مقاله های قهوه

در چه زمانی به قهوه شیر اضافه کنیم؟

در چه زمانی به قهوه شیر اضافه کنیم؟

در واقع قهوه‌هایی موجود هستند که طعم‌شان با شیر تقویت می‌شود، و قهوه‌هایی هم هستند. که  با اضافه کردن شیر اصلا سازگار نیستند.

اگر شما دوست دارید، قهوه‌تان را با شیر بخورید یا خیر باید در نهایت مشخص کنید. که از نوشیدن کدام نوع قهوه لذت می‌برید.

دلیل اینکه بعضی افراد به قهوه خود شیر اضافه میکنند چیست؟

در بسیاری از جاهای دنیا روش درست کردن، قهوه ترک با شیر یا ریختن شیر بجای آب در قهوه جوش مرسوم است. و همچنین روش درست کردن شیرقهوه با موکاپات برای وعده صبحانه بسیار پرطرفدار است.

این نکته را ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که بسیاری از قهوه های مصرف شده در جهان نیاز به یک چیزی دارند تا طعم آنها را خوش طعم کند.

زمانیکه افراد به نوعی از قهوه عادت می‌کنند و بعد  این کار را برای یک فنجان قهوه که با دقت بو داده شده  با کیفیت بسیار بالا هم انجام می‌دهند. در اینصورت اضافه کردن شیر یا هر چیز دیگری به آن درست نیست شما میتوانید. برای خرید قهوه مناسب خود به فروشگاه انلاین قهوه مراجعه کنید زمانی که شما یک قهوه‌خور حرفه‌ای هستید هیچوقت  شیر را به قهوه دم کرده خود اضافه نمیکنید.

این امکان وجود دارد که با افزودن شیر بافت و طعم بهتری پیدا میکنند تعجب کنید این به سلیقه شما برمی‌گردد اما علاوه بر امتحان ،کاری جدید است که  قهوه را میتواند به سطح بالاتری برساند.

چگونه طعم قهوه با ترکیب شیر تقویت میشود؟

مهم ترین اجزای شیر پروتئین،شکر و چربی هستندعموما از شیر برای کم کردن تلخی قهوه استفاده می کنند.

زمانیکه قند شیر به صورت مناسب گرم شود، به ترکیبات مزه دار تری تبدیل میشود.وقتیکه به قهوه خود شیر که تا حدودی گرم شده و بدون شکر اضافه کرده‌اید طعم شیری را احتمالا تجربه‌ کرده‌اید که طعم تلخی و سوخته دارد.

با افزودن یک لکه شیر با دمای کمتر از60 درجه سانتیگراد موجب زیاد شدن مقدار شیر و در نتیجه شیرینی قهوه می‌شود.

زمانیکه شیر را کمتر از این دما گرم کنیم موجب آبپز شدن آن میشود و نهایتا شیرینی آن را از بین میبرد، در نتیجه طعم کل نوشیدنی را تغییر می دهد.

برای بهبود بافت نوشیدنی پروتئین موجود در شیر ضروری است.شیر با محتوای پروتئین بالاتر نه تنها برای عطر و طعم بهتر است بلکه اگر بخواهیم. کاپوچینو یا کف لاته بهتری را داشته باشیم شیر با پروتئین بالاتر نیاز است.

همچنین برای داشتن کف شیر، باید هوا را به شیر افزود که  این کار با حرارت دادن مولکول‌های پروتئین امکان پذیر است.

زمانیکه مولکول‌های پروتئینی گرم میشوند هوا به قسمتی  از شیر متصل می‌شود و به بهبود بافت و شکل آن کمک می‌کند.

چه وقتی میتوان شیر را به قهوه افزود؟

 قهوه‌هایی که از نظر اسیدیته در کل زیاد مرکباتی یا میوه مانند یا مرکباتی نیستند، با شیر بهتر سازگارند.

این قهوه‌ها در پروفیل‌های شکلات یا طعم آجیل‌جات ما قرار می‌گیرند.شیر یک گزینه عالی برای این ترکیب است. زمانیکه از یک رست تیره لذت میبرید ولی دوست دارید تلخی آن را کاهش دهید.

یک قهوه با برشتگی متوسط تا متوسط تیره با اسیدیته پایین انتخاب بسیار خوبی است وقتی که از یک فنجان ملایم تر با خامه و شیرینی طبیعی لذت میبرید.

اگر بدنبال گزینه‌های بسیار خوبی برای دم کردن، با روش‌های قطره‌ای و فیلتری هستید، قهوه‌هایی که مخصوص اسپرسو برشته می‌شوند. بهترین گزینه است .بیشتر مخلوط‌های اسپرسو برای کسانی که قهوه خود را با خامه ، شکر یا شیر می نوشند گزینه ایده‌آل است.

به این دلیل که بیشتر مخلوط‌های اسپرسو برای نوشیدنی‌های قهوه ترکیبی با شیر در نظر گرفته شده‌اند.

شما میتوانید بهترین نوع قهوه عربیکا و ربوستا با درصدهای متفاوت مانند خرید قهوه عربیکا 60 درصد، خرید قهوه ربوستا 70 درصد ، خرید پودر قهوه فوری گلد، خرید پودر قهوه فوری کلاسیک ، خرید پودر قهوه سبز، خرید پودر قهوه ترک کلاسیک، خرید پودر کافی میت و… را از فروشگاه قهوه کویز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *