مقاله های قهوه

کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا چیست؟

کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا چیست؟

نوشیدن مقداری قهوه در طول روز احتمالا به عادت خیلی از ما ها تبدیل شده است. نوشیدنی قهوه، مدل های بسیار مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و طعم های منحصر به فرد خود را دارند. در بین مدل های مختلف قهوه، احتمالا نام کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا به گوشتان خورده است. ما در این مقاله برای این که بیشتر با این نوشیدنی آشنا شوید، در مورد آن توضیح داده ایم و ویژگی های خاص این نوشیدنی را نام برده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نوشیدنی کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا

نوشیدنی کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا

همان طور که می دانید اسپرسو کافئین بسیار زیادی دارد و به ما انرژی زیادی می دهد. اما اگر این نوشیدنی پر انرژی را با یک بطری کوکاکولا ترکیب کنیم ، نوشیدنی فوق العاده پر انرژی به اسم کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا خواهیم داشت. کوک اسپرسو از یک بطری کوکالا و دو شات اسپرسو تهیه می شود.

برای اولین بار، ایده تهیه این نوشیدنی به فکر افسران سابق پیاده نظام در ایالات متحده افتاد. تفنگداران دریایی ایالات متحده برای اولین بار به چیز عجیبی فکر کردند و آن هم ترکیب کوکاکولا با قهوه بود. ترکیب این دو به نتیجه ای فوق العاده منجر شد که امروزه نام این نوشیدنی را کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا می شناسیم. ترکیبی از دانه های قهوه برزیلی، گواتمالایی و سوماترا برای تهیه اسپرسو بسیار خوب است.این ترکیب به اندازه کافی تلخ است و می تواند تا حد زیادی شیرینی نوشابه را بگیرد و آن را به نوشیدنی بسیار خوشمزه تبدیل کند.

شما نیز می توانید این ترکیب را در خانه و محل کار خود درست کنید و از آن لذت ببرید. برای درست کردن کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا کافی است که با استفاده از قهوه و دستگاه های قهوه ساز آن را درست کنید. شما می توانید به راحتی و با استفاده از یک نوشابه کوکاکولا و مقداری دانه قهوه برشته شده تیره، کوک اسپرسو خود را تهیه کنید. البته دقت داشته باشید که برای تهیه این نوشیدنی باید دقت و زمان کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین طعم را از آن بگیرید. اگر این نوشیدنی خوب جا نیفتد، طعمی ناخوشایند خواهد داشت و احتمالا کسی آن را نخواهد خورد.

طرز تهیه کوک اسپرسو

حال که متوجه شدید کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا چیست ، خوب است که با طرز تهیه آن نیز آشنا شوید. برای تهیه کوک اسپرسو بهتر است که از کوکاکولای مکزیکی استفاده کنید. زیرا در کوکاکولای مکزیکی اصل، به جای شربت ذرت که فروکتوز بالایی دارد، از شکر طبیعی استفاده می شود. بعد از این که کوکاکولای مکزیکی را تهیه کردید، نوبت به اسپرسو می رسد.

برای تهیه کوک اسپرسو ابتدا باید دانه های قهوه را کنار بگذارید. حدودا از 17 گرم قهوه می توان 34 گرم اسپرسو درست کرد. زیرا برای ترکیب قهوه با آب، از نسبت یک به دو استفاده می کنیم. برای این که بتوانید یک کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا خوشمزه داشته باشید، باید در این مرحله دقت زیادی به خرج دهید.

بعد از تهیه اسپرسو و نوشابه، باید ابتدا نوشابه را در ظرف مخصوص بریزید و سپس آن را با اسپرسو پر کنید. این مرحله باید خیلی آرام و با دقت انجام شود تا یک کوک اسپرسو خوب داشته باشید.

 نکته مهم : هرگز میزان کافئین موجود در این نوشیدنی را نادیده نگیرید.اسپرسو به تنهایی کافئین بسیار بالایی دارد و هنگامی که با کوکاکولا ترکیب می شود، میزان کافئین موجود در آن به حد باورنکردنی بالا می رود. به همین خاطر توصیه می شود زمانی که واقعا نیاز دارید بیدار بمانید از این نوشیدنی استفاده کنید.

طرز تهیه کوک اسپرسو

میزان کافئین در کوکاکولا و اسپرسو چقدر است ؟

برای این که بدانید کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا چقدر کافئین دارد، خوب است که ابتدا با میزان کافئین هر کدام از این دو ماده آشنا شوید. میزان کافئین موجود در یک اونس اسپرسو، به میزان بسیار زیاد 50 میلی گرم می رسد. در مقایسه با یک فنجان اسپرسو ، یک کوکاکولای 12 اونسی حدودا دارای 35 میلی گرم کافئین است که بسیار کمتر از یک شات اسپرسو است. با این حال باز هم دقت داشته باشید که ترکیب این دو میزان بسیار زیادی کافئین تولید می کند که می تواند برای خیلی از افراد ناخوشایند باشد.

اسپرسو چقدر بیشتر از کوکاکولا کافئین دارد؟

برای دانستن میزان کافئین کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا خوب است بدانید که یک بطری نوشابه کافئین دار معمولی حدودا 25 تا 50 میلی گرم کافئین دارد. در مقایسه با آن، یک فنجان 6 اونسی قهوه عربیکا نیز حاوی 100 میلی گرم کافئین است. این در حالی است که فقط یک شات اسپرسو حدودا 70 میلی گرم کافئین دارد که نسبت به دو نمونه نام برده شده بسیار بیشتر است.

آیا قهوه های معمولی نسبت به نوشابه کافئین بیشتری دارند ؟

به طور کلی در هر 12 اونس قهوه، 140 میلی گرم کافئین وجود دارد. خوب است بدانید که این مقدار چیزی حدود سه تا چهار برابر بیشتر از همین مقدار نوشابه کوکاکولا است. اگر سایت رسمی خود کوکاکولا را چک کنید، مشاهده خواهید کرد که یک قوطی نوشابه کوکاکولا چیزی در حدود 34 میلی گرم کافئین دارد و این میزان برای نوشابه های رژیمی نهایتا به 46 گرم می رسد.

آیا قهوه های معمولی نسبت به نوشابه کافئین بیشتری دارند ؟

نتیجه گیری

کوک اسپرسو یا اسپرسو کولا، یکی از نوشیدنی های بسیار محبوبی است که از کافئین بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که از اسم این نوشیدنی پیداست ، از نوشابه کوکاکولا و اسپرسو تهیه می شود. ما برای آشنایی بیشتر شما با این نوشیدنی، در مورد ویژگی های این نوشیدنی و طرز تهیه آن توضیح دادیم.

شما می‌توانید برای خرید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید دانه و پودر قهوه عربیکا 70 درصد، خرید دانه و پودر قهوه ربوستا 60 درصد ، خرید دانه و پودر قهوه ربوستا عربیکا 50*50 و… به فروشگاه قهوه کویز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *