مقاله های قهوه

چگونگی مصرف قهوه اسپرسو

اسپرسو

قهوه اسپرسو با بیش از یک قرن سابقه مصرف میراث صنعت قهوه است.این نوشیدنی ابتدا از قرن نوزدهم میلادی در ایتالیا بود و سپس در سراسر دنیا به صورت های مختلف مصرف میشود.بخش اصلی از نقش باریستا نحوه ی درست کردن اسپرسوی با کیفیت است.

با نوشیدن اسپرسو باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

اولین چیزی که بهنگام نوشیدن اسپرسو باید تجربه کرد رایحه و عطر آن است.

در واقع اصلی ترین شاخصه ای که نشان میدهد اسپرسو طعم خوبی دارد یا نه ، رایحه و عطر آن است.

همچنین بر اساس توصیه کارشناسان باریستا ، ما باید زمان خودمان را برای لذت بردن از عطر اسپرسو استفاده کنیم.

تن واری ( بادی ) اسپرسو

اساسا تراکم قهوه روی زبان ما است.تن واری یا بادی که با احساس دهانی هم نیز شناخته میشود ، میتواند سنگین یا متراکم ، مثل عسل گرم یا سبک مثل هوا یا مثل چای و یا شربت مانند ، روغنی و یا آبدار باشد.

اگر بدنبال بادی سبک تر هستید ، سراغ دانه هایی با طعم گل بروید . در نتیجه بادی پایین و خوشایندی دارید.

اغلب بادی سبک تر برای افرادی پیشنهاد میشود که مزه مرکبات را در قهوه خود دوست دارند.

اگر بخواهید بادی اسپرسو را ارزیابی کنید باید مدتی روی زبان بماند.

اسپرسو

قهوه اسپرسو و طعم آن

طعم و عطر اسپرسو بستگی به قهوه و منشا دانه دارد.قهوه با برشته کاریهای تیره دارای طعم سنتی است ، اما قهوه ای با رست سبک تر نت های چشایی بامزه تر و با اسیدیته بهتر دارد.

اسپرسو و طعم پایانی آن

مزه و طعمی که بعد از نوشیدن پشت دهان ورودی زبان ما میماند پایان اسپرسو است.

پایان در واقع آن چیزی است که در هنگام نوشیدن اسپرسو به آن توجه میکنیم. با نوشیدن آخرین جرعه میتوانیم حس مثبتی در ذهن داشته باشیم.

اسیدیته و تلخی برای اسپرسو کمتر ترجیح داده میشود ، در حالیکه اغلب شیرینی مطلوب تلقی میشود.

آیا مشخصات قهوه اسپرسو به هم ربط دارند؟

4 ویژیگی ارنباط بسیار زیادی با هم دارند و اصلا متمایز نیستند و از شروع تا پایان تجربه ای کامل را نشان میدهند.

مزه و طعم بشدت بستگی به رایحه دارد.هنگامی که رایحه چیزی را یادآوری به شما میکند ، آن طعم و عطر را نیز خواهید یافت.یک اسپرسوی عصاره گیری شده پیچیده است و طعم آن به رایحه مربوط است.

اسپرسو

کریما

لایه کرما یا کریما در بالای اسپرسو است.برخی فنجان را میچرخانند ، برخی کاملا آن را بیرون می آورند و بعضی آن را هم میزنند.

برخی پیشنهاد میدهند آن را حدود 9 تا 10 دفعه هم بزنید تا مطمئن شوید کاملا مخلوط شده است و بعد زمانی که فنجان را به بینی خود نزدیک کردید آن را بچرخانید تا همه ی عطر ها را بدست آورید و میتوانید زمانیکه به بینی تان نزدیک است آن را هم بزنید.در واقع کرم سدی بین اسپرسو و هوا است .زمانیکه که کریما را میشکنید، رایحه به یکباره بیرون می آید.

البته بعضی میگویند بستگی به فنجان شما دارد مثلا زمانیکه فنجان قهوه خوری باشد میتوانید آن را هم بزنید و زمانیکه فنجان لاله ای است آن را بچرخانید. وقتی تلاش کنید که در یک فنجان کوچک بچرخانید به بیرون میریزد.

نکته نهایی جهت نوشیدن قهوه اسپرسو

سعی کنید غذاهای متنوعی بخورید ، زیرا هرچه طعم و عطر بیشتری را بشناسید و کام خود را با چشیدن طعم های مرجع گسترش دهید بهتر میتوانید طعم و عطر خاص اسپرسو را تجربه کنید.

شما می‌توانید برای خرید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید پودر کافی میت و… به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *