امتحان کنید. با این همه تاریخ و قدرت بسیار در جامعه امروزی، چه کسی می‌دانست چنین مقدار کمی طلای مایع می‌تواند چنین انرژی بزرگی را همراه با فواید سلامتی بالقوه برای ما به ارمغان بیاورد.

اگر قصد خرید قهوه دارید میتوانید انواع قهوه نظیر خرید دانه و پودر قهوه ربوستا 60 درصد، خرید دانه و پودر قهوه عربیکا 70 درصد، خرید پودر قهوه فوری گلد و … از فروشگاه قهوه کویز به صورت آنلاین تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *